PDA

View Full Version : Kees Dee gitaarwinkel



beunklats
16 juli 2014, 19:24
Hallo allen,

Ik wil binnenkort eens bij Kees Dee in Amersfoort kijken voor een nieuwe gitaar.
Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel?

Gr

Johan

Erik70
16 juli 2014, 20:41
JA !
Hij is misschien niet zo super scherp geprijsd als de gemiddelde dozenschuiver, maar heeft een ruim assortiment aan merken, types en prijsklassen. Voor deskundig advies en vriendelijk personeel is het ook geen verkeerd adres. Alles draait er om gitaren. Het aanbod aan versterkers en effecten is wat beperkter, maar je gaat voor een gitaar, dus..
Ik heb er al diverse prettige aankopen gedaan.

bat
16 juli 2014, 21:19
Tsja, vriendelijk personeel. Ik heb daarover een iets andere mening. Ongeinteresseerd vind ik een betere benaming. En dan bedoel ik in de klanten. Je moet ze bijna achter die toonbank vandaan trekken. En dan nog heb je het idee dat zij vinden dat ze het toch allemaal beter weten.

Misschien zie ik er niet genoeg uit als iemand die ook daadwerkelijk een gitaar zou kunnen kopen. Dat heb ik daar dan inderdaad ook nog nooit gedaan.

Harald
16 juli 2014, 21:30
Mijn ervaring is precies andersom. Weet niet of het nog steeds dezelfde is bij akoestische gitaren? Toen ik daar (denk rond 2001 of 3) mijn Alhambra kocht moest ik nog even mee, omdat hij me Tommy Emmanuel wilde laten horen. Hij dacht dat dat wel iets voor mij was. Had hij helemaal goed. En zo leerde ik Tommy kennen net voordat de grote meute in Nederland dat deed. Daardoor Tommy ook nog vaker voor of na optredens kunnen spreken, en met hem kunnen spelen :)

Malle Eppie
16 juli 2014, 21:42
Heeft erg mooie gitaren hangen. Met bijbehorende prijs weliswaar. Ik was een keer kijken voor een wat goedkopere Fender maar stond opeens bij PRS'n. Kwam iemand naar me toe en zei dat hij dit model (een PRS Custom) wel iets voor mij vond. Ik zeg: 'Die kan ik niet betalen.' En weer weg...

Ik kom er alleen om te kijken. Kopen doe ik wel ergens anders.

Rooker
16 juli 2014, 21:52
Ben er prima behandeld. Rustig alles mogen pakken wat ik wil. Heb er een prachtige fender gekocht en inderdaad was die wat duurder geprijst maar toen ik hem de prijs van toen Feedback onder zijn neus schoof ging hij daar gewoon keurig in mee. Persoonlijk niets oo ze aan te merken. Vaak ook mooie occasion fenders. Zeker de moeite waard!

mrweird
16 juli 2014, 22:11
Kees Dee is een goeie zaak als je een gitaar wilt kopen, niet goedkoop maar wel goed. Ik heb er een versterker vandaan en een akoestische gitaar. En hij had ook ooit het precies passende stukje floyd rose voor me toen er een stukje was afgebroken in mijn floyd. Uit een van de vele onderdelen laadjes achter de toonbank.

Ernest01
16 juli 2014, 22:23
Prima zaak. Laten je lekker met rust, als je een aantal gitaren wil uitproberen.
Heb daar 1,5 uur zitten pingelen met allerlei merken om mij heen.
Martin daar gekocht en een half jaar later de Eastman.
Relaxte gasten en Kees heeft mooie verhalen, als je daar in geïnteresseerd bent.....
Wat de prijzen betreft vind ik die niet echt hoger dan bij een andere zaak. Viel mij wel mee, in ieder geval.

bat
16 juli 2014, 23:05
Kwam iemand naar me toe en zei dat hij dit model (een PRS Custom) wel iets voor mij vond. Ik zeg: 'Die kan ik niet betalen.' En weer weg...
Dat dus een beetje. Ik kom er eens in de zoveel tijd voor wat "goedkopere" spullen (snaren, plectrums, gitaarband, dat soort dingen) en steeds is er dat wat ongeinteresseerde vanachter de toonbank, waar ze altijd vooral druk lijken te zijn met gitaren afstellen, beurtje geven, repareren. Probeer ook best zo nu en dan een praatje aan te knopen, maar er is gewoon op de een of andere manier geen klik.

Anekdote: paar maanden geleden was ik in de markt voor een nieuwe camera. Was op zaterdag lekker de stad in, eigenlijk helemaal niet van plan om die dag dat ding ook daadwerkelijk te kopen, maar we kwamen toch langs een fotozaak en daar even binnen gelopen. Ze hadden de camera daar, maar duurder dan bij de grote camerawinkels. Ik wilde de winkel al weer uit, toen ie over een ander fotgerelateerd onderwerp begon, een leuk gesprek volgde, puntje bij paaltje: er ging nog wat van de prijs af en de gunfactor was bij mij inmiddels dusdanig aanwezig dat ik met die camera de zaak uit liep. Kortgeleden heb ik er ook nog een lens gekocht. In totaal heeft die "klik" ze in twee maanden een leuke omzet opgeleverd.

Die klik voel ik bij Kees Dee gewoon niet.

Maar ik zal niemand afraden er een gitaar te kopen. Ze doen er inderdaad niet echt moeilijk als je een gitaar even vast wilt houden en je kunt er alles gewoon proberen. Het assortiment is redelijk breed, met ook genoeg leuk snoepgoed. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat ze verstand van zaken hebben.

duckman
16 juli 2014, 23:09
Gisteren toevallig daar een gitaar gekocht (Crafter acoustic) en jaren daarvoor een Fender strat/ Heeft veel moois staan en Kees is een aardige peer. Rest personeel is voor mij ook altijd aardig. Zeker een aanrader!

gitaargod
17 juli 2014, 00:21
Verkopers zijn mensen en niet machines, daarom koop ik het liefst bij internetwinkels via mijn computer (dus een soort machine), daar is de behandeling altijd consistent. Bevalt de aankoop niet dan laat je het gratis weer ophalen, superhandig. Bovendien ben ik een autist en daardoor lopen gesprekken/vragen niet lekker en wordt ik slecht behandeld. 1 keer heb ik dit gewoon meteen gezegd, en mijn plan een fender cs versterker te kopen werd als stom gezien, een line 6 mod amp zou veel geschikter voor mij zijn, "want autisten houden van aparte geluiden", dus ik niet hoor! Verkopers maken een inschatting, soms goed, vaak fout, het zijn geen psychologen, maar jongens die omzet willen draaien. Er valt veel te verbeteren. Het ergste vind ik dat winkels pronken met bepaalde klanten en/of beroemdheden, daarmee op de foto staan en dit graag laten zien op hun site of in de winkel, en dit moet dan de indruk geven dat de verkoper een toffe betrouwbare peer zou moeten zijn. Kees Dee ken ik niet, geen mening over, vele andere winkels wel, allemaal hetzelfde trieste verhaal.

the sure thing
17 juli 2014, 07:33
In 2009 meer dan 3 uur lang bij Kees Dee alle Fender Custom shop modellen uitgeprobeerd. Ik kreeg koffie en de sfeer was goed. Prima ervaring!

Harry
17 juli 2014, 09:37
Verkopers zijn mensen en niet machines, daarom koop ik het liefst bij internetwinkels via mijn computer (dus een soort machine), daar is de behandeling altijd consistent. Bevalt de aankoop niet dan laat je het gratis weer ophalen, superhandig. Bovendien ben ik een autist en daardoor lopen gesprekken/vragen niet lekker en wordt ik slecht behandeld. 1 keer heb ik dit gewoon meteen gezegd, en mijn plan een fender cs versterker te kopen werd als stom gezien, een line 6 mod amp zou veel geschikter voor mij zijn, "want autisten houden van aparte geluiden", dus ik niet hoor! Verkopers maken een inschatting, soms goed, vaak fout, het zijn geen psychologen, maar jongens die omzet willen draaien. Er valt veel te verbeteren. Het ergste vind ik dat winkels pronken met bepaalde klanten en/of beroemdheden, daarmee op de foto staan en dit graag laten zien op hun site of in de winkel, en dit moet dan de indruk geven dat de verkoper een toffe betrouwbare peer zou moeten zijn. Kees Dee ken ik niet, geen mening over, vele andere winkels wel, allemaal hetzelfde trieste verhaal.

ik vrees dat dit een verhaal is waar alleen jij iets aan hebt. Voor mijzelf geldt dat het persoonlijke aspekt juist iets toevoegt, misschien is dat ook de eerder genoemde gunfactor.
Een winkel opleuken met foto's van beroemdheden die de zaak bezoeken draagt ook bij aan de sfeer vind ik, zou ik zelf ook schaamteloos doen. Dat ze jou als autist in een hoekje duwen is nogal dom inderdaad.....

Over Kees Dee; ben er al een tijd niet meer geweest, maar Kees is een prima kerel met veel ervaring en kennis. En mooie verhalen inderdaad.

Eko
17 juli 2014, 09:45
Het voordeel van een winkel is dat je het produkt kunt testen voor het het koopt. Vaak zijn er meerdere exemplaren tegelijk ter beschikking en je kunt de verschillen zelf ervaren. Dozen schuivers zijn handig voor plectrums en standaard zaken , maar een gitaar is , vind ik , iets anders. Je wilt hem eerst uitproberen voor dat je hem koopt. Eventueel afstellen naar eigen smaak moet kunnen in een winkel. Gaat lastiger via de post....
Kees Dee heeft een enorm assortiment. Kan goed zijn dat je voor bv een Fender strat gaat kijken en uiteindelijk met bv een G&L strat weg gaat omdat dat instrument beter aan voelt , klinkt of wat dan ook. Advies kan dan heel nuttig zijn.

Little Jay
17 juli 2014, 10:37
Grappig zo'n topic: de reacties verschillen vaak dusdanig dat je er eigenlijk niets meer mee kan.

Misschien bedenken dat actie = reactie, dus hoe een verkoper op je reageert kan ook met je eigen houding te maken hebben (maar soms heb je gewoon pech tegen een idioot op te lopen). Ook bedenken dat iedereen wel eens een slechte dag kan hebben en een beetje respect en vriendelijkheid doen dan veel meer goed dan de botte bijl.

Ik heb overigens in 1994 bij Kees Dee met veel plezier m'n Epiphone Sheraton daar 2e hands gekocht. Maar ja, da's al weer zooooo lang geleden.....

beruk
17 juli 2014, 16:08
Hebben jullie goede ervaringen met deze winkel?

Ja. Goede verkoper, dat ook :ok:
Kees hoorde meteen wat een brandhout gitarist ik was, maar bleef aardig en heeft me een paar keer goed geadviseerd ondaks het feit dat ik alleen snaren en andere meuk kocht. Als ik ooit een andere akoestische gitaar ga kopen is het daar. Heeft als enige bij mij in de buurt een redelijke LH collectie.

Harald
17 juli 2014, 16:43
Geen idee hoe je speelt, maar een gitaarzaak die alleen spullen verkoopt aan mensen waarvan ze echt vinden dat ze die spullen waard zijn omdat ze zo geweldig spelen... volgens mij heeft dat weinig overlevingskans.

Dacht dat Dumble zowat de enige in die sector is die dat doet. Misschien is hij bang dat zijn versterkers door de mand vallen als er iemand op speelt die niet sowieso al hartstikke veel tone in zijn vingers heeft ;)

Bovendien bullshit, het gaat er om dat je er lol in hebt. En ook op de grote podia hoor ik genoeg waarop ik op een les best wat opmerkingen zou hebben.

Erik70
17 juli 2014, 18:49
Geen idee hoe je speelt, maar een gitaarzaak die alleen spullen verkoopt aan mensen waarvan ze echt vinden dat ze die spullen waard zijn omdat ze zo geweldig spelen... volgens mij heeft dat weinig overlevingskans....

...ja dat zal zo zijn, maar waar haal je dit dan vandaan? Zo te zien heeft niemand Kees hiervan beticht.

beruk
17 juli 2014, 19:03
Geen idee hoe je speelt, maar een gitaarzaak die alleen spullen verkoopt aan mensen waarvan ze echt vinden dat ze die spullen waard zijn omdat ze zo geweldig spelen... volgens mij heeft dat weinig overlevingskans.
Nou, ik heb wel een paar leuke verhalen voor je over twee gitaarwinkels in Amsterdam. Maar dat is voor een volgende Noorder gitaardag als ik iets minder verlegen ben....:sssh:

Harald
17 juli 2014, 19:05
Nee, zeg ik toch ook niet. Vind het heel normaal dat dat niet zo is. Beruk zal echt niet de enige niet geniale gitarist zijn die ze over de vloer krijgen. Zie ook de tweede paragraaf die ik schreef over Dumble. Die doet dat nl. wel met zijn versterkers. Alleen je beurs trekken is daar niet genoeg. Dumble verkoopt die versterker alleen aan je als hij dat wil.

Een muziekzaak die dat zou proberen moet of volledig gestoord zijn, of zo geniaal in de samenstelling van het assortiment, en de PR dat alle bekende gitaristen alleen daar hun gear willen halen. Lijkt me onmogelijk.

Harald
17 juli 2014, 19:06
Nou, ik heb wel een paar leuke verhalen voor je over twee gitaarwinkels in Amsterdam. Maar dat is voor een volgende Noorder gitaardag als ik iets minder verlegen ben....:sssh:

Al dat geroddel... can't wait ;)

Plant
17 juli 2014, 19:20
... een line 6 mod amp zou veel geschikter voor mij zijn, "want autisten houden van aparte geluiden"

:dontgeti:

Erik70
17 juli 2014, 20:09
Nee, zeg ik toch ook niet...

Oh, dan heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen. Sorry.
Je mening op zich deel ik verder wel.

mountainman
17 juli 2014, 21:09
Ik heb 2 jaar geleden bij Kees Dee een tweedehands Eastman jazz gitaar gekocht. Fijne zaak. Ik had van tevoren afgesproken wanneer ik zou langskomen en toen ik binnenkwam stond de gitaar al voor me klaar. Keurig afgesteld en schoongemaakt. Dat laatste was vermoedelijk een zware klus geweest want in een enkel hoekje onder de slagplaat waar ze niet bij hadden kunnen komen kon ik nog zien dat de gitaar door zijn vorige baasje op een vieze vette stoffige plaats moet zijn bewaard. Of dit de klank ten goede is gekomen weet ik niet maar een vet jazz geluid heeft hij zeker.

Ik mocht ook andere jazz gitaren gewoon pakken en vergelijken. Daarbij moet ik wel vermelden dat een jonge gast die was geinteresseerd in dezelfde gitaren op de vingers werd getikt toen hij dat ook wilde doen. Je wordt dus als klant blijkbaar wel ingeschat en bediend op grond van je verwachte koopkracht.

Toen de koop was gesloten bood Kees spontaan aan om een straphouder op de hiel van de hals te monteren (die bij dit soort gitaren vaak ontbreekt) en ik mocht een gitaarband naar keuze meenemen. De andere verkoper deed meteen de montage op een werkbank achter de toonbank, gewoon in de winkel. Er viel inderdaad niets te verbergen want dat ging razendsnel en vakkundig. Ik had nog maar nauwelijks de tijd om tussendoor die gitaarband uit te zoeken.

Prima service dus. Ik zou er zo weer een gitaar kopen. Nou ja, zodra dat weer mag van mezelf dan. :soinnocent:

Rizz
17 juli 2014, 21:19
Ik ga er binnenkort ook 's snuffelen.. Van mijn korte lijstje hebben ze er daar een paar staan, dus dat komt dan goed uit.. Ik ben benieuwd!

guitarkid
22 juli 2014, 10:24
Al dat geroddel... can't wait ;)

Dat wordt dan in maart/april 2015....!!! :)

bat
22 juli 2014, 11:53
Misschien bedenken dat actie = reactie, dus hoe een verkoper op je reageert kan ook met je eigen houding te maken hebben (maar soms heb je gewoon pech tegen een idioot op te lopen). Ook bedenken dat iedereen wel eens een slechte dag kan hebben en een beetje respect en vriendelijkheid doen dan veel meer goed dan de botte bijl.
Mee eens hoor. En het ligt ongetwijfeld deels ook aan mezelf, misschien geef ik onbewust signalen af die niet helpen een klik te krijgen.

Ik moet wel wat bijstellen, ik herinner me nu dat ik niet louter dat niet-klik-gevoel heb gehad daar, dat is iets van de laatste tijd. Jaaaren geleden ben ik er ook een keer geweest, toen ik nog niet in de buurt woonde. Toen heb ik volgens mij met Kees zelf gepraat en dat was inderdaad niet onaangenaam. Ook uitgebreid van alles kunnen proberen.

Misschien zie ik er tegenwoordig teveel uit als iemand met te veel geld en te weinig talent die toch niks gaat kopen... :seriousf: