PDA

View Full Version : HNGD: Squier Telecaster Korea 1997



guitarkid
26 juli 2014, 20:40
Vanmiddag samen met zoon Tom even een paar schakelaars voor een pedaaltje opgehaald bij Tonika. Altijd gezellig, bakje koffie en natuurlijk even lekker strunen door de winkel. Vlak voor we naar huis willen gaan valt mijn oog op een stander met daarin een aantal occasions, waaronder een blonde Telecaster met maple hals. Even denk ik dat het een Japanner is, maar het blijkt een Koreaanse Squier Tele uit 97. Nou kun je nooit té veel Tele's hebben, dus toch nog even proberen. Damn, wat een fijn gitaartje, ook nadat ik 'm vergeleken heb een Tele die vijf keer zo veel kost! Ergo, inpakken maar en dan krijg ik ook nog een serieuze korting op de op zich al nette vraagprijs! Ik heb 'm net even uitgevoerd met dikkere snaren (10-52), de pu's wat gesteld en de slagplaat weer in originele staat (3 ply wit) gemaakt, want die was zwart gespoten. Perfecte back up voor mijn '69 Fender Telecaster, dus die gaat vanaf nu mee naar gigs van mijn band The Outtakes. Ik ben blij.... :)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001_zps3eb6664f.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/DSC_0001_zps3eb6664f.jpg.html)

roger
26 juli 2014, 21:52
Mooi ding!

nickofzo
27 juli 2014, 00:54
Mooie gitaar! nou ben ik toch nieuwsgierig, hebben ze nu een verkoper zonder baard/piercing/tatoeage/wilde haardos/petje of hoedje?

guitarkid
27 juli 2014, 01:10
Mooie gitaar! nou ben ik toch nieuwsgierig, hebben ze nu een verkoper zonder baard/piercing/tatoeage/wilde haardos/petje of hoedje?

Niet weer.....! :(

Ik heb de gitaar net even nog wat lekkerder afgesteld en ik moet zeggen dat hij eigenlijk alleen maar leuker wordt. De brug pu is m.n. erg lekker, de hals pu mist een beetje "bite". Ik heb nog een setje Rumpelstiltskin pu's liggen die ik zeker even ga proberen, maar overweeg ook een setje Fender Nocasters.
en misschien de pots en bedrading even vervangen en een treblebleedje er in....
Iemand nog tips of een "best kept secret"...?

Pepe
27 juli 2014, 01:20
Ik heb al mijn treble caps verwijderd bij mijn podium gitaren en omgezet naar fifties bedrading (http://www.premierguitar.com/articles/19909-mod-garage-50s-les-paul-wiring-in-a-telecaster). Caps is toch vaak gedoe met finetunen en dit werkt simpel en probleemloos.

guitarkid
27 juli 2014, 13:48
Ik heb al mijn treble caps verwijderd bij mijn podium gitaren en omgezet naar fifties bedrading (http://www.premierguitar.com/articles/19909-mod-garage-50s-les-paul-wiring-in-a-telecaster). Caps is toch vaak gedoe met finetunen en dit werkt simpel en probleemloos.

Dank, ga ik zeker even proberen!!!!!

Edit: zie nu pas dat er Telacaster in de titel staat.....:hide:

telerocker
27 juli 2014, 18:10
Leuke tele, nice catch.

FruscianteFan
27 juli 2014, 18:29
Mooie gitaar! nou ben ik toch nieuwsgierig, hebben ze nu een verkoper zonder baard/piercing/tatoeage/wilde haardos/petje of hoedje?
ik word momenteel vooral gek van tonika omdat 9 van de 10 advertenties op marktplaats van hun is.

Pepe
27 juli 2014, 18:50
Ik vervang meestal de zadels met brass of maak een mix.

http://imageshack.com/a/img673/3802/e8dLnq.jpg

guitarkid
29 juli 2014, 00:04
Vanmiddag een setje Fender Custom Shop 51 Nocaster pu's op de kop getikt en verder een goede 3 standen-switch en twee goede pots gekocht. De waarde van de originele (erg kleine) pots was 500k, maar mij werd vanavond ernstig geadviseerd door Angelo van Merriënboer van Panucci Guitars om er 250k pots in te zetten omdat het anders allemaal te agressief gaat worden, dus die ruil ik morgen toch even om. Verder heb ik nog voldoende cloth wire voor de rest van de verbindingen. Ik ga in eerste instantie voor de door Pepe voorgestelde 50s-wiring, ben daar wel erg benieuwd naar. Ik heb nog wat gegoogled en ben er inmiddels achter dat het een alder of ash body is, dus zeker geen plywood. Het is een VN7****** serienummer met het "Gold-logo" en daar is men over het algemeen vrij lovend over. D.w.z. over het hout, de hardware en pu's zijn duidelijk minder, maar dat is dus nu allemaal geregeld... ;) De tuners waren door de vorige eigenaar al vervangen door prima werkende Gotoh's.
De soldeerbout staat klaar, morgen om tien op de stoep van de winkel! :)

guitarkid
29 juli 2014, 12:24
Nou, ze zitten er in!!! 50s wiring en ik moet zeggen dat het wel erg lekker klinkt. Brugelement is messcherp, maar niet schril en met voldoende bottom (zeker goed geweest om er 250k in te zetten!) en de hals pu klinkt warm met een lekker randje in het hoog. Het enige is dat de volumepot nu duidelijk anders werkt dan in mijn Tele #1, die wel een treblebleed heeft en zo lekker transparant wordt als ik 'm wat dicht draai. Maar eerst maar zo een poosje.
Ik vind het wel te gek dat ik een super klinkende en spelende Tele heb voor een totaalprijs waar je nog geen Squier CV voor hebt. Die overigens ook wel ok zijn, maar nu niet in de buurt komen van deze Squier! Ik heb 'm in de winkel vergeleken met een Fender Custom Shop met dezelfde pu's en die kost €2850,-. Nou, dan weet ik het wel, die €2500 heb ik snel verdiend.... ;)