PDA

View Full Version : Fender Custom Shop hulp!



King of the Blues
23 juli 2014, 12:48
Ter uitbreiding van m'n collectie ben ik op zoek naar een goede Fender Custom shop strat of tele. Liefst redelijk recent exemplaar, maximaal € 2000,- Liefst een relic, rosewood toets. Iemand tips? Ik heb ook wel exemplaren op marktplaats e.d. voorbij zien komen, maar vraag me af hoe de authenticiteit te controleren valt.

Pepe
23 juli 2014, 13:31
Er hoort een COA bij te zitten met matching nummers maar een beetje geoefende kijker kan gewoon zien wat uit de Fender fabriek komt of niet.

Kim Wilson
23 juli 2014, 13:38
Mag ik opmerken dat ik het vreemd vind dat je heel specifiek een Fender CS wil hebben, daar €2000 voor over hebt, maar dat het je dan weer niet uitmaakt of het een Strat of Tele is?

King of the Blues
23 juli 2014, 14:35
Nou liever niet Kim Wilson... ;-)

Eko
23 juli 2014, 15:32
Bij een CS strat of tele hoort een aantal zaken . Speciale case , candy zoals straps eventueel ashtray , warranty paper , coa , enz. Bij een goede CS zie je het vanzelf op de foto er bij staan. Serienummers , logo e.d. zijn allemaal te checken.
Lees je eerst in over de special runs , factory special runs , limited editions , team builts enz. Spaart je een hoop zorgen. Ook is het verstandig niet te zoeken naar een serie die gelijk is aan de USA standards e.d. Die zakken in waarde nogal snel. Ineind jaren 90 had je een serie zoals de time machine `60 die was gelijk aan een 60`s strat alleen beter afgewerkt, hoop je dan. Die zag je ook heel snel weer te koop staan.

telecastermaster
23 juli 2014, 15:39
Waarom ga je niet naar RebelRelic? http://www.rebelrelic.com/
Kun je helemaal zelf bepalen hoe je 'm wilt hebben.

Pepe
23 juli 2014, 17:19
Het is nou wachten op de Smitty delegatie.

Jannnus
23 juli 2014, 17:45
Het is nou wachten op de Smitty delegatie.
lol
................................................

Tabula Rasa
23 juli 2014, 21:26
Je kan ook bij Smitty kijken.























:-o

telerocker
24 juli 2014, 00:42
Ik zou ook ff het Eric Johnson-model checken. Veel gitaar voor dat geld. Als het niet per se een Fender hoeft te zijn, kun je ook bij goede Nederlandse bouwers terecht.

benwave
24 juli 2014, 07:52
1 Iemand meenemen die er verstand van heeft.
2 Op Ebay USA kopen , veel keus en redelijk betrouwbaar
3 Meer betalen, en dan voor een nieuwe gaan
4 Wachten tot ik er èèn te koop heb
5 Tweedehans bij een dealer kopen, zoals er een aantal in Nederland zijn, zoals TFOA en RJV guitars

Ruud313
24 juli 2014, 08:55
5 Tweedehans bij een dealer kopen, zoals er een aantal in Nederland zijn, zoals TFOA en RJV guitars

Zoiets misschien? (http://www.tools4tones.nl/index.php?route=product/product&filter_name=fender&product_id=2346)

Geen relic, maar verder wel wat je zoekt

stijnkenens
24 juli 2014, 10:28
Zoiets misschien? (http://www.tools4tones.nl/index.php?route=product/product&filter_name=fender&product_id=2346)

Geen relic, maar verder wel wat je zoekt

En relicen doe je toch gewoon zelf !


s.

postbus31
24 juli 2014, 11:59
En relicen doe je toch gewoon zelf !


s.

Door er 30 jaar bloed, zweet, tranen en bier op los te laten. Niet door de schuurmachine en verfbrander ter hand te nemen, da's wannabee relic.

Pepe
24 juli 2014, 12:56
Door er 30 jaar bloed, zweet, tranen en bier op los te laten. Niet door de schuurmachine en verfbrander ter hand te nemen, da's wannabee relic.

Nee, dat is gewoon zoals Fender zijn aging proces noemt. Een oude versleten gitaar noem je gewoon oud en versleten, die heeft geen fancy marketing term nodig.
Maar euh.. 30 jaar is niks hoor. Zo goed als nieuw. Of je moet er rare dingen mee hebben uitgevreten. Als je raar zweet hebt misschien. En daar kunnen moderne lakken ook wel tegen.