PDA

View Full Version : Martin D16GT



bullitshot
22 juli 2014, 16:52
Ik ga morgen kijken naar een Martin D16GT, het is een gitaar die in de winkel heeft gehangen, dus er zit redelijk wat korting op.

Meningen over die gitaar? Waar op te letten bij een gitaar uit de winkel? Overige tips?

muziekschuur
22 juli 2014, 17:03
Een Martin is bijna altijd waardevast. En een kwaliteits instrument. En ook is het zo dat Martin, als er wat mis is met de gitaar zover gaat dat ze de reparatie bijna altijd uit willen voeren... (garantie daargelaten)...

Maar het kan zo zijn dat deze gitaar 'iets' heeft. Maar alstie verder netjes speelt, er garantie is, dan is het hoogstwaarschijnlijk een prima deal.

Rizz
22 juli 2014, 17:18
Zullen wel wat krassen opzitten, verder kijken waar je altij naar moet kijken: Zichtbare schade, is het bovenblad niet gebold achter de brug en de bespeelbaarheid: zijn de frets niet teveel mishandeld ed. Laat 'm afstellen en ik zie niet in waarom een in principe nieuwe gitaar niet goed zou moeten zijn.. Hij is iig lekker ingespeeld! :)

bullitshot
22 juli 2014, 17:52
Zullen wel wat krassen opzitten, verder kijken waar je altij naar moet kijken: Zichtbare schade, is het bovenblad niet gebold achter de brug en de bespeelbaarheid: zijn de frets niet teveel mishandeld ed. Laat 'm afstellen en ik zie niet in waarom een in principe nieuwe gitaar niet goed zou moeten zijn.. Hij is iig lekker ingespeeld! :)

Enige krasjes enzo vind ik ook niet erg, al hoop ik logischerwijs wel op zo weinig mogelijk ;) Garantie weet ik nog niet, morgen ff goed naar vragen.

Verdere tips? :)

northernlake
28 juli 2014, 16:41
Mijn eerste Martin was een D16-GT. Echt een hele goeie gitaar. Licht, super bespeelbaar en goeie Martin boom. De mijne was uit de eerste series (2001 ofzo) en had nog een houten brug en toets. De latere hebben micarta (=kunststof) burg en toets. Is minder traditioneel maar speelt er niet minder om. Het is een serieuze gitaar. Als hij goed klinkt en je krijgt een goede deal dan kun je er een eprfect instrument aan overhouden.