PDA

View Full Version : Twin Reverb OPINIE



dacrow
23 juli 2014, 21:31
Kregen jullie Nederlanders vroeger als trouwcadeau een SF Twin Reverb of zo??

MP staat vol met die dingen?

:)

Little Jay
23 juli 2014, 21:48
Op een gegeven moment wordt je het sjouwen zat?

postbus31
23 juli 2014, 22:37
Fysiotherapie zit niet meer in het basispakket, vandaar ;-)

Pepe
23 juli 2014, 23:51
maar euh, OPINIE staat er in de titel. Is dat een ander woord voor vraag?

Little Jay
24 juli 2014, 08:29
Opinie: de Twin is toch wel één van de fijnste amps op deze planeet!

barno
24 juli 2014, 10:06
iedereen koopt een Twin, voorbereid op de grote podia, als dat niet uitkomt en het alleen kleine clubs worden, inruilen voor iets dat minder luid en zwaar is

ellisvertellis
24 juli 2014, 11:43
iedereen koopt een Twin, voorbereid op de grote podia, als dat niet uitkomt en het alleen kleine clubs worden, inruilen voor iets dat minder luid en zwaar is

Of men schiet in paniek bij de eerste tekenen van tinnitus en dan moet de schuldige plots het huis uit... alsof de tinnitus dan verdwijnt. :-)

Kim Wilson
24 juli 2014, 11:55
Waarschijnlijk omdat de Twin Reverb alom wordt opgehemeld als dé ultieme Fender amp. En dat is het ook, mits je hem maar lekker kunt laten werken. Maar meestal staan ze niet verder dan standje 3 of 4, en dan is het een pinnige, overdynamische rotversterker die werkelijk alles laat horen wat je erin stopt. Hij verbloemt niks. Als je op pad gaat om de enige echte Fender amp te gaan kopen, hoor je die dingen natuurlijk niet, dat komt later pas, en dan verschijnen ze idd weer op Marktplaats. Want voor kleine-tot-middelgrote-podia-situaties zijn er veel beter geschikte Fenders dan de Twin Reverb.

Pepe
24 juli 2014, 12:23
De twin is niet anders dan een Marshall stack wat dat betreft, een zegen op een groot buitenpodium en een kruis in een klein kroegje. Het zegt niks over het ding zelf maar over de toepassing, zoals met alles zou ik haast zeggen.
Volgens mij had Leo vooral een steel in gedachten bij het ontwerp, genoeg clean power. Als je daarmee wil bluesen in een klein cafeetje geeft dat euh... complicaties..

Eko
24 juli 2014, 15:52
Ik heb er meerdere gehad in mijn leven. De toon is iedere keer de reden waarom ik ze kocht. Het gewicht is iedere keer de reden van verkoop geweest. Het blijft mijn ultieme amp , maar ik zal hem niet meer kopen ( denk ik nu.....).
De Twins zijn inderdaad in enorme aantallen verkocht, maar wat had je anders dan? Wat bleef er , nog meer , op vol volume clean? Je kon ze bijna van de trap af gooien , recht op zetten , stroom er op en spelen maar!

Pepe
24 juli 2014, 16:43
maar wat had je anders dan? Wat bleef er , nog meer , op vol volume clean?

je had de Marshall 4140, Acoustic 165, Music Mans, Ampeg V4, Roland JC, HiWatt, Mark 1, Lab misschien, Peavey Renown.

postbus31
24 juli 2014, 17:05
Lab L5 :-)

Dirk_Hendrik
24 juli 2014, 22:12
Dit soort vragen:


MP staat vol met die dingen?



Met dit soort reacties:

Fysiotherapie zit niet meer in het basispakket, vandaar ;)

Is waarom ik dit al jaren zo'n leuk forum vind!

Eko
25 juli 2014, 08:39
Bij ons had je ongeveer de keus tussen een derde hands London City voor de Marshall sound of een oude Twin voor de cleane handel. Die laatste bleek vele malen betrouwbaarder.

Rutger
25 juli 2014, 09:27
Een Twin op 3 of 4? Wauw, voor welke zalen speel jij? :D
Ik heb eenmaal in mijn leven op standje 7 gespeeld (SF 135W), dat was wel een te gekke ervaring.

Maar dit soort geweld hebben we toch eigenlijk helemaal niet meer nodig met onze geavanceerde PA en monitor installaties...

Montecristo
25 juli 2014, 15:14
Dingen stonden vroeger zo'n beetje standaard in alle oefenruimtes en in veel zalen als backline. Ik had er toen wat tweedehands moeten aanschaffen, gingen echt soms voor niks weg. Toen nog niet de sjoege dat ondanks dat ze afgeragd waren, dat geen grote onherstelbare schade betrof.

dacrow
25 juli 2014, 15:19
Ik heb de laatste tijd een sf pro reverb een vibrosonic en een evil Twin gekocht (500€) en deze laatste doet het écht goed als ik buitenoptredens doe, zalige stabiele klank!

De crunch bekom ik met de KOT, wat ik wel moet toegeven is dat je alles hoort wat je speelt zoals iemand hier al aanhaalde maar daar gaat het toch een beetje om vind ik, niets verstoppen achter een hoop gain! Lekker puur.

Little Jay
25 juli 2014, 15:25
Maar dit soort geweld hebben we toch eigenlijk helemaal niet meer nodig met onze geavanceerde PA en monitor installaties...

Nou, ik zit in een groove 4tet zonder zang, dus bijna altijd zonder PA op pad en zodra het zaalte wat groter wordt is de Twin altijd heeeerlijk! We doen ook aardig wat festivals en dan is zelfs met monitors m'n Twin echt een uitkomst. Altijd het perfecte cleane geluid. Die van mij staat vaak op 6-7 in een lawaaiig zaaltje, maar het volume op m'n gitaar staat dan niet voluit.

Overigens is mijn Twin een BF/AB763-clone, dus die neigt eerder naar 85 watt en haalt de 135 watt van de UL's zeker niet. Ook de speakers zijn niet super-efficient, dus ook het volume valt best mee. Ja, met alles voluit blaast dat wel een hoop weg natuurlijk en is het veel te hard voor de meeste situaties, maar als onze drummer en saxofonist even goed gas geven gaan ze bijna net zo hard hoor!

barno
25 juli 2014, 15:59
Een Twin op 3 of 4? Wauw, voor welke zalen speel jij? :D
Ik heb eenmaal in mijn leven op standje 7 gespeeld (SF 135W), dat was wel een te gekke ervaring.

Maar dit soort geweld hebben we toch eigenlijk helemaal niet meer nodig met onze geavanceerde PA en monitor installaties...

bwa, ik wil nooit gitaar door monitor, op een groot podium is een Twin echt wel de oplossing dan

the sure thing
27 juli 2014, 10:20
Nooit een twin gekocht, wel vaak op gespeeld (standaard backline bij festivals). Ik heb wel een Vibrosonic reverb gehad (de 15" speakerversie van de twin) en heb 'm inderdaad weggedaan vanwege het gewicht.

De ultieme Fender is voor mij is toch blackface super reverb

arjanb01
27 juli 2014, 10:27
Vroeger bij ons op de muziek school hadden ze een red knob twin staan, heerlijk geluid en een erg goed scheur kanaal, zeker voor fender begrippen! Zaten wielen onder, anders was dat ding niet te slepen, woog bijna 50kg maar een erg uniek geluid en met elke gitaar kreeg je er een wereld geluid mee. Toch blij dat ik er nooit aan begonnen ben, want in de meeste situaties gewoon te hard, volume op 1 en je oren vlogen er al bijna af!

telerocker
27 juli 2014, 18:14
Heerlijke amps, maar niet te tillen en daarom ook reden dat ik er nooit eentje heb gekocht. Ook mijn Acoustic G100T - trommelvliezentergend hard clean - was een backbreaker. Ik heb liever tops/cabs.

MikeD
28 juli 2014, 20:33
De Twin Reverb was ook de absolute Must Have- Je-van-Het om te combineren met je Rhodes piano … de pianist van een van m'n vroegere bands woonde in Amsterdam Zuid op zolder (lees: trapportiek naar '1 hoog' en dan dus 'de vierde verdieping' ... en die sleepte op zeker moment z'n Rhodes en Twin Teverb dus minstens 1 keer per week al die trappen op en af. LOL

dorrus
9 augustus 2014, 18:02
Ik wil de pret niet bederven maar snap die hype rond de twin reverb's niet.
Ook ik kocht In 1977 ook een nieuwe twin met jbl's.
Dat deed namelijk bijna iedereen die niet wist wat ie kopen moest.
Alle gitaristen hadden een Opel kadet als auto en en een fender twin reverb als versterker.
Hoewel ik hem voor begeleiding/rhythm wel goed vond was het voor mij voor lead gitaar echt helemaal niks.
Enkel hoog snerpend scherp harsh dun en schel zonder ballen.
Ligt ook aan de gitaar natuurlijk maar in die tijd was de regel "fender op fender klinkt niet" .
Misschien wordt de vintage waarde van een twin wat overschat , ik denk persoonlijk dat er beter klinkende vintage Fenders zijn :sssh:

arjanb01
9 augustus 2014, 18:44
Maar destijds had je weinig scheur pedalen, dus scheur moest je in die tijd uit amps halen.
In mijn ervaring slikken twins pedalen als een gewillige h...., toch?

postbus31
9 augustus 2014, 19:06
Maar destijds had je weinig scheur pedalen, dus scheur moest je in die tijd uit amps halen.
..............

Een Les Paul op een The Twin of een Super Twin scheurde ook wel, zeker je trommelvliezen ;-)

Little Jay
10 augustus 2014, 01:10
Ook ik kocht In 1977 ook een nieuwe twin met jbl's.


Tsja, daar ga je al.... Ik vind JBL's de minst goed klinkende speakers voor een Twin. Snerpend hoog inderdaad en nog loeizwaar ook. Snap de hype rond JBL's dan ook echt niet.

Ik heb er oude Pyles in, véél beter, en ook nog eens veel lichter. Het mooist vind ik Oxfords, oude Jensen C12n schijnen de holy grail te zijn, maar heb ik nog nooit zelf mogen ervaren.

matto
27 augustus 2014, 11:00
Twins zijn fantastisch zeker weten!
Te luid is onzin daarom zit er een volume knop op.

Pepe
27 augustus 2014, 12:16
Amps hebben een sweet spot, als je daar gevoelig voor bent.

Eko
27 augustus 2014, 16:48
Trouwens voor diegene die de jaren 70 niet mee gemaakt hebben: Picture this: een tijd zonder internet , geen reclame voor dit soort zaken op tv of andere media. De meeste blaadjes stonden vol met zaken die ze bij een hoop muziekhandels niet eens hadden. En de meeste zaken verkochten alleen datgene waar ze genoeg aan verdienden ( fender , Gibson , allerlei goedkope reut uit Japan....). Nieuw waren ze veel te duur voor iemand met een krantenwijk en wat blijft er dan over?
Dertiendehandsvaneenblaadjeopdemuurindemuziekschoo l materiaal. Altijd binnen gestaan. Wel eens een faylon gehad , tot ie kapot ging en niemand hem repareerde want de onderdelen waren er niet meer.... volgens diegene die nog wel een Twin uit negentiennoach had... Dat we ooit door zijn gegaan is alleen maar dankzij puur doorzettingsvermogen en wagonladingen drank en drugs , dat dan weer wel.
Zo , dat was de reden dat veel mensen op twins rammelden en er blij mee waren. Ik had toen ook maar 1 pedaal. Big Muff Fuzz!

Pepe
27 augustus 2014, 17:19
Ik heb volgens mij nog nooit een twin live gezien in die tijd. Ja, op het podium bij Alquin.

Veel Schallers, Dynacord, Meazzi. De Super en London City's en Peavey is er natuurlijk altijd al geweest. En wat later H+H.

In de jaren tachtig kwamen de oefenruimtes die volstonden met ouwe zooi. Blonde bassmans, plexi Marshalls en oude Voxen. Het viel me toen al op dat je gelijk een goede sound had als je daar inprikte. Maar niemand vond dat interessant, het moest minstens een graphic equalizer hebben om goed te kunnen klinken.

Little Jay
28 augustus 2014, 10:12
Heb begin jaren '90 eens met een (inmiddels ex-) zwager bij Big One in Zwolle een Blackface Bassman combo 1:1 ingeruild voor een 40 watt Valvestate combo... hij wilde gitaar gaan spelen ipv bas en vond de Bassman te zwaar. Wist ik toen veel wat vintage betekende.... (ik denk overigens dat het een Rivera-tijdperk Blackface was, een combo met 1x15, geen idee welk type). De verkoper van Big One was in elke geval wel heel erg snel akkoord toen we vroegen of we 'm konden inruilen voor zo'n Marshall combootje....

guitaraddict
28 augustus 2014, 10:31
Ik had toen ook maar 1 pedaal. Big Muff Fuzz! Dat kan heel goed kloppen met het verhaal over Alquin , Fedinand Bakker gebruikte volgens mij ook dat pedaal.

Laatst heb ik voor een vriend zijn 1975 Silverface Twin nog even bij mij thuis gehad voor een kleine mod.
Ontzettend wat een gewicht om dat kreng naar de zolder te slepen. Ik had hem ook een aantal jaren geleden al eens gehad maar met het stijgen van de jaren viel mij het gewicht wel heel erg tegen. ook de kast van het combo alleen is bijzonder zwaar maar ik vind wel dat dit gewicht positief bijdraagt aan een solide geluid. Ook mijn Acoustic G100T combo was loodzwaar niet in het minst ook vanwege de Electrovoice 12l speaker.
Zonder gewicht geen solide geluid is mijn bescheiden mening na het bouwen van een 1 x 12 kast met mdf en een paar kasten met linde multiplex.
Al de speakerkasten die ik gebouwd heb daar waren de exemplaren met 18 mm berkenmultiplex veruit het beste.

Ook mijn acoustische monitor Exact van Masterblaster weegt heel zwaar maar is compact en daardoor veel beter hanteerbaar. En klinkt bijzonder goed en strak.

Comfortably Daniel
28 augustus 2014, 11:03
Speel al jaren over een Twin Reverb...zou eigenlijk niet ander meer willen. Ding weegt inderdaad als dieplood...zeker aan het eind van een optreden zo rond 3uur 's nachts. Maar het geluid is gewoon wat ik wil hebben. Een berg headroom en de mooie "belletjes" van de twin.
Waarom die dingen zo veel aangeboden worden...geen idee. Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen uit de voeten kan met een SF Twin...ik ook niet namelijk.

Little Jay
28 augustus 2014, 11:40
Ook toch ook even een kritische noot dan ;-) Ik speel nu ook al jaren over een Twin (kloon) en ik zou ook niet meer zonder kunnen.
Toch kan een Twin - ondanks alle power - verloren gaan in het totale bandgeluid! Door de gescoopte mids wil het nog wel eens voorkomen dat je een prachtige sound instelt, met lekkere stevig bottom en toch een lekkere heldere klank, die dan indeens verdwijnt als de rest van de band inzet! Rara hoe kan dat? Mid-frequenties dus! Als je het eenmaal weet is er prima mee te leven, maar de mid-knop is een belangrijk wapen op een Twin. Die staat bij mij dan ook vaak relatief hoog!

Ook heb ik een equalizer op m'n pedaalbord om de mids nog wat extra op te krikken (en het laag wat af te zwakken) indien nodig. Een Tubescreamer is dan ook een ideaal scheurpedaal voor een Twin omdat die de mids juist accentueert! Heldere en transparante scheurpedalen klinken - in mijn oren - een stuk minder op een Twin. Mijn Boss Bluesdriver is om die reden van m'n board verwijderd.

ellisvertellis
28 augustus 2014, 12:44
Ook toch ook even een kritische noot dan ;-) Ik speel nu ook al jaren over een Twin (kloon) en ik zou ook niet meer zonder kunnen.
Toch kan een Twin - ondanks alle power - verloren gaan in het totale bandgeluid! Door de gescoopte mids wil het nog wel eens voorkomen dat je een prachtige sound instelt, met lekkere stevig bottom en toch een lekkere heldere klank, die dan indeens verdwijnt als de rest van de band inzet! Rara hoe kan dat? Mid-frequenties dus! Als je het eenmaal weet is er prima mee te leven, maar de mid-knop is een belangrijk wapen op een Twin. Die staat bij mij dan ook vaak relatief hoog!

Ook heb ik een equalizer op m'n pedaalbord om de mids nog wat extra op te krikken (en het laag wat af te zwakken) indien nodig. Een Tubescreamer is dan ook een ideaal scheurpedaal voor een Twin omdat die de mids juist accentueert! Heldere en transparante scheurpedalen klinken - in mijn oren - een stuk minder op een Twin. Mijn Boss Bluesdriver is om die reden van m'n board verwijderd.

Ik had dat probleem ook, maar na een lange zoektocht de juiste speakers gevonden en eigenlijk nooit geen "scooped" probleem meer gehad. Het is inderdaad een beetje de bedoeling het gebrek aan mids op te vullen. Hoe je dat doet maakt niet zo veel uit.

Little Jay
28 augustus 2014, 13:42
Ja natuurlijk, andere speakers is ook een optie!

Ik heb er nu een paar oude Pyles in, met het "correcte" Fender Blue label. Vind ik wel een heel lekker speakertje voor een Twin. Ik kwam van een paar C12K, veel power maar toch net iets te donker vond ik toen (hoewel ik nadien de amp veel beter klinkend heb gekregen, zou ze eigenlijk weer een keer moeten proberen - ze zouden eigenlijk wat minder moeten wegen).

De Pyles worden op veel fora een beetje gebashed (maar dat zijn vnl Amerikaanse fora en daar vindt men al snel alles wat geen Weber is minderwaardig), maar ze klinken echt heel goed, zijn relatief licht van gewicht maar hebben toch een goede powerhandling en ze geven het geluid echt een mooie complexheid; helder maar niet scherp, goed bottom-end maar niet boomy en mooie mids (ik neig al gauw om termen als 'hout' en 'vintage' te gebuiken om ze te omschrijven).

Welke speakers heb jij voor gekozen?

matto
29 augustus 2014, 22:50
In mijn Twin zit een setje JBL K 120 , ben erg tevreden over het geluid.

Riny
31 augustus 2014, 15:14
Heb een Fender Twin en 2 VoX versterkers, te weten de AC30 en de AC50.
Voor mijn nooit anders geweest, al van de '70-er jaren omdat men met deze amps ieder type gitaar zijn waarde kan geven, Gretsch, Gibson LP, Fender Tele en de Fender Stratocaster.
Het sjouwen is nu wel voorbij maar daar had ik vroeger wel oplossingen voor en ja, was toen in de kracht van mijn leven en zeurde niet over een tig kilo-tje meer of minder.
Nu staan ze keurig in huis in mijn muziekkamer en komen de deur niet meer uit.

MikeD
2 september 2014, 08:32
voor de liefhebbers (niet mijn ad): http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=185127

ellisvertellis
2 september 2014, 09:39
Welke speakers heb jij voor gekozen?

Ik speel nu met een setje goed ingespeelde Jensen P12Qs (op een Pro en geen Twin, maar het mid "probleem" is zeer vergelijkbaar).
Een beetje een "fijne" speaker, niks opvallend of over the top. Heel weinig rendabel (95db dacht ik) en dat maakt dat alles ook een pak stiller klinkt.
Gewoon lekkere cutting mids en een zacht hoog, meer dan bas genoeg voor wat ik doe. Als ik de bas op de amp opendraai zit ik echt in de weg van de bas en de synth, dus plenty laag.

Heeft zich mooi in de mid dip genesteld!

Little Jay
2 september 2014, 10:43
Ik speel nu met een setje goed ingespeelde Jensen P12Qs (op een Pro en geen Twin, maar het mid "probleem" is zeer vergelijkbaar).
Een beetje een "fijne" speaker, niks opvallend of over the top. Heel weinig rendabel (95db dacht ik) en dat maakt dat alles ook een pak stiller klinkt.
Gewoon lekkere cutting mids en een zacht hoog, meer dan bas genoeg voor wat ik doe. Als ik de bas op de amp opendraai zit ik echt in de weg van de bas en de synth, dus plenty laag.

Heeft zich mooi in de mid dip genesteld!

Interessante speaker voor een dergelijke amp! Heb je ze in serie of parallel? Parallel is mij verteld dat elk van de speakers tenminste het vermogen van de amp moet hebben en dan zou de 40 watt van de P12Q kiele-kiele zijn? Voor een Twin lijkt het me geen optie, kans dat je teveel van ze vraagt lijkt me dan te groot.

Overigens houd ik wel van de Jensen Alnico-speakers, heb ooit 2 stuks P10R in m'n Blues Deluxe gezet (in serie, dan zouden ze de 40 watt aan moeten kunnen). Speelde toen nog in een bluesband en de Jensens gaven de BDLX een mooie sound met een rond mid-hoog dat niet scherp was en altijd prachtig door de band-mix heen kwam (we speelden met een Hammond met Leslies en het is verbazingwekkend hoeveel van het frequentiegebied dat instrument kan 'opslokken').

Toaster
2 september 2014, 11:40
Interessante speaker voor een dergelijke amp! Heb je ze in serie of parallel? Parallel is mij verteld dat elk van de speakers tenminste het vermogen van de amp moet hebben en dan zou de 40 watt van de P12Q kiele-kiele zijn? Voor een Twin lijkt het me geen optie, kans dat je teveel van ze vraagt lijkt me dan te groot.

Overigens houd ik wel van de Jensen Alnico-speakers, heb ooit 2 stuks P10R in m'n Blues Deluxe gezet (in serie, dan zouden ze de 40 watt aan moeten kunnen). Speelde toen nog in een bluesband en de Jensens gaven de BDLX een mooie sound met een rond mid-hoog dat niet scherp was en altijd prachtig door de band-mix heen kwam (we speelden met een Hammond met Leslies en het is verbazingwekkend hoeveel van het frequentiegebied dat instrument kan 'opslokken').


In mijn BF Pro Reverb heb ik Celestion Greenbacks zitten, oude G12H30's, en ik heb het "NORMAL" channel laten afkoppelen. De Bass knop uit dit kanaal heb ik laten ombouwen tot een middle pot.

Misschien heb ik nu meer een Marshall dan een Fender, maar deze amp is nu wel heel erg veelzijdig geworden en klinkt zo goed als altijd top. Maakt niet uit wat voor gitaar erover gaat.

ellisvertellis
2 september 2014, 13:19
Ik denk niet dat de P12Q geschikt is voor een Twin, nee. Ik neem aan dat ze in serie staan, dus 2 x 40 watt voor een 40 Watt amp zou moeten gaan. Mijn Pro staat ook max op 4,5. Anders klinkt het niet meer, maar da's meer dan luid genoeg!

Greenbacks op een oude Fender vind ik ook iets hebben. Beetje droog "papierig", dik en warm, gaat goed samen met dat scooped geluid. Wel een pak minder transparant en fijn als die Jensen alnicos, beetje bruuter.

Op mijn pro gaat echt niet alles van effecten. Sommige fuzzen kunnen nog steeds heel erg schril klinken. Kwestie van de juiste pedalen te kiezen denk ik.

Pepe
2 september 2014, 13:56
De ad lezend, Alfred laat zich toch al jaren niet meer zien hier?

Little Jay
2 september 2014, 16:25
In mijn BF Pro Reverb heb ik Celestion Greenbacks zitten, oude G12H30's, en ik heb het "NORMAL" channel laten afkoppelen. De Bass knop uit dit kanaal heb ik laten ombouwen tot een middle pot.

Misschien heb ik nu meer een Marshall dan een Fender, maar deze amp is nu wel heel erg veelzijdig geworden en klinkt zo goed als altijd top. Maakt niet uit wat voor gitaar erover gaat.

Cool! Ik heb het plan om het normal channel anders te voicen of zelf te hot-rodden naar een Marshall-achtig kanaal, dat behelst wel het inbouwen van een extra gain stage mbv een halfgeleider. Ik heb er het boek 'How To Hot Rod Your Fender Amp' al voor aangeschaft. Ik heb reeds de reverb op beide kanalen werkzaam gemaakt. Je kunt dan switchen tussen de kanalen met een eenvoudige A/B pedaal. Dat zou de amp een stuk veelzijdiger maken denk ik.

De Pro Reverb vind ik ook een interessante amp. Tim Eijmaal van Sven Hammond Soul klinkt er errrug goed op!

Little Jay
2 september 2014, 16:31
voor de liefhebbers (niet mijn ad): http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=185127

Cool! Lijkt een redelijke prijs (als er niet al te veel aan geprutst is.. ik zie wat extra gaten aan de achterkant).
heb nog nooit over een oude Blackface gespeeld en zou graag eens horen of de hype waar is en ze echt zóveel beter zijn dan de Silverfaces en de Reissues. Zou mijn amp er wel eens naast willen horen!

Toaster
2 september 2014, 17:14
Cool! Lijkt een redelijke prijs (als er niet al te veel aan geprutst is.. ik zie wat extra gaten aan de achterkant).
heb nog nooit over een oude Blackface gespeeld en zou graag eens horen of de hype waar is en ze echt zóveel beter zijn dan de Silverfaces en de Reissues. Zou mijn amp er wel eens naast willen horen!

Mijn beleving is altijd geweest dat er bij een silverface iets "meezingt" in het geluid wat er niet bij hoort. Een blackface heeft dat niet en laat gewoon een gitaar horen zoals het hoort. Het clean van een HOOK komt wel in de buurt maar toch ook niet ;)

Die speakers uit de ad zijn natuurlijk niet origineel. en die gaten aan de buitenkant geven aan dat er binnen iets heeft gezeten wat er niet hoort. Waarschijnlijk een effectsloop.
Belangrijk bij zo'n amp is dat je de originele trafo's terug vindt en dat hij bommetje vol blue moldeds zit.
De reparateur die in de ad wordt aangehaald Jay, is verder een goede amp repair man met liefde voor de oude onderdelen.
Zegt alleen niks over wat de klant heeft afgesproken met Jay wat hij wilde laten doen met zijn amp.

Ik heb Jay mijn amp ook laten service altijd. En hij heeft dus voor mij het NORMAL kanaal afgekoppeld een Mid pot in het Normal channel verwerkt en daarnaast ook het tremelo kanaal afgekoppeld.

Dat afkoppelen heeft als doel om de sound nog dikker te maken. Je hebt namelijk signaal verlies als je het geluid eerst door al die componenten jaagt en dan pas naar de speakers.
Ik kan het goed horen als ik met de dubbele pot (die dus aftermarket is) die geïnstalleerd is op de speed knop van de tremelo het tremelo kanaal weer terug gooi in de keten.

Little Jay
2 september 2014, 17:31
Ah, je hebt een switch in je tremolo-pot (zal denk ik in de intensity-pot zijn) om 'm af te koppelen. Ja, je haalt dan 50k uit het circuit weg. Staat volgens mij bekend als de 'Cesar Diaz' mod, hij deed dat bij Stevie Ray Vaughan's amps.

Heb 't bij mijn amp ook wel eens gedaan, geeft zeker een boost. Maar ik vind de gain-verhouding mét tremolo in het circuit (ook als 'ie uit staat) toch beter klinken. Ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.....

Little Jay
2 september 2014, 17:32
Mijn beleving is altijd geweest dat er bij een silverface iets "meezingt" in het geluid wat er niet bij hoort.

Ook als je 'm schematisch terugbrengt naar AB763?

Toaster
2 september 2014, 17:41
Sorry advertentie niet goed gelezen.

Reparateur AL

Ook goed. Heb ik ook amps door laten reviseren. Maar zelfde verhaal. Wat heeft de klant afgesproken met de reparateur.

mennen08
2 september 2014, 21:36
Twin amps zijn echt hemels!! Heb er zelf 2..
T enige nadeel.. je bezorgt je zelf een reuma.. maar goed ben nog jong :)

arjanb01
3 september 2014, 11:01
Twin amps zijn echt hemels!! Heb er zelf 2..
T enige nadeel.. je bezorgt je zelf een reuma.. maar goed ben nog jong :)

Ach en als je doorbreekt bezorg jij gewoon je roadies die reuma😉

Little Jay
3 september 2014, 11:07
Twin amps zijn echt hemels!! Heb er zelf 2..
T enige nadeel.. je bezorgt je zelf een reuma.. maar goed ben nog jong :)

Een hernia bedoel je? Wel de juiste kwaal aanhouden hè!
Of misschien Syfilis, vanwege de vele groupies door de hemelse sound...

arjanb01
3 september 2014, 11:49
De enige persoon die hemels klinkt in de band is de zangert want die gaat er met de meeste groupies vandoor😂
Dat vinden zangers meestal zelf ook😉

Little Jay
3 september 2014, 13:37
De enige persoon die hemels klinkt in de band is de zangert want die gaat er met de meeste groupies vandoor��
Dat vinden zangers meestal zelf ook��

gheh gheh gheh :D

Daarom ben ik instrumentale muziek gaan maken.... in het land der blinden is de gitarist koning, mwuahahaa!

kapepper
4 september 2014, 19:39
Ik heb een 66 twin reverb, volledig origineel en voor mij is het gedaan qua amps kopen. Klinkt lekker droog, maar idd niet echt een mobiel versterkertje. :)