PDA

View Full Version : Bad Monkey MOD



phx
19 juli 2014, 15:54
Hey,

nieuw mod project: C5 condensator vervangen van Digitech Bad Monkey om een tubescreamer sound te verkrijgen.

>>C5 - stock is .047uf, change to .1uf "cuts <<

kan ik daar gewoon deze inzetten:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=950 ???

en kan ik daar gewoon een 5mm led inzetten? er zit een raar hulsje om de pennen van de led. Iemand ervaring hiermee?

greez Patrick

Buzzel
23 juli 2014, 20:03
Ik zou niet een greenie nemen, die zijn vaak nogal groot.

Beter de MKS of MKT uit de newtone store nemen. Ik durf niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij zitten er in het pedaal standaard SMF condensators, maar dat kan ook heel fout zijn. Die gebruik ik zelf, bijna, nooit.

Dat plastic hulsje is om de led op zijn plaats te houden als je er van buiten op gaat drukken (denk ik). Zolang jij het ding niet kapot smelt bij het los solderen van de originele LED dan kan je die gewoon weer gebruiken voor je nieuwe led. Als je de kleur van de led gaat vervangen is het verstandig om ook naar de voorschakelweerstand te kijken, je nieuwe led kan misschien wel te vel of juist te onduidelijk zijn. Als de huidige led te onduidelijk is kan je ook de voorschakelweerstand wat verlagen en is het probleem ook opgelost.

EDIT: ik zie nu pas dat er ook wat greenies in die bad monkey zitten, dan gewoon de condensator nemen die lijkt op de huidige :soinnocent: Ik denk niet dat er een significant verschil is tussen de verschillende condensators, dus uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit :chicken:

EDITEDIT: C5 is zelfs een greenie. maar let wel, het kan nog steeds zijn dat deze nieuwe condensator groter is dan de originele. Dat kan soms wat lastig zijn met passen.

EDITEDITEDIT: :) de 0.1uF greenie heeft een andere rastermaat. Dat wil zeggen dat de pootjes verder uit elkaar staan. Hij past dus niet mooi in de PCB.

http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=42_43_66&products_id=212

Deze heeft de zelfde rastermaat als de originele condensator en past makkelijker op de pcb.

EDITEDITEDITEDIT: ik wordt nu een beetje gek van mijzelf Ik keek naar C4 niet C5. C5 is wel een SMF condensator, niet een greenie...

Maar om het makkelijk te maken. Elke niet polaire condensator van de juiste waarde werkt.

phx
24 juli 2014, 17:51
Ik heb de mod gestaakt, krijg de oude C5 niet losgebrand met soldeerbout. Zit stevige fabriekssoldeer op gebakken, mij te link om dit nog warmer te maken (beschadigen). Ben eigenlijk wel blij met de sound van mijn stock BM. Toch bedankt voor de info!

SLOTJE

Plant
24 juli 2014, 19:16
Zal wel door de RoHS (loodvrije) tin komen, dat heeft een hogere temperatuur nodig en vloeit minder goed. Als je dan een te licht ongergeld boutje hebt kun je het schudden. Kan ook zijn dat er een flink koperoppervlak / printspoor aan die C zit waar ook nog eens veel warmte in verdwijnt.

Buzzel
24 juli 2014, 20:43
Eerst wat tin toevoegen voordat je met litze of met een desoldeerpomp gaat spelen.

Dirk_Hendrik
25 juli 2014, 08:16
Kan ook zijn dat er een flink koperoppervlak / printspoor aan die C zit waar ook nog eens veel warmte in verdwijnt.

Lijkt me eerder het geval. Loodvrij is misschien wel een wat hogere temperatuur maar niet zo achterlijk veel hoger dat je soldeerbout het ineens niet meer trekt. Dat zou betekenen dat hij het met loodhoudende soldeer ook al amper zou trekken.... en dat lijkt me stug voor zoiets kleins als een aansluitdraad van een condensator.

Nog los van dat ik "ik krijg em niet losgebrand" niet echt overtuigend vind overkomen als het gaat om gegarandeerd goede afloop.:sssh:

phx
25 juli 2014, 09:26
Haha bij wijze van spreken dan Dirk Hendrik ;)