PDA

View Full Version : Tips voor een amp gezocht



JValden
14 juli 2014, 23:05
Ik ben bezig met mijn eerste custom bouw. Dit is tevens mijn tweede gitaar, ik heb tot nu toe altijd gespeeld op mijn startersset. Een degelijke Ibanez Gio met een Toneblaster 25R. Het is niets om het warm van te krijgen, maar prima om mee te spelen als je niet veel ambitie hebt.
Het wordt voor mij alleen wel tijd om eens een investering te doen in wat betere uitrusting. En hiervoor hoor ik graag de mening van wat experts. Althans, mensen die meer weten dan mijzelf.
Ik heb het project al in het zelfbouw forum gegooid, voor wie geinteresseerd is. Het gaat hiet om een 7 String met een Seymour Duncan Nazgûl humbucker bij de brug. Het is wel een standaard schaal. Ik heb mijn gitaar meestal gestemd in: B F# B G B A (Die drop B geeft een lekker bereik, je kunt er veel kanten mee op. Plus, Karnivool)
Hoe ik met die 7 snaar wil gaan werken heb ik nog niet uitgevogeld, maar ik neem aan dat dit ook iets vergelijkbaars wordt. Ik zoek een amp die met deze configuratie een lekkere Djent sound geeft. Straight up distortion, geen gezanik met reverb of delays. Het liefst leg ik er ook geen pedal of pod tussen, dat geeft weer zoveel onderdelen en kabels die breken.
Heeft iemand een idee in welke richting ik hiervoor moet gaan kijken? Elke tip wordt gewaardeerd!

Thiez
15 juli 2014, 07:26
Eerste wat mij te binnen schiet is Peavey 5150/6505 of een Engl fireball/powerball/savage.

Maar ik denk dat je er nog even een budget aan moet hangen. Anders krijg je hier een waslijst aan versterkers die misschien allemaal buiten je budget vallen.

Edit: en niet te vergeten;
- is het voor thuis gebruik of voor optredens?
- Buizen of transistor?
- Meer kanaals of enkel kanaals?
- etc.

almarvk
15 juli 2014, 10:51
Verplaatst naar Moderne Versterkers

almarvk
15 juli 2014, 10:52
En dan de inhoudelijke reactie: zie Thiez :)

Ruud313
15 juli 2014, 11:44
Heb je al gekeken waar andere Djent-gitaristen op spelen?

kirito
15 juli 2014, 14:03
ik heb net op een ander forum gelezen dat het met zo'n beetje elke high gain amp kan, maar dat het vooral in de settings zit. misschien moet je eens een blackstar ht-5 proberen, die kosten niet al te veel en hebben voor zover ik weet toch een goede reputatie.

qua settings moet je geloof ik je mids serieus naar omhoog halen tegenover de bass en treble. ik lees ook ergens dat je niet te veel gain moet gebruiken.

Jannnus
15 juli 2014, 14:19
Heeft iemand een idee in welke richting ik hiervoor moet gaan kijken? Elke tip wordt gewaardeerd!
in de richting van de winkel waar ze gitaarversterkers verkopen en daar een paar amps proberen
want iedereen hier heeft wel een mening hoe djentterdedjent moet klinken
maar dat zijn ook maar meningen...................... van ???

btw
wist je dat djent helemaal uit is en dat heavey disco da bomb is !!!

Brum
15 juli 2014, 19:20
Eerste wat mij te binnen schiet is een noisegate, maar da's dan wel een pedaal... Ik ben geen djent kenner noch liefhebber, maar voor zover ik op de hoogte ben is de truc bij djent vreselijk veel lompe gain, wat dan weer strakgetrokken wordt met minstens één noisegate.

Voorbeeldje van de jongens van Periphery:


http://www.youtube.com/watch?v=uF8hBHok2xI