PDA

View Full Version : HNGD Washburn X (10 denk ik) series



muziekschuur
18 juli 2014, 11:18
Gisteren een Washburn X series gitaar gehaald. Zwart, S(ingle)S(ingle)H(umbucker) 5 way switch volume tone. Trem (helaas geen pookje).

http://o7blpa.bay.livefilestore.com/y1pAs5Xbmg-WWJsb3scEvXa2aq_HlO4nCsnJtK1634ABr-9bZHmrlO3h1a9tUWdPK4VZQVenRbIQyJe2nF2bPGe4yRnHcV1Y qbs/DSCN0078.JPG

Dit is em ongeveer. Alleen mijn headstock is zwart. Ik moet zeggen dat hij ontzettend lekker speelt de 24 frets is echt een extra'tje en de elementen zijn helemaal mijn ding.

Het klinkt alleen alsof altijd de humbucker aanstaat waardoor zelfs wanneer je de middenpositie kiest deze gitaar voller en dikker klinkt als een Stratocaster.... Weet iemand hoe deze gitaar geschakeld staat?

De jumbo frets zijn zalig, de gitaar stond heerlijk afgesteld... Al met al gewoon een fantastische gitaar waar ik nog heel wat uurtjes op zal spelen...

De softcase met Washburn logo maakt dit helemaal af...

Een nadeel... de tremolo arm zat er niet bij. Nu heb ik nog een squier met tremolo arm liggen. Ik vraag me af of de tremolo arm over te zetten zou zijn of dat het schroefdraad misschien anders is? Zijn die Washburn trem armen ergens te vinden?

MikeD
18 juli 2014, 13:26
er zijn strat type trem armen van verschillende (tenminste 2) diktes en variërend schroefdraad in omloop / verkrijgbaar. (kwam ik achter toen ik mijn CAR - CS60's stratje kocht…… er kwamen een dunne en een minder dunne achter de toonbank vandaan..) dus op met die washburn naar your local guitarshop; even proberen en passen. Overigens als die squier trem arm past, weet je welke je kunt bestellen.

PS : als je echt niets passends kunt vinden dan zou je de schroefdraad in de trem kunnen (laten) snijden van een trem arm die je los koopt.

muziekschuur
18 juli 2014, 14:27
De squier arm is te dun...
Mijn Floyd arm te dik...

pasqual
19 juli 2014, 09:48
Met een beetje geluk zijn de maten van een standaard fender tremelo hetzelfde en koop je een Wilkinson trem met een push in arm. Die zijn niet duur maar erg goed. En géén speling op de arm. De elementen zullen waarschijnlijk standaard geschakeld zijn behalve dan dat het op stand 4 ( brug en midden ) autosplit is. Of heb je een push pull potmeter?

muziekschuur
21 juli 2014, 17:07
Nee, geen push pull. Dus ik denk dat het zoiets moet zijn... Maar dan zijn ten alle tijden twee pickups actief = altijd hum canceling.... Zoiets denk ik.

Het is wel een schroef in trem arm. Ik heb Washburn gemaild. Wellicht hebben zij een parts nummer.

http://hitonline.ua/uploads/product/product_5070_1.png

muziekschuur
22 juli 2014, 16:26
De gitaar zal dus waarschijnlijk een X20 zijn. Ik ben benieuwd wat nou de nummering binnen de X-serie was. Want ik kan niets over deze serie vinden via Washburn.

Tupelo
22 juli 2014, 16:38
Eens een Washburn in bruikleen gehad in de jaren '90, mijn ervaring sindsdien: altijd lelijk, altijd goed. :ok:

muziekschuur
22 juli 2014, 16:57
Dat lelijk ben ik met je eens....

Maar net als met "Whole lotta Rosie" dat zegt niks over de sex....

Er zit een heerlijke plak rozewood op de nek en de frets zijn om te zoenen... De elementen... IK zou ze niet anders willen. En de afstelling is nagenoeg perfect...

Als je op het podium staat en er is wat met je gitaar en ze geven deze blindelings aan..... Iedereen kan het erop...

Na een paar dagen..... ik heb em nog niet weggelegd..... dus...

Duhsjaak
22 juli 2014, 21:01
Lekker spul die Washburns. Ook mandolines. Zeer ondergewaardeerd en heel veel waar voor zijn geld.
Heb één W., en stiekum altijd gas voor een W162 of zo. Heerlijke gitaren die je per element traploos van humbucker naar singlecoil kunt draaien. Die twee knoppen vervangen de geijkte toonknoppen. Kan ik heel prettig mee leven, omdat ik die tone altijd open heb staan.

En omdat ik echte vol-humbuckers zelden leuk vind.

Maar goed, dit ging eigenlijk om jouw gitaar, toch?
Jammer dat ze niet meer sexy zijn, ik vind ze zeer prettig in ieder geval. Waarbij ik wel denk dat de hals je moet liggen.
Having Said that, doe mij maar zo'n X10, 20, 30 whatever. Desnoods zonder jankzwengel.

Mag ik zo vrij zijn je te vragen wat je er voor hebt neergelegd? Niet wie, maar wat dus.
Thanks!
Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
22 juli 2014, 22:30
Ik heb er niet veel voor betaald. En ik ben ontzettend blij met een gitaar die als backup voor mijn Ibanez Roadster II kan dienen.
En nu heb ik zelfs een gitaar met 24 jumbo frets..... Man wat een extra werkruimte is dat!!

Plant
22 juli 2014, 23:01
En nu heb ik zelfs een gitaar met 24 jumbo frets..... Man wat een extra werkruimte is dat!!

Gauw op zoek dan maar naar de Washburn EC-36, die heeft 36 frets. Da's pas werkruimte :D

http://www.vintagewashburn.com/Images/EC%20Electrics/ECAD.JPG

muziekschuur
24 juli 2014, 21:55
Die EC29SB dan.... Yup...

Nu vond ik de Ibanez.... ook erg mooi:

https://lh3.googleusercontent.com/-aGxwI6jiv1A/UUU82F5BBEI/AAAAAAAALpM/xZU4bvdKMNI/s640/IMG_6861.JPG

Al zitten deze gitaren wel ver boven waarvoor de Washburn X series weggaan. En dat je binnen dat beperkte budget dan een gitaar met een hals met 24 jumbo frets kan bemachtigen.... Dat vind ik echt top!!!

Thanks Washburn...