PDA

View Full Version : Daisy chain a Trex Fuel Tank Classic??



phx
23 juli 2014, 13:43
ik ben van plan om mijn voeding stabiel(er) te maken en daar een fuel tank classic voor aan te schaffen. Kan ik (om nog net even 2 extra pedalen te voeden) ook een extra daisy chain aansluiten ipv 1 (meegeleverde) kabel van T-rex? Iemand ervaring hiermee? Wil t spul natuurlijk niet kapot draaien. Maar 1 output met 500 mA daar kunnen toch wel 5 boss pedalen op?(nemen maar 70 mA per stuk).

humbucker
23 juli 2014, 13:55
Jep, geen enkel probleem

phx
23 juli 2014, 14:10
Dacht ik al, maar thx 4 the second opinion. maar ff een fueltank scoren. Mijn zelfgemaakte pedalcase flikkert uit elkaar, teveel FX :)
Nu deze gekocht bij bax:

http://www.bax-shop.nl/pedalboard/road-ready-rrgp32w-pedaal-flightcase-32-inch/product-details.html

denk meteen maar een goede voeding erin ipv 2ampere blocktrafo. Deze geeft toch klikjes bij aan/uitzetten fx. Hopelijk bij de fuel tank opgelost.

FruscianteFan
23 juli 2014, 14:29
houd er rekening mee dat de normale uitgangen op de Fuel Tank Classic niet geïsoleerd zijn van elkaar, en dus in feite al samen een daisy chain vormen, voorzover ik weet.

phx
23 juli 2014, 16:09
...en dus... brom kan veroorzaken? kapot gaan?
Het is toch in feite: elke uitgang is een losse adapter van 500 mA??? ofniet

FruscianteFan
23 juli 2014, 16:14
Nee, dus niet.

phx
23 juli 2014, 17:08
ik heb 12 9volt effectpedalen (allen gebruiken niet veel mA) moet ik dan 2 fueltanks kopen? lijkt me wel erg overbodig.

tommus42
23 juli 2014, 18:50
Waarom niet een goede voeding? Kost geen drol meer.
Overigens, het aantal mA moet ie kunnen leveren, maar er zijn minstens zo belangrijke factoren.

phx
23 juli 2014, 18:57
Als een 'goede' trafo 50 euro kost en de trex 155. 3x zo duur, zou daar toch wel kwaliteitsverschil in zitten. Ik ga wel puzzelen, hoor t vanzelf wel als t niet kan. Zit een fuse in de fueltank...dus

tommus42
23 juli 2014, 19:09
Succes!:).

Buzzel
23 juli 2014, 19:53
In mijn ogen is de Trex fuel tank classic een veredelde daisy chain. Je kan net zo goed een losse adapter met een daisy chain kopen, scheelt je een hoop money en werkt net zo goed.

Een goeie ringkerntrafo die 12 volt levert en genoeg mA (2500mA om precies te zijn) van hammond (goed spul) kost in bulk voor consumenten nog geen 30 euro, dus voor bedrijven mogelijk nog minder.

1 enkele brug gelijkrichter. Een paar condensators en een enkele spanningsregelaar kost een paar cent.... Dus in mijn ogen kost dat ding maximaal 50 euro om te maken. winst en distributie wordt het misschien 80 euro, maar dan houdt het toch echt wel op hoor.

Ik zou eerder http://www.thomann.de/nl/bbe_supa_charger.htm Dit apparaat kopen. Wel geïsoleerd (kan alsnog gewoon Daisy chainen als het moet, maar doet natuurlijk het hele geisoleerde idee weer over boord). Is goedkoper en is wel waar voor je geld. En anders gewoon 2 losse adapters van 2 tientjes.

Ik denk trouwens niet dat de zekering er uit vliegt als je de voeding overbelast. Een zekering is voor bescherming tegen kortsluiting en is eigenlijk best wel ruim bemeten. De spanningsregelaars in het apparaat zullen gewoon uit gaan (en worden erg warm), die dingen zijn moeilijk kapot te krijgen.


Maar om je vraag te beantwoorden. je kan in die trex wel een daisy chain duwen.

FruscianteFan
23 juli 2014, 21:20
Als een 'goede' trafo 50 euro kost en de trex 155. 3x zo duur, zou daar toch wel kwaliteitsverschil in zitten. Ik ga wel puzzelen, hoor t vanzelf wel als t niet kan. Zit een fuse in de fueltank...dus
Als je gelooft dat iets beter is, alleen maar om de prijs...

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/533599/ESKA-522522-315A-Buiszekering-5-mm-x-20-mm-315-A-250-V-Traag-T-Inhoud-10-stuks/?ref=category&rt=category&rb=1

Volgens mij zitten er twee van ongeveer deze zekeringen in mijn versterker.

Over het algemeen zijn de mensen hier niet te beroerd om goed advies te geven, maar dan moet je het wel weten te waarderen. De Fuel Tank Classic is nu eenmaal een relatief oud apparaat en er zijn betere producten te krijgen. De fuel tank classic is drie adapters in één, waarvan er maar 1 9 volt DC is. De andere zijn 12v DC en een 12v AC. Jij geeft aan alleen maar 9v te gebruiken, dus dan heb je daar niets aan. Ergo: Fuel Tank is niet beter dan jouw adapter. Ok, hij heeft een zekering, maar voor het geld van de fuel tank kun je best een paar adapters door laten branden.

Kijk eens naar de andere producten van Fuel Tank, naar CIOKS, Carl Martin, Harley Benton zelfs, of Voodoo Lab. Kijk naar specificaties voor de kwaliteit, kijk naar de prijs voor je budget.

phx
24 juli 2014, 17:49
Bedankt voor jullie reacties, ga toch een fueltank aanschaffen. FF de aantal mA opmeten, kan ook altijd nog 1 of 2 extra pedalen via daisy chain gooien vanaf mijn boss Tu2 tuner :)

Brum
24 juli 2014, 18:35
Als antwoord op je vraag:


http://www.youtube.com/watch?v=JRLMkX0hRr0

En het werkt kan ik uit ervaring vertellen. Ik heb er zelf ook eentje.

phx
26 juli 2014, 13:33
Jad beter meteen de lastste 10 sec kunnen kijken. Wat n steenkolen taal. Thx, ben er uit!

FruscianteFan
26 juli 2014, 16:59
Bedankt voor jullie reacties, ga toch een fueltank aanschaffen. FF de aantal mA opmeten, kan ook altijd nog 1 of 2 extra pedalen via daisy chain gooien vanaf mijn boss Tu2 tuner :)
Kun je doen, maar je betaalt dan vooral voor 2 outputs die je toch niet gaat gebruiken, terwijl je er verder weinig mee opschiet ten opzichte van een adapter.

Die gast van T-Rex zegt zelf dus letterlijk dat het beter is om te daisychainen dan om de verschillende outputs van de Fuel Tank te gebruiken. Heb je dus echt geen reet aan, blijkbaar.

Toch succes

phx
26 juli 2014, 21:15
Daar heb je wel gelijk in. Maar ja, zijn engels.....net zoals zijn know how...?!

mountainman
26 juli 2014, 21:21
Met zijn know-how van T-Rex spul zal het wel goed zitten. Hij is daar tenslotte de creative development director. T-Rex is een Deens bedrijf voor 't geval je dat niet wist.

Kijk anders ook nog even naar de andere Fueltanks. Die hebben wel geisoleerde outputs, zoals bijvoorbeeld de Chameleon.
Of zelfs de Junior, maar die heeft slechts 120 mA per output. Dat worden dan korte daisy chains.

Ik heb zelf de Goliath. Kost wat maar dan heb je ook wat.

phx
28 juli 2014, 17:01
Ik heb er ongeveer 12 ! Effecten aanhangen. Wil dus wel een zware. De classic heeft mooi veel ampere. Of kan ik beter de chameleon aanschaffen?

FruscianteFan
29 juli 2014, 17:37
Ik heb vandaag de Harley Benton Power Plant Junior binnen. Alle pedalen doen het en het is muisstil. Maar dan ook écht.

Ik heb mijn Fuzz Probe, Box Of Rock en Phase90 (samen trekken ze misschien net 10 mA) op de meegeleverde daisychain. De rest heeft een eigen uitgang.

De Chameleon lijkt me voor jou niet heel nuttig, omdat die juist heel veelzijdig is. Wat jij nodig hebt is veel geïsoleerde 9V DC uitgangen, niet teveel poespas verder.

Dat doet de T-Rex Fuel Tank Junior, waar de Harley Benton PP Junior een schaamteloze kopie van is. De een is 95 euro, de ander 29 euro. Je zou het kunnen doen met twee Harley Bentons (samen dus 58 euro) maar dan zit je wel met twee lange stekkers.

Misschien is het trouwens ook nuttig om even op te zoeken hoeveel stroom je precies nodig hebt. Voor de meeste pedalen is dat makkelijk te vinden door te googelen op "merk + pedaal + current draw"

phx
29 juli 2014, 19:56
Hey frusciantefan, erg bedankt voor je tips. Ga toch voor de chameleon. Mn cry baby wah, delay en ehx pog rechtstreeks ( hoge ampere verbruikers) rest via daisy chain (phase 100, ts9dx, ocd, etc.) deze gebruiken maar n klein beetje ( tubescreamer maar 10 mA !!). Ik kan er altijd nog eentje bij plastsen in case....

FruscianteFan
29 juli 2014, 22:06
ja zo'n POG zal het niet redden met 120 mA :)

Buzzel
30 juli 2014, 00:07
Crybaby verbruikt ook haast niks...

Verder hangt het van het soort delay af hoeveel die trekt. Zou ik nog steeds zeggen dat je beter af bent met 2 harleybenton en een aparte voor je pog ofzo.

OF je haalt die BBE supacharger die ik al eerder heb genoemd (die kan de POG wel aan, Pog gebruikt 180mA). Er zijn veel meer alternatieven die het werk mogelijk beter doen. Zoals al gezegd. De fuel tank is een best oud product en doet niet echt meer mee met de markt. Het is gewoon een fancy adapter met een DC chain in een doos... nieuwere voedingen zijn fancy gescheiden adapters of gewoon goedkoper.

Zie ook: http://stinkfoot.se/power-list
En: http://stinkfoot.se/archives/808 voor een uitgebreide voedingen vergelijking

Brum
30 juli 2014, 18:17
T-Rex Fuel Tank Classic, multi-output power supply for effect pedals, 1.500 mA through 10 DC plugs, 3 output thomann sections: 8x 9V DC sharing the same ground total of 500 mA, 1x 12V DC with isolated output 500 mA, 1x isolated 12V AC output 500 mA, Voltage selector 115/230 volts, blue LED when unit is on, size (W x H x thomann D) 160x38x78 mm, weight excl. packaging 0,800 kg. Included: 1 x 100cm mains power cable, 1 x Red 50cm DC cable with 2,1mm - 2,5mm connectors for use on the 12V AC outlet port, 1 x Blue 50cm AC cable with 2,5mm - thomann 2,5mm connectors for use on the 12V AC outlet port, 1 x Black link cable with five 2,1mm - 2,1mm connectors, 1 x Black 50cm DC cable with 2,1mmDC - 3,5mm mini-jack connectors, 4 x 50cm DC cables with 2,1mm -2,1mm connectors, 4 x thomann 20cm DC cables with 2,1mm -2,1mm connectors.

Wel heel erg fancy voor een 'fancy adapter met een dc chain' is 't nie?:soinnocent: Als dit apparaat niet meer van deze tijd is, dan is een Burkey Flatliner Six of een Voodoo Lab Pedal Power dat ook, want die zijn minstens net zo lang op de markt.;)

FruscianteFan
30 juli 2014, 18:35
T-Rex Fuel Tank Classic, multi-output power supply for effect pedals, 1.500 mA through 10 DC plugs, 3 output thomann sections: 8x 9V DC sharing the same ground total of 500 mA, 1x 12V DC with isolated output 500 mA, 1x isolated 12V AC output 500 mA, Voltage selector 115/230 volts, blue LED when unit is on, size (W x H x thomann D) 160x38x78 mm, weight excl. packaging 0,800 kg. Included: 1 x 100cm mains power cable, 1 x Red 50cm DC cable with 2,1mm - 2,5mm connectors for use on the 12V AC outlet port, 1 x Blue 50cm AC cable with 2,5mm - thomann 2,5mm connectors for use on the 12V AC outlet port, 1 x Black link cable with five 2,1mm - 2,1mm connectors, 1 x Black 50cm DC cable with 2,1mmDC - 3,5mm mini-jack connectors, 4 x 50cm DC cables with 2,1mm -2,1mm connectors, 4 x thomann 20cm DC cables with 2,1mm -2,1mm connectors.

Wel heel erg fancy voor een 'fancy adapter met een dc chain' is 't nie?:soinnocent: Als dit apparaat niet meer van deze tijd is, dan is een Burkey Flatliner Six of een Voodoo Lab Pedal Power dat ook, want die zijn minstens net zo lang op de markt.;)
Als je alleen 9V DC gebruikt, is het inderdaad een fancy adapter met daisychain.

(trouwens, Pedal Power is leverbaar bij thomann sinds april 2008, Fuel Tank Classic sinds december 2006)

tommus42
30 juli 2014, 18:52
Koop gewoon de duurste, trek er een adidas shirt bij aan, nike gympen, ander onzin merk broekje en je bent helemaal op en top:ok:

Brum
30 juli 2014, 20:21
Als je alleen 9V DC gebruikt, is het inderdaad een fancy adapter met daisychain.

(trouwens, Pedal Power is leverbaar bij thomann sinds april 2008, Fuel Tank Classic sinds december 2006)

Als je alleen de 9v DC gebruikt, dan zou elke soortgelijke voeding een fancy adapter met daisy chain zijn, nog fancier zelfs met geïsoleerde uitgangen en zo.:roll: Ik kan me best in het argument van de geïsoleerde uitgangen vinden. Sterker, als ik toen wist wat ik nu weet, had ik waarschijnlijk ook niet voor de Fuel Tank gekozen, maar het een fancy adapter met daisy chain noemen, dan vind ik 'm wel heul erg fancy... Desondanks is ie wel echt betrouwbaarder dan een One Spotje en brengt ook aardig wat minder bijgeluiden met zich mee, ook als je 'm niet daisy chaint.

2008, da's meer dan 6 jaar geleden heur!;)

FruscianteFan
30 juli 2014, 20:37
Heel veel verstand heb ik er ook niet van. Ik weet dat mijn pedalensetup nu met de Harley Benton Junior stúkken stiller is dan met 2 onespot-achtige Stagg adapters.

phx
9 augustus 2014, 18:26
Thx Buzzel, dezeower require list zocht ik. Ga ff optellen ;)


Crybaby verbruikt ook haast niks...

Verder hangt het van het soort delay af hoeveel die trekt. Zou ik nog steeds zeggen dat je beter af bent met 2 harleybenton en een aparte voor je pog ofzo.

OF je haalt die BBE supacharger die ik al eerder heb genoemd (die kan de POG wel aan, Pog gebruikt 180mA). Er zijn veel meer alternatieven die het werk mogelijk beter doen. Zoals al gezegd. De fuel tank is een best oud product en doet niet echt meer mee met de markt. Het is gewoon een fancy adapter met een DC chain in een doos... nieuwere voedingen zijn fancy gescheiden adapters of gewoon goedkoper.

Zie ook: http://stinkfoot.se/power-list
En: http://stinkfoot.se/archives/808 voor een uitgebreide voedingen vergelijking