PDA

View Full Version : NGD - Gibson inside!



Squier4ever
22 juli 2014, 10:41
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10556349_903698122978932_8085584429372011729_n.jpg

Afgelopen week even een tripje op en neer naar Delft gemaakt. Was al langer marktplaats in de gaten aan het houden voor een mooie akoestische gitaar en deze (J-35)was een van mijn kandidaten. Wilde graag een mooie massieve gitaar (liefst slope shoulder) en toen kwam deze opeens voorbij voor een interessante prijs. Binnen een uur was de deal al rond en daarna opgehaald (wel eerst getest uiteraard). Komt akelig dicht in de buurt van een J45 en vind hem stiekem nog mooier ook! Heel erg blij mee. Wel nog even nieuwe snaren nodig, maar dat doe ik wss vanavond even. Binnenkort meer foto's!

WesleyD
22 juli 2014, 10:59
Mooi! Veel plezier ermee!

Ik zou ook graag nog eens een slope shoulder willen.:lovelove:

Squier4ever
22 juli 2014, 11:24
Mooi! Veel plezier ermee!

Ik zou ook graag nog eens een slope shoulder willen.:lovelove:

Er zijn meer merken die slopes bouwen, maar ik ben stiekem een klein beetje merkengeil als het op gitaren aan komt. Recording King schijnt ook uitstekende gitaren te bouwen, maar ik vraag me af of die hun waarde een beetje behouden. En voor de prijs van een nieuwe minder bekend/gevestigd merk gitaar heb ik nu deze kunnen kopen tweedehands maar in absolute nieuwstaat.

WesleyD
22 juli 2014, 11:36
Klopt, heb zelf ook een Triple O van RK, en ben erg gecharmeerd van een Recording King RAJ-126, maar denk dat die niet echt zijn waarde behoudt, als je er al aan kan komen.

Ik zag trouwens van de week een J-35 gereserveerd staan op MP, dat zal deze wel zijn, toch?

Squier4ever
22 juli 2014, 11:43
Klopt, heb zelf ook een Triple O van RK, en ben erg gecharmeerd van een Recording King RAJ-126, maar denk dat die niet echt zijn waarde behoudt, als je er al aan kan komen.

Ik zag trouwens van de week een J-35 gereserveerd staan op MP, dat zal deze wel zijn, toch?

Dat zou wel eens kunnen ja, zo vaak komen ze niet voorbij :D

Eko
22 juli 2014, 13:09
Gefeliciteerd! Het zijn echte werkpaarden. Qua klank worden ze alleen maar mooier door de jaren. Kwestie van veel blijven spelen.
Veel gebruikt als instrument om nummers mee te schrijven. Heb ik mezelf ook al eens op betrapt dat zoiets makkelijker gaat op een goede acoustische gitaar.....

Rizz
22 juli 2014, 13:39
Kijk eens aan, mooi! Shortscale en grote body zijn toch wel favoriet.. Jammer dat er zo weinig in mijn prijsklasse zijn..

Alleen die slagplaat... Maar goed, je kan niet alles hebben, uiterlijk vind ik nog steeds van ondergeschikt belang..

Gefeliciteerd en veel speelplezier!!

Squier4ever
22 juli 2014, 14:02
Kijk eens aan, mooi! Shortscale en grote body zijn toch wel favoriet.. Jammer dat er zo weinig in mijn prijsklasse zijn..

Alleen die slagplaat... Maar goed, je kan niet alles hebben, uiterlijk vind ik nog steeds van ondergeschikt belang..

Gefeliciteerd en veel speelplezier!!

De slagplaat is niet geliefd bij velen maar ik vind hem, zeker in het echt erg mooi. Ik weet niet wat je prijsklasse is maar deze was tweehands ruim onder de 1000€....

Ernest01
22 juli 2014, 14:28
Gefeliciteerd.
Mooi ding, zo te zien ook geen gebruiks-sporen.
Die slagplaat... tja, je moet ervan houden en dat doe je, dus lekker spelen maar.
Mooie prijs ook....

Squier4ever
22 juli 2014, 14:41
De gitaar is gebaseerd op een jaren '30 model, toen de J-35 oorspronkelijk werd gelanceerd met u-raadt-het-al, een firestripe pickguard. Daarmee dus volledig vintage correct. In tegenstelling tot de banner op de headstock en naar ik heb begrepen de banner die niet vintage correct zijn. Ook geloof ik niet dat LR Baggs of Tusq toen als bestonden :D Maar het is echt een player, een werkpaard zoals Eko al zei. Komt akelig dicht bij een J-45 voor een schappelijkere prijs. De J-15 schijnt overigens ook erg goed te zijn, maar die heb ik nog nooit getest.

WesleyD
22 juli 2014, 14:47
J-15 vind ik persoonlijk ontzettend mooi met die esdoorn hals. Daar krijg ik echt acute GAS van. Ben alleen benieuwd hoe dat walnoot zich houdt, qua sound.

barno
22 juli 2014, 14:52
Geweldige deal, lijkt me. Ik ben momenteel een J45 aan het bouwen en ik zoek me een ongeluk naar een mooie firestripe slagplaat. Big yes dus voor de slagplaat !

Squier4ever
22 juli 2014, 14:57
Geweldige deal, lijkt me. Ik ben momenteel een J45 aan het bouwen en ik zoek me een ongeluk naar een mooie firestripe slagplaat. Big yes dus voor de slagplaat !

Vet! Is/komt er een verslag van? Erg benieuwd naar!

Rizz
22 juli 2014, 16:10
De slagplaat is niet geliefd bij velen maar ik vind hem, zeker in het echt erg mooi. Ik weet niet wat je prijsklasse is maar deze was tweehands ruim onder de 1000€....

Daar zittie dan onder, 2e hands. Nieuw echter erboven. Nutbreedte doet het echter voor mij niet, minimaal 45mm, deze is 44. Is op het randje en ik zou het moeten proberen. Daarbij heb ik teveel mahonie gitaren gehad en ik zoek wat anders.

Nu is dit dan wel een ander beestje, dus ik zou 'm eens moet bespelen. Als ik terug ben van vakantie, ga ik ook op zoek naar een nieuwe. Er staat hier ergens een draadje in Akoestische gitaren.

Squier4ever
22 juli 2014, 16:49
Daar zittie dan onder, 2e hands. Nieuw echter erboven. Nutbreedte doet het echter voor mij niet, minimaal 45mm, deze is 44. Is op het randje en ik zou het moeten proberen. Daarbij heb ik teveel mahonie gitaren gehad en ik zoek wat anders.

Nu is dit dan wel een ander beestje, dus ik zou 'm eens moet bespelen. Als ik terug ben van vakantie, ga ik ook op zoek naar een nieuwe. Er staat hier ergens een draadje in Akoestische gitaren.

Maakt die ene mm echt zoveel uit? Persoonlijk vind ik het echt een heerlijk halsje! J-15 is geen mahonie, komt mss meer in de buurt voor je dan :) circa 1200€ nieuw volgens mij!

Rizz
22 juli 2014, 17:46
Sinds ik van 43mm longscale naar 45 mm shortscale ben gegaan, wil ik eigenlijk niet anders meer. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet op een gitaar met een 44mm nut gespeeld.

Maarrrr. Ik ben niet zo merkengeil, tenminste, niet van Gibson of Fender... ;) Mijn zoektocht zal uitwijzen wat het gaat worden..

BOT: De complimenten over jouw gitaar, laat ze maar binnenstromen, want dat verdient hij wel!

Squier4ever
22 juli 2014, 23:49
Sinds ik van 43mm longscale naar 45 mm shortscale ben gegaan, wil ik eigenlijk niet anders meer. Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet op een gitaar met een 44mm nut gespeeld.

Maarrrr. Ik ben niet zo merkengeil, tenminste, niet van Gibson of Fender... ;) Mijn zoektocht zal uitwijzen wat het gaat worden..

BOT: De complimenten over jouw gitaar, laat ze maar binnenstromen, want dat verdient hij wel!

Ik houd mezelf ook altijd voor dat ik dat niet ben, maar als ik er over nadenk stiekem toch altijd wel een beetje :)

Maare ik denk niet dat ik die ene mm zou merken hahaha...

WesleyD
23 juli 2014, 10:07
Wetende dat je die ene mm mist, misschien wel. Gitaristen zijn rare wezens.:B

Ik ben over het algemeen ook niet echt merkengeil, behalve misschien voor Gretsch, maar ik zou wel graag een aantal iconen bezitten. Een Martin D28 authentic en/of een 000-28VS, een Gibson J-45.

Squier4ever
23 juli 2014, 13:19
Wetende dat je die ene mm mist, misschien wel. Gitaristen zijn rare wezens.:B

Ik ben over het algemeen ook niet echt merkengeil, behalve misschien voor Gretsch, maar ik zou wel graag een aantal iconen bezitten. Een Martin D28 authentic en/of een 000-28VS, een Gibson J-45.

Ik wil ook nog wel een paar iconen.... Goede akoest heb ik nu, dus ga weer verder zoeken naar een dikke ES-335/345/355/330 met Bigsby. Liefst een jaartje of 50 oud. Echter zijn deze nogal duur :dontgeti:

northernlake
28 juli 2014, 17:33
Geweldige deal, lijkt me. Ik ben momenteel een J45 aan het bouwen en ik zoek me een ongeluk naar een mooie firestripe slagplaat. Big yes dus voor de slagplaat !

Stewmac heeft Tortoloid pickguard sheets, ook in twee soorten firestripe. Het verwerkt perfect en lijkt goed op het oude spul. Ik heb het ook mijn mijn zelfbouw AJ copy gebruikt , al hadden ze toen nog geen firestripe. Je kunt het goed knippen, schrapen en polijsten.

https://farm9.staticflickr.com/8475/8082441395_0ef285f5f9_z.jpg (https://flic.kr/p/djdCeR)

Advanced Jumbo model (https://flic.kr/p/djdCeR) by northernlake (https://www.flickr.com/people//), on Flickr

Squier4ever
28 juli 2014, 20:36
Stewmac heeft Tortoloid pickguard sheets, ook in twee soorten firestripe. Het verwerkt perfect en lijkt goed op het oude spul. Ik heb het ook mijn mijn zelfbouw AJ copy gebruikt , al hadden ze toen nog geen firestripe. Je kunt het goed knippen, schrapen en polijsten.

https://farm9.staticflickr.com/8475/8082441395_0ef285f5f9_z.jpg (https://flic.kr/p/djdCeR)

Advanced Jumbo model (https://flic.kr/p/djdCeR) by northernlake (https://www.flickr.com/people//), on Flickr

mooi stukje gitaar ook hoor!

Squier4ever
31 juli 2014, 17:10
Nieuwe foto's!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10329951_912027885479289_7738190208309596021_o.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10403762_912027898812621_7381699983222748983_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1796764_912027925479285_6137076546639036978_o.jpg

Wat een player. Net nog eens even vergeleken met m'n gelamineerde Samick van 200€ en dat verschil is echt zo enorm. Zou niet meer terugwillen. Deze heeft veel meer karakter, volume en gewoon een lekker geluid, waar ik bij de Samick alleen maar snaren hoor en geen hout dat mee lijkt te werken.

WesleyD
31 juli 2014, 17:16
Ja! Erg mooi ding hoor! Ik krijg ècht serieuze GAS voor een round shoulder zo. :(


Nieuwe foto's!
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10329951_912027885479289_7738190208309596021_o.jpg

't Is dat er stof tegen aan zit, maar op deze foto lijkt het net alsof de trussrod cover er niet zit. :)

Squier4ever
31 juli 2014, 17:37
GAS can only be cured one way..... :D

WesleyD
1 augustus 2014, 14:29
Hah, klopt, maar mijn portemonnee is het daar momenteel niet mee eens. ;)

humbucker
1 augustus 2014, 15:34
Dju! Prachtig apparaat, gefeliciteerd!!

lauke_101
1 augustus 2014, 19:11
Jaa nogmaals gefeliciteerd! Kom hem gauw wel eens beluisteren ;)

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Squier4ever
1 augustus 2014, 20:18
Jaa nogmaals gefeliciteerd! Kom hem gauw wel eens beluisteren ;)

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Binnenkort (wanneer mijn crazy schema het weer toelaat) weer eens even gearmeeten :D

Squier4ever
5 augustus 2014, 17:16
Net snaren vervangen voor setje D'Addario, maar daar ben ik het nog niet mee eens. Geluid is echt heel anders, veel minder vol of zo. Wordt dus nog even experimenteren met snaren. Er lagen volgens mij nog de originele Gibson snaren op, daar heb ik ook nog een setje van. Even kijken of het beter wordt als de nieuwigheid er af is, anders verwissel ik ze weer.

WesleyD
5 augustus 2014, 17:55
Ik vind Elixers altijd wel fijn. Heb nu een setje phosphor bronze nanoweb's op de RK liggen, daar klinken ze prima op, maar is wel een hele andere gitaar. Heb nog een setje Martin SP Lifespans liggen, binnenkort daarmee eens experimenteren.

Squier4ever
5 augustus 2014, 20:31
Ik vind Elixers altijd wel fijn. Heb nu een setje phosphor bronze nanoweb's op de RK liggen, daar klinken ze prima op, maar is wel een hele andere gitaar. Heb nog een setje Martin SP Lifespans liggen, binnenkort daarmee eens experimenteren.

Elixers breken me altijd veel te snel. Dus die koop ik niet meer.

WesleyD
6 augustus 2014, 01:24
Dan worden ze wel duur idd. Ik ben wel onder de indruk van het geluid, maar moet wel zeggen dat vrij snel de coating loslaat en de velletjes er dus bij hangen, dat is ook de reden dat ik eens uitgeweken ben naar Martins.

Squier4ever
6 augustus 2014, 10:14
Dan worden ze wel duur idd. Ik ben wel onder de indruk van het geluid, maar moet wel zeggen dat vrij snel de coating loslaat en de velletjes er dus bij hangen, dat is ook de reden dat ik eens uitgeweken ben naar Martins.

Dat was het voor mij inderdaad ook. Ik speelde op mijn oude akoest ook altijd op Martins. Maar toen ik die laatst een vriend aanraadde op zijn J45 hoor ik ze alleen maar tegen de hals kletteren, terwijl hij er bij elixir nooit last van had. Zal vast met een verminderde spanning of iets dergelijks te maken hebben, maar voor mij een reden om ze niet meer te willen. Herken het gekletter ook van m'n oude akoest, al dacht ik daar dat het aan de gitaar lag :D. Anyway, snaren liggen er nu een dag op en ze beginnen al anders te klinken (kennelijk hou ik niet van het geluid van nieuwe snaren op deze gitaar). De warmte in het geluid begint langzaam maar zeker terug te komen gelukkig.

Rizz
6 augustus 2014, 12:00
Martins hebben idd een lagere spanning, dus met een afstelbeurt is dat ook gelijk verholpen. ws. een kwartslagje aan de truss en klaar.. Da's net zoiets als: oh, de banden van m'n auto zijn een beetje zacht, nah, kutdingen, nieuwe banden! Je kan natuurlijk ook ff naar de pomp karren! ;)

Squier4ever
6 augustus 2014, 14:43
Martins hebben idd een lagere spanning, dus met een afstelbeurt is dat ook gelijk verholpen. ws. een kwartslagje aan de truss en klaar.. Da's net zoiets als: oh, de banden van m'n auto zijn een beetje zacht, nah, kutdingen, nieuwe banden! Je kan natuurlijk ook ff naar de pomp karren! ;)

Ja en nee. De hals is nu mooi recht dus daar ga ik niet aan schroeven omdat de snaren kletteren....

Rizz
6 augustus 2014, 14:55
Ja en nee. De hals is nu mooi recht dus daar ga ik niet aan schroeven omdat de snaren kletteren....

Nee, met die snaren staat je hals nog iets rechter, waardoor ze gaan kletteren. Da's toch echt wat anders....

Geeft verder niets, doe wat je juist acht, kan het me wel enigszins voorstellen, maar aan de snaren ligt het niet iig...

Squier4ever
6 augustus 2014, 22:33
Nee, met die snaren staat je hals nog iets rechter, waardoor ze gaan kletteren. Da's toch echt wat anders....

Geeft verder niets, doe wat je juist acht, kan het me wel enigszins voorstellen, maar aan de snaren ligt het niet iig...

Dat kan zijn, maar ik ga niet aan de afstelling lopen kloten als ik gewoon de snaren kan veranderen naar een set die ik vervolgens beter vind klinken. Mijn oude akoest is trouwens niet eens beter af te stellen dan hoe het nu is. Blijft gewoon crappy. Speelde er net nog eens op en het verbaasde me hoeveel je eigenlijk mist met die gitaar. Zit totaal geen definitie in het geluid als ik het vergelijk met de Gibby. Hoe meer ik trouwens speel op deze D'Addario set, hoe beter het wordt. Zal met het inslijten te maken hebben :D

Squier4ever
26 augustus 2014, 10:11
3 weken verder klinken de D'Addario's toch wel zeer prima op de Gibby! Hou het voorlopig hierbij denk ik!

lauke_101
26 augustus 2014, 10:36
Ja, vind die ook erg rammelig en te helder als ze er net op liggen. Paar dagen flink spelen scheelt dan een hoop :D
Overigens doen die Martins het op mijn Cort behoorlijk prima vind ik, maar dat kan natuurlijk enorm wisselen per gitaar. Dat gekletter herken ik in elk geval niet.

Squier4ever
26 augustus 2014, 12:29
Ja, vind die ook erg rammelig en te helder als ze er net op liggen. Paar dagen flink spelen scheelt dan een hoop :D
Overigens doen die Martins het op mijn Cort behoorlijk prima vind ik, maar dat kan natuurlijk enorm wisselen per gitaar. Dat gekletter herken ik in elk geval niet.

Op de J45 van een maat van me (die overigens verder top is afgesteld), ook gekletter van voor tot achteren. En de ball ends zijn eigenlijk te dik.

muziekschuur
27 augustus 2014, 11:05
Op de J45 van een maat van me (die overigens verder top is afgesteld), ook gekletter van voor tot achteren. En de ball ends zijn eigenlijk te dik.

Paradox?.............................

Squier4ever
27 augustus 2014, 12:50
Paradox?.............................

nee hoor. Hij is nu weer terug bij Elixir. Echt een wereld van verschil!

XTZ
27 augustus 2014, 13:09
Ik ben zojuist overgestapt op mijn Taylor 716 van Elixir naar Martin SP, en ik moet je zeggen dat die Martin snaren toch fijner vind klinken.
Daarnaast; als je snaren kletteren bij een 'te lage spanning van de martin snaren' zou je natuurlijk kunnen overwegen om er een iets dikker setje op te leggen of om je speelstijl aan te passen.

Squier4ever
27 augustus 2014, 15:22
Ik ben zojuist overgestapt op mijn Taylor 716 van Elixir naar Martin SP, en ik moet je zeggen dat die Martin snaren toch fijner vind klinken.
Daarnaast; als je snaren kletteren bij een 'te lage spanning van de martin snaren' zou je natuurlijk kunnen overwegen om er een iets dikker setje op te leggen of om je speelstijl aan te passen.

Voor mij is er geen probleem. Ik gebruik ze gewoon niet (elixir ook niet trouwens).

Luke-wannabe
7 oktober 2014, 23:44
Wat een ontzettend gave gitaar dit! Ik ben zelf ook een beetje een zwak aan het ontwikkelen voor een Gibson akoestische gitaar en dan met name die heerlijke J-modellen. Pas de nieuwe J-15 bespeeld en die klonk erg mooi! Had wel een beetje een dunne hals, maar daar kun je aan wennen denk ik. Maar ik moet dus ook maar eens Marktplaats in de gaten houden geloof ik! Hoe klinkt de elektronica die er in zit?

Squier4ever
9 oktober 2014, 11:41
Wat een ontzettend gave gitaar dit! Ik ben zelf ook een beetje een zwak aan het ontwikkelen voor een Gibson akoestische gitaar en dan met name die heerlijke J-modellen. Pas de nieuwe J-15 bespeeld en die klonk erg mooi! Had wel een beetje een dunne hals, maar daar kun je aan wennen denk ik. Maar ik moet dus ook maar eens Marktplaats in de gaten houden geloof ik! Hoe klinkt de elektronica die er in zit?

Voor een piezo klinkt de LR Baggs alleraardigst. Niet top, maar goed genoeg. Speel toch voornamelijk akoestisch en onversterkt (thuis op de bank) en die keer dat ik moet doorversterken is het echt meer dan prima! Nog steeds erg blij met de J! Komen op marktplaats ook maar zelden voorbij, omdat ze nog niet zo oud zijn (en erg goed!).

dodoweirdo
12 oktober 2014, 09:03
J-45, ook zeker eens proberen!

http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/200L-80-20-Bronze-Acoustic-Guitar-Strings/100974000000000-00-750x750.jpg (http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/200L-80-20-Bronze-Acoustic-Guitar-Strings/100974000000000-00-750x750.jpg)

Squier4ever
12 oktober 2014, 17:56
J-45, ook zeker eens proberen!

http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/200L-80-20-Bronze-Acoustic-Guitar-Strings/100974000000000-00-750x750.jpg (http://media.musiciansfriend.com/is/image/MMGS7/200L-80-20-Bronze-Acoustic-Guitar-Strings/100974000000000-00-750x750.jpg)

Oke, zal ze eens opzoeken! Heb nog wat D'Addario's liggen die ik eerst op maak. Daarna weer eens rondkijken.

vulvasonic
13 oktober 2014, 01:51
Prachtige gitaar!!! Gefeliciteerd. :)

RB-1
1 november 2014, 01:43
3 weken verder klinken de D'Addario's toch wel zeer prima op de Gibby! Hou het voorlopig hierbij denk ik!Kan ik me wat bij voorstellen.:ok:
Op mijn J-45 heb ik EJ-13 zitten en die klinken heel lekker.
http://www.daddario.com/resources/jdcdad/images/products/da_prod_ej13_main_1.jpg
Misschien doe ik er nog wel eens EXP-13 op.
Mandoline, de andere gitaar (D-28 ) en dobro zijn heel lang tevreden met EXP's, ze klinken identiek aan de niet gecoate versies, met het verschil dat ze die klank zeker 3x zo lang vasthouden.
Met een prijs die ongeveer 2x zo hoog ligt, speel ik dus 50% langer voor het zelfde geld.
Alleen op banjo ben ik niet blij met coating, dus die is het goedkoopste uit. Maar na een week of 4 wel 'op'.