PDA

View Full Version : Hoe werkt dit pedaal?



emmarb
22 juli 2014, 16:32
Hoi!

Ik heb nog nooit een pedaal gehad maar ik heb nu net een MXR Custom Badass '78 Distortion gekocht. Ik heb hem aangesloten (input van de amp in de output van het pedaal en de input van het pedaal aan mijn gitaar). Mijn amp is een frontman 15g (http://www.amazon.com/Fender-Frontman-Electric-Guitar-Amplifier/dp/B002O0IIG2) en daar zit het knopje 'drive select' op waarmee je de distortion aan kan zetten. Ik dacht, met het pedaal hoef ik alleen maar op het knopje van het pedaal te drukken om dat te doen, maar als ik op het knopje van het pedaal druk om de distortion uit te zetten krijg ik helemaal geen geluid meer uit mijn amp. Dit klopt toch niet? Wat doe ik fout? En het zou ook zo moeten zijn dat het lampje op het pedaal gaat branden als ik de distortion aanzet, maar dat gebeurt niet. Daarnaast hoor ik ook eigenlijk geen verschil als ik aan de knopjes draai. Weet iemand misschien of ik iets fout doe of werkt het pedaal niet?

Thanks!

Bernardduur
22 juli 2014, 16:35
Heeft het pedaal stroom? Zit er een batterij in of zit hij aan een adapter?

emmarb
22 juli 2014, 16:38
Ik heb er een 9v batterij in gedaan, dus dat moet kloppen denk ik!

Martijn-w
22 juli 2014, 16:41
Als de batterij vol is en juist aangesloten (verkeerd om kan bijna niet), dan zou in ieder geval het LEDje aan moeten gaan als je de knop indrukt.

emmarb
22 juli 2014, 16:50
Ik heb de batterij vervangen voor een nieuwe, maar hij doet nog steeds hetzelfde...

Martijn-w
22 juli 2014, 16:52
Je weet zeker dat je de in en outputs goed om hebt aangesloten? Input zit rechts en output links. Bij sommige pedalen gaat het ledje niet aan als je er niks of niet goed op hebt aangesloten.

emmarb
22 juli 2014, 16:54
Alles is volgens mij goed aangesloten, amp input aan de output van het pedaal en de input van het pedaal aan de gitaar. Alles ook nog goed aangedrukt maar hij doet nog steeds hetzelfde...

emmarb
22 juli 2014, 17:02
Ik heb nog een paar keer de snoertjes opnieuw aangesloten en als ik ze er allebei uit heb en ik doe hem bij de input van het pedaal er half in gaat het lampje branden maar dan moet ik hem op die plek vasthouden en zodra ik het andere snoertje in de output doe gaat het lampje weer uit. Dan ligt het toch aan het pedaal en niet aan het snoer?

Rizz
22 juli 2014, 17:24
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=999786

Pepe
22 juli 2014, 17:37
Smart thinking Rizz.
Maar goed, als dat het niet is, foto's want anders komen we er niet uit zo denk ik.

Martijn-w
22 juli 2014, 18:14
Inderdaad, als hij het doet als hij er half in zit is het voor 90% zeker een stereokabel ipv mono.

Gearjunkie
22 juli 2014, 18:33
Dat is niet zo, de ring zit direct onder de tip. De sleeve kan dus nooit eerst contact gemaakt hebben met het schakelcontact, de ring.
De aansluitingen van het pedaal zullen wel gaar zijn. Een goeie Neutrik is vaak een fractie dikker dan die gekleurde spaghettislierdjes.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Swaag
22 juli 2014, 19:19
Soms is het iets simpels: staat de regelaar "output" op je pedaal niet helemaal dichtgedraaid?

hefke
22 juli 2014, 20:37
Als ik het zo allemaal lees, is mijn eerste reactie dat er iets niet klopt met het pedaal.
Voor de zekerheid toch eens terug naar de winkel gaan of contact opnemen met de webwinkel als je 'm online gekocht hebt.
Mocht er toch niets mis zijn met pedaal maar doe je toch iets anders niet helemaal goed zou ik graag horen. Zo kunnen we er allemaal (of tenminste ik in ieder geval) iets van leren.
Lijkt me overigens een interessant pedaal.

Gearjunkie
22 juli 2014, 21:09
Maar even terug naar het begin. Je wekt de suggestie dat je verondersteld dat het pedaal ook iets met de driv knop van je versterker doet. Dat is niet zo.

Zet je versterker eens clean en sluit het pedaal aan zoals je zelf beschrijft.

Speel wat op je gitaar. Hoor je helemaal niets? Druk eens op de schakelaar van het pedaal. Wat hoor je nu?
a) clean geluid b) distortion c) weer niets





Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dirk_Hendrik
22 juli 2014, 21:14
Als ik het zo allemaal lees, is mijn eerste reactie dat er iets niet klopt met het pedaal.
Voor de zekerheid toch eens terug naar de winkel gaan of contact opnemen met de webwinkel als je 'm online gekocht hebt.
Mocht er toch niets mis zijn met pedaal maar doe je toch iets anders niet helemaal goed zou ik graag horen. Zo kunnen we er allemaal (of tenminste ik in ieder geval) iets van leren.


Dit ie eigenlijk ook mijn mening. De snelste oplossing is in elk geval een "hands-on" aanpak van iemand die vaker een pedaal heeft aangesloten en dus meteen kan vaststellen of er iets mis is.

Duhsjaak
22 juli 2014, 21:59
Als je de beschikking hebt over twee (al zal je ze maar lenen) extra snoertjes, wissel dan eens snoertjes uit.
Kom net uit een ziekenhuis waar een diagnose niet viel te stellen tot er een snoertje werd vervangen door een snoertje dat geen kortsluiting maakte.

Doet je pedaal nog steeds hetzelfde (niet) met andere snoertjes, dan is je pedaal stuk.
Lullig, excusez le mot, maar dan moeten hunnie het pedaal omruilen door eentje die het wel doet.
Denk je er dan aan, dat je je batterijtje er even uit haalt?

Harald
23 juli 2014, 13:07
Het is bepaald geen rocket science, zo'n stompbox aansluiten. Geen kennissen die al wat meer ervaring met pedaaltjes hebben? (of iig andere kabels) Ga daar even langs, lukt het dan ook niet, terug naar de winkel. (of was het tweedehands, dan wordt het lastiger)