PDA

View Full Version : Hoe moet stel je een humbucker goed af



GunsNRoses
17 juli 2014, 21:41
Hallo,

Ik heb op mijn Gibson LPJ '14 humbuckers zitten. Nu is mijn vraag hoe je ze het beste kunt afstellen voor een mooi geluid.

Alvast bedankt,
Brian

zjanke
17 juli 2014, 21:51
Waarom zou je ze willen afstellen, wat is er mis met je geluid?

GunsNRoses
17 juli 2014, 22:23
Ik weet niet precies wat nou een mooi geluid is voor een gitaar, omdat ik nog niet heel ervaren ben op het gebied van elektrische gitaren.

barno
17 juli 2014, 22:58
globaal: hoe korter bij de snaren, hoe hotter, meer mids maar verlies van definitie, briljantie.
Afhankelijk dus ook van de output van je pu. Tone puristen stellen hun pu's meestal vrij laag af. Voor een hoger volume is er een knop op je amp...

Cue Zephyr
21 juli 2014, 02:19
Over het algemeen 1.6mm onder de dunne E en 3.2 onder de dikke E als minimum. Daar heb ik mijn brugpickup. De neck pickup zit bijna flush met de body, om een gelijker volume te krijgen. Je merkt het ook aan je sustain als je pickups dichtbij of juist ver van de snaren zijn. De magneten trekken dan meer of minder aan de snaren.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Duhsjaak
21 juli 2014, 04:34
globaal: hoe korter bij de snaren, hoe hotter, meer mids maar verlies van definitie, briljantie.
Afhankelijk dus ook van de output van je pu. Tone puristen stellen hun pu's meestal vrij laag af. Voor een hoger volume is er een knop op je amp...

Het grappige is dat ik van een aantal gitaren de pick ups vorige week weer eens wat lager heb gezet.
Bij mij zijn de verschillen niet extreem groot, maar wel cyclisch. Ik lijkt wel een oud wijf hè?
En telkens lijkt een verandering eigenlijk helemaal niet zo'n gekke beslissing.
Wat zit een mens toch raar in elkaar.

Overigens een heel heldere omschrijving. Heeft TS wat aan naar mijn smaak.

Vriendelijke groet, Gus