PDA

View Full Version : Wat is er nou metal aan vintersorg?



Ic3gl0vE
7 juli 2003, 23:15
Ik luisterde vanmiddag weer heel even naar Visions from the Spiral Generator... Nu vraag ik me echt af waarom Vintersorg als (black)metal wordt beschreven... er staat maar 1 nummer op die plaat dat enigszins ruig is :???: Leg het me allemaal eens uit
Verder is het wel een relaxt album, maar niet mijn stijl. Dus het Md'tje is weer gewist :)

Mithrandir
7 juli 2003, 23:23
En jij hebt mij destijds (zal nu een jaar terug zijn) aan de Vintersorg gepraat omdat het zulke lekkere metal was? Of heb je het specifiek over dit album?

schaap
8 juli 2003, 18:26
maar je hebt het nu ook echt over een album wat minder is, zoek maar eens naar de andere en beluister die eens. ik had afgelopen zondagavond nog een gesprek met 2 true blackmetalheads waarvan er 1 een t-shirt aanhad van die cd.

Anders Destium
8 juli 2003, 20:49
Even uitleggen wie Vintersorg is: All-round muzikant die op zijn albums alles doet behalve drummen. Hij is verder de zanger van Borknagar. Als je die band niet kent: Downloaden, het zal je absoluut niet tegenvallen :)

Vintersorg heeft zeker weten coole muziek gemaakt, al dat gezeur over al dan niet true is ook onzin: Niet alle Black Metal is snel, het gaat meer over de hang naar vroegere tijden, dat is het bepalende kenmerk van BM. Een band als Summoning wordt ook black metal genoemd, en dat is gewoon rustige sfeermuziek...

Ik vind Vintersorg meer naar Viking-metal neigen. Dat komt vooral door het vele cleane gezang, niet zozeer door de begin van het universum teksten :wink: De muziek ligt duidelijk in het straatje van Borknagar, ik vind het niet vreemd dat hij daarbij is uitgekomen :)

Van Vintersorg vind ik Cosmic Genesis echt de moeite waard (hele album) Till fjalls vind ik minder, maar dat kan ook een beetje door de magere productie komen

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 20:55
En jij hebt mij destijds (zal nu een jaar terug zijn) aan de Vintersorg gepraat omdat het zulke lekkere metal was? Of heb je het specifiek over dit album?

Was ik dat echt? een jaar geleden kende ik die naam nog niet eens :o



Borknagar ken ik wel ja, dat is wel leuke muziek. En ik had het niet over 'true' en alles want dat boeit me echt geen HOL, maar ik vind die visions from the... cd gewoon helemaal geen metal.

Swan
8 juli 2003, 21:18
true hoor