PDA

View Full Version : Die Pickups van Kirk Hammet



tri-sonic
7 juli 2003, 22:34
Als ik me niet vergis gebruikt kirk hammet & james hetfield EMG-81 :metal: pickups. Nu is mijn vraag, weten jullie een site met wat informatie erover e.d. want die pickups zijn namelijk actief. Toch?
B.T.W. ik zou ze in een ibanez rg270 willen plaatsen, dan heb ik nog iets aan dat ding.
Is dit een slecht idee? Daar hoop ik nu achter te komen.
Alvast bedankt.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 22:45
hetfield gebruikt over het algemeen een EMG 60 en een EMG 81. Hammett 2x EMG81 zoals je zelf al zei.
Als je bij google had gezocht naar EMG kwam je bij de eerste link al hier uit: http://www.emginc.com/index1.html
daar staat wel info over EMG elementen.

Soulflyhigh
7 juli 2003, 23:20
Ik zou geen EMG's in je RG 270 zetten. Ten eerste heb je nog een singlecoil over en dit geeft volumeverschil. Ten tweede voor twee elementen moet je samen zo'n 200 pleuro rekenen en ik weet niet of dit het waard is. Koop eerst een echt goede gitaar en pleur er dan eMG op en dan klinkt het geweldig! suc6

sash
8 juli 2003, 00:57
Hmm dat geweldig weet ik nog net zo niet. Het maakt niet echt uit in wat voor gitaar je EMG's flikkert want omdat ze actief zijn en zo'n droge sound hebben, klinkt het altijd hetzelfde.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 00:59
Hmm dat geweldig weet ik nog net zo niet. Het maakt niet echt uit in wat voor gitaar je EMG's flikkert want omdat ze actief zijn en zo'n droge sound hebben, klinkt het altijd hetzelfde.
hoevaak heb jij al over een gitaar met actieve emg gespeeld?

sash
8 juli 2003, 01:02
4 verschillende ESP modellen in Keulen toen ik m'n Strat ging kopen.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:04
4 verschillende ESP modellen in Keulen toen ik m'n Strat ging kopen.

alle esp modellen die ze daar verkopen bevatten alleen maar HZ's dacht ik hoor....

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:13
en hetfield gebruikt niet alleen maar emg 60/81
hij heeft ook in enkelen 81/81 of 81/85 zitten dachtik

sash
8 juli 2003, 01:20
4 verschillende ESP modellen in Keulen toen ik m'n Strat ging kopen.

alle esp modellen die ze daar verkopen bevatten alleen maar HZ's dacht ik hoor....

Die nieuwe Deluxe serieus (ofzo) en 2 signatures niet.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:24
http://www.allmetallica.com/info/jhblexpin.shtml < 81/81
http://www.allmetallica.com/info/mantowolf.shtml < idem
http://www.allmetallica.com/info/jhsnake.shtml < alweer
http://www.allmetallica.com/info/jheetfuk.shtml <again
http://www.allmetallica.com/info/jhfavoriteesp.shtml <again

dat zijn dan nog alleen maar zijn ESP gitaren :D
omdak toch nix te doen heb, doe ik ook maar gelijk de resterende:

http://www.allmetallica.com/info/jhsowhat.shtml < SD elementen
http://www.allmetallica.com/info/jhfender.shtml < fender elementen
http://www.allmetallica.com/info/jhreso.shtml < p90 en highlander ip-1x
http://www.allmetallica.com/info/jhresophonic.shtml < :roll:
http://www.allmetallica.com/info/jhgibson.shtml < 490r/498t
http://www.allmetallica.com/info/jhmartin.shtml < dunno
http://www.allmetallica.com/info/jhfalcon.shtml < 2 filtertrons

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:25
en hetfield gebruikt niet alleen maar emg 60/81
hij heeft ook in enkelen 81/81 of 81/85 zitten dachtik

om dit maar ff kracht bij te zetten, ant kom je aan metallica....dan kom je aan, je raadt het al: metallica

sash
8 juli 2003, 01:29
En als je aan Metallica komt voelt het net alsof je een zwerver pijpt toch? Tenminste dat vertelde je me een keer dat je dat zo geweldig vond van ze.










:D

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:31
En als je aan Metallica komt voelt het net alsof je een zwerver pijpt toch? Tenminste dat vertelde je me een keer dat je dat zo geweldig vond van ze.










:D

houdjebek smerige oostnoobse mogool, dat alle mensen waar jij fan van bent nou dood zijn, je bent gewoon jaloers dat er in de metalscene nog wel goede bands live te zien zijn...:P

sash
8 juli 2003, 01:33
Yeah fucking right, na dat laatste album zeker. Nee geweldige metal... :-?

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 11:41
Yeah fucking right, na dat laatste album zeker. Nee geweldige metal... :-?

sja das gewoon een kwestie van smaak (sommigen hebben het (ik) en anderen niet ( :roll: )

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 12:43
Yeah fucking right, na dat laatste album zeker. Nee geweldige metal... :-?


ik weet toch wel héél zeker dat je in een ander topic zei dat je St. Anger net had gekocht en het gewoon een lekker album vond :???:

Maar dan nog.. ik weet niet of je het Rock am Ring optreden hebt gezien, maar op Master of Puppets na was dat gewoon een heel vet optreden. 'Tallica is nog steeds een goede live band dus. en DAT is wat sinastrol zei, hij had het NIET over een album.


en hetfield gebruikt niet alleen maar emg 60/81
hij heeft ook in enkelen 81/81 of 81/85 zitten dachtik

Oh sorry, dat wist ik niet

dml
8 juli 2003, 13:25
En Jimi Hendrix sucks BIG TIME!!!!

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 13:42
nee hoor, die's dood

sash
8 juli 2003, 13:45
Yeah fucking right, na dat laatste album zeker. Nee geweldige metal... :-?


ik weet toch wel héél zeker dat je in een ander topic zei dat je St. Anger net had gekocht en het gewoon een lekker album vond :???:

Maar dan nog.. ik weet niet of je het Rock am Ring optreden hebt gezien, maar op Master of Puppets na was dat gewoon een heel vet optreden. 'Tallica is nog steeds een goede live band dus. en DAT is wat sinastrol zei, hij had het NIET over een album.



Damn ik word de laatste tijd gewoon te serieus genomen haha. St. Anger vond ik inderdaag goed. Een lekkere bak herrie voor de boze uurtjes :)

Rock Am Ring heb ik gezien en vond het geweldig. Ze kunnen het dus nog degelijk wel. :)

tri-sonic
8 juli 2003, 18:02
ja goed bedankt voor jullie reacties allemaal. Maar gaat me geluid er dan ook echt op vooruit , en lijkt het dan ook op een esp met emg81's ?

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 19:48
Yeah fucking right, na dat laatste album zeker. Nee geweldige metal... :-?


ik weet toch wel héél zeker dat je in een ander topic zei dat je St. Anger net had gekocht en het gewoon een lekker album vond :???:

Maar dan nog.. ik weet niet of je het Rock am Ring optreden hebt gezien, maar op Master of Puppets na was dat gewoon een heel vet optreden. 'Tallica is nog steeds een goede live band dus. en DAT is wat sinastrol zei, hij had het NIET over een album.



Damn ik word de laatste tijd gewoon te serieus genomen haha. St. Anger vond ik inderdaag goed. Een lekkere bak herrie voor de boze uurtjes :)

Rock Am Ring heb ik gezien en vond het geweldig. Ze kunnen het dus nog degelijk wel. :)

dus:
houdt op met het bijdehandje uit te hangen en shut de neuk op

maestro_nl
8 juli 2003, 20:02
Het maakt wel degelijk uit op welke gitaar je EMGs zet.
Getest op alder,swampash,korina,mahonie/maple,basswood en nog eens met maple/ebben, all-maple en maple/rosewood.
Je hoort steeds wel het karakter v/d gitaar.
Ook zijn de EMGs zeer dynamisch.
Wel zit er constant een bepaalde hardheid in het signaal.
Zelf vond ik clean (SA,89-split) echt geweldig. Maar na het horen van Lace Gold, Suhr V60 en CS '54 kan ik EMGs clean echt niet meer aanhoren (serieus!)

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 21:01
89 = emg 85, maar dan splitbaar :) het humbuckergeluid eruit is hetzelfde...

maestro_nl
8 juli 2003, 21:21
89=85 gaat niet helemaal op.
Reken de verhoudingen maar eens uit.
Je zult zien dat de 89 in humbuckermode ietsie meer dynamiek heeft.
Persoonlijk zou ik altijd voor de 89 gaan i.p.v 85 of SA(!).

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 21:32
89=85 gaat niet helemaal op.
Reken de verhoudingen maar eens uit.
Je zult zien dat de 89 in humbuckermode ietsie meer dynamiek heeft.
Persoonlijk zou ik altijd voor de 89 gaan i.p.v 85 of SA(!).
hmz volgens emg zelf is de 89 een splitbare 85...maar dat zal wel aan hun liggn :P

maestro_nl
8 juli 2003, 21:51
85:
Resonant Frequency (kHz) 2.55
RMS Output Voltage 1.25
Peak Output Voltage 1.75
Output Noise (dBV) -89


89 full:
Resonant Frequency (kHz) 2.55
RMS Output Voltage 1.0
Peak Output Voltage 1.75
Output Noise (dBV) -99

Nu jij weer...
(Maar waar gaat dit over :lol: )

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 22:09
hell dunno

Aspa123
8 juli 2003, 22:37
Hmm een vriend van mij speelt in een metalcore band met een Ibanez RG270...gaat gewoon prima! Gitaar klinkt ook top! Wel heeft ie de brug moeten vervangen omdat idie de c-stemming met dikke snaren niet stabiel hield.

Vroeger had hij er een em81 inzitten..klonk heavy maar niet mijn smaak..'t lag niet zozeer aan het emg element maar meer aan de combi gitaar + pickup..want die emg 81 in mijn oude bcrich klonk super. Nu heeft hij er een X2N van Dimarzio inzitten..klinkt ook top...alleen leent zich minder voor brug-solo's vind ik. Maarja daar doet hij toch niet aan :wink:

gerrekat
9 juli 2003, 09:27
laten we een paar dingen duidelijk maken, st anger is de slechtste "metal" Cd sinds RATT.

En EMG's klinken inderdaad hetzelfde op welke gitaar ook zelfs op een bezemsteel!

Ze klinken best OK, maar zeer steriel en vergeleken bij sommige vette high output passieve elemeten ook nog iel!

Ik JA ik heb gitaren gehad met EMG's erin! (81's)

jorrit
9 juli 2003, 11:57
laten we een paar dingen duidelijk maken, st anger is de slechtste "metal" Cd sinds RATT.

En EMG's klinken inderdaad hetzelfde op welke gitaar ook zelfs op een bezemsteel!

Ze klinken best OK, maar zeer steriel en vergeleken bij sommige vette high output passieve elemeten ook nog iel!

Ik JA ik heb gitaren gehad met EMG's erin! (81's)

heheh einelijk iemand die t zegt.....st. anger is een kut ceedee.....maar nee niet op elke gitaar klinkt een emg het zelfde. trouwens het ligt niet alleen aan het element en het hout....speel jij maar eens op een js of een jem, wedden dat je niet het zelfde klinkt als satriani of vai....

ben???
9 juli 2003, 14:03
st. anger is geen kut cd, je moet er gewoon van houden. ik heb hem nu in totaal al zo'n 70 uur beluisdterd en ik vind hem nog steeds geweldig

Anders Destium
9 juli 2003, 14:10
Ik hoop dat ik hem na verloop van tijd meer ga waarderen, net als destijds Load en Reload. Er staan wel wat typische Metallica-stukken op, maar niet zoveel dat ik denk: Metallica-waardig. Bij een van je favo bands heb je nu eenmaal andere maatstaven....

Een goede CD is niet goed genoeg voor Metallica :wink:

Soulflyhigh
9 juli 2003, 22:53
Ach kom op zeg! Een beetje drop D stemmen en dan nog een stapje naarbeneden en dan maar retesnelle riffs pompen. Ik had toch wel anders gehoopt/ verwacht van Metallica. Er zijn best wel stukjes op die cd waarvan ik zoiets heb van ok. Maar ik ga door deze cd Load en Reload alleen nog maar meer waarderen. Ik weet het niet in ieder nummer hoort een solo maar ik mis ze toch wel heel erg. Gemiste kans van Metallica vind ik.

ssj3goku
11 juli 2003, 12:33
Ik vind het juist een vette cd! Ok in het begin is het wennen, maar nu luister ik bijna niks anders meer (deed ik toch al niet :razz: ). ST. ANGER IS VET!

En nu on-topic: Ik heb geen flauw idee :razz:

NeeraDJ
12 juli 2003, 00:53
St. Anger:

Tja ik moet in ieder geval toegeven dat Lars eindelijk zijn spel heeft verbeterd (excl. de dubbelpedalen :razz: ), ongeacht de lakse studio techniek van onze ouwe vriend Bob Rock. De riffs zijn over het algemeen wel vet en ik ben blij dat Kirk zijn beurt op de mic eindelijk heeft. Ik vond het wel jammer van Trujillo die bekend staat om zijn machtige bas-riffs en fills ze niet heeft kunnen vastleggen. Bob Rock wilde zo graag een garage band-achtige plaat die naar mijn zeggen als zo'n plaat is mislukt, de opnames van de stem en drum zijn wel vrij spontaan opgenomen, maar jezus laat Kirk die fucking gitaarsolos nou doen als je het toch spontaan wilt hebben! Voor zover ik weet deden Lars en Bob altijd al moeilijk over Kirk zijn solos, kijk maar naar de Black Album DVD. Conclusie: St. Anger goeie plaat, maar vooral door Bob zijn lakse en gehaaste producing niet de plaat waar de meeste fans op hadden gehoopt. Ik had liever een paar maanden langer willen wachten op een iets betere plaat.

EMG's:

Ik heb een EMG 81 in brug, en het is wel naar mijn smaak. Zo produceert mijn gitaar een onwijs lekkere clean sound en brult het tijdens nummers zoals Am I Evil, Devils Island (Megadeth), en Blood of Heros (Megadeth). Ik heb ook een keer een EMG HZ die in een Ltd. EX2..? zat uitgeprobeerd en dat vond ik toch minder, dat was echt onwijs schel en krasserig. Kijk zelf maar wat jij vindt!

Kasper
12 juli 2003, 03:42
Ik vond het wel jammer van Trujillo die bekend staat om zijn machtige bas-riffs en fills ze niet heeft kunnen vastleggen.

Ik kan het er niet uit afleiden, maar van Trujillo is er nog geen sprake bij de opnames van St-Anger. Bob Rock heeft de bas-partijen ingespeeld.
Als je dit bedoelde, excuses :oops:

Anyway, zelf vind ik St-Anger geen CD om naar te blijven luisteren. De liedjes blijven niet hangen zoals die van al hun vorige albums. Hun vorige albums kan ik blijven afspelen zonder ze beu te geraken, St-Anger mist 'iets' vind ik (maar daar is al genoeg over gezegd geweest).

Dit was effe offtopic, over EMG kan ik niet veel zeggen :)

RaNk
12 juli 2003, 08:42
Kan alleen maar zeggen dat het qua geluid wel degelijk uitmaakt waar je EMG's op zet.

NeeraDJ
12 juli 2003, 12:23
Vond ik ook Rank, daarom mijn EMG81 en HZ verhaal. En Kasper, ik bedoelde juist dat ik het jammer vond dat Trujillo nog nix heeft opgenomen, omdat de baspartijen dan zeker wel een stuk vetter hadden geklonken :-D . Als je de baspartijen van Trujillo wilt horen dan moet je naar Suicidal Tendencies en de wat latere Ozzy Osbourne cd's luisteren.

Kasper
12 juli 2003, 13:02
AAaaaaaah, me sorry

SiNiSTRaL
13 juli 2003, 16:34
Vond ik ook Rank, daarom mijn EMG81 en HZ verhaal. En Kasper, ik bedoelde juist dat ik het jammer vond dat Trujillo nog nix heeft opgenomen, omdat de baspartijen dan zeker wel een stuk vetter hadden geklonken :-D . Als je de baspartijen van Trujillo wilt horen dan moet je naar Suicidal Tendencies en de wat latere Ozzy Osbourne cd's luisteren.

latere ozzy cd'S?
volgens mij staat trujillo alleen maar op down to earth

NeeraDJ
13 juli 2003, 16:43
Das een latere Ozzy cd of niet? :razz: :wink: