PDA

View Full Version : hngd telecaster (puristen, niet kijken aub)



Tabula Rasa
14 juli 2014, 17:37
Het heeft 10 weken geduurd maar er is weer een telecaster in huis. Eigenlijk is ie niet zoals een telecaster hoort te zijn, maar ik ben er blij mee. Hij lijkt sterk op mijn eerste tele uit ongeveer 1994-1995.

Essen body, esdoorn neck, kahler tremelo en een mooie acces aan de achterkant van de hals. Deze zou ik weleens een tijdje kunnen gaan houden.

http://i62.tinypic.com/2yknybt.jpg
http://i62.tinypic.com/126flep.jpg
http://i58.tinypic.com/2qa7nyt.jpg

En het verplichte CID filmpje:

http://youtu.be/ychHSryUbSY

Rizz
14 juli 2014, 17:40
Met die ene snaar nog... :seriousf:

Mooi ding, J!

En ik weet geen reet van elektriekers, dus oftie correct is interesseert me geen reet! :ok:

Tabula Rasa
14 juli 2014, 17:53
Tsja.... Ik had ook maar 1 snaar binnen handbereik. Heb er nu weer gewoon 6. Eerst maar eens afstellen en intoneren.

fred dons
14 juli 2014, 17:56
prachtig stukje hout en een prachtige nekverbinding !

Tabula Rasa
14 juli 2014, 17:59
Ik vind die scheur bij de neckpocket ook erg mooi. Zat in het blok en ik doe geen moeite om het weg te werken. Hele gitaar is maar minimaal geschuurd, net als die eerste gitaar van me. Veel spelen schuurt en polijst hem wel :-). Wel een zwaar kreng met 4.8kg.

Hendriks
14 juli 2014, 18:47
Goed gedaan hoor ,alleen de trem zou niet mijn keus zijn,verder heel fraai.

Dirk_Hendrik
14 juli 2014, 18:53
Cool! Mooi geworden!

En nou nog effe naar de kapper met die headstock!

telerocker
14 juli 2014, 20:18
Coole tele, alleen die trem is niet mijn ding.

Tupelo
14 juli 2014, 22:18
Ik had 'm in de zwarte pianolak gedompeld denk ik, doet die tremelo minder wanstaltelijk aan dan op dat Ikea motiefje (overigens, waarom niet SRV stijl, zijn we het over eens, is handiger toch..?), verder helemaal in orde. :ok:

Jannnus
14 juli 2014, 22:47
mooi
over 3 jaar prachtig :)

Mitch
14 juli 2014, 23:10
Ik vind 't wel een lekkere cross-over geworden. Een P90 bij de brug ipv bij de hals vind ik een puik idee, volumepot dichtbij ook, lekkere grote driewegschakelaar ipv die onhandige zijwaartse schakeling ook, trem... moet ik me aansluiten bij de rest.
Ik vind 't een beetje EVH goes Buchanan :D
En die body-halsverbinding verdient een eervolle vermelding!

macwilliams
14 juli 2014, 23:36
Hout:ok:
Vorm:ok:
Kleur & nerf:ok:
Geen P-90 maar een P-rail:ok:
Kahler, ongewoon maar ook een dikke :ok:


Conclusie;
Ik ben geen purist.:cheerup:

cannondale_01
15 juli 2014, 00:12
Bouwverslag gevolgd!

Dan maar geen purist wat ik toch niet ben.

Fantastischhhh resultaat (en vakmanschap en plezier en.....en... .)

Frits van Mourik
15 juli 2014, 01:09
[QUOTE=Tabula Rasa;3095475]Het heeft 10 weken geduurd maar er is weer een telecaster in huis. Eigenlijk is ie niet zoals een telecaster hoort te zijn, maar ik ben er blij mee. Hij lijkt sterk op mijn eerste tele uit ongeveer 1994-1995.

Essen body, esdoorn neck, kahler tremelo en een mooie acces aan de achterkant van de hals. Deze zou ik weleens een tijdje kunnen gaan houden.
[/QUOTE=Tabula Rasa;3095475]

Alweer het bewijs: een goede Tele is gewoon uit een dikke schuttingplank gezaagd...

;)

Ruud313
15 juli 2014, 07:35
Prachtig!!

Duhsjaak
15 juli 2014, 08:46
Ziet er goed uit. Ken hier een bijzonder aardige gast die al iets mompelt van meubel vibe...

Voor alles vind ik m mooi klinken. En P90 bij de brug, een weinig voor de hand liggende keus die mooi uitpakt.
Veel plezier ermee.

Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
15 juli 2014, 09:58
P-rail, toch..?
Net het filmpje gekeken, ennuh, zit nog aardig wat treble en twang in, klinkt lekker.
Minder bassig dan de telecaster met P90's die Duckman post.

Tabula Rasa
15 juli 2014, 10:04
Ik was al achter een blok beton gaan schuilen voor de reacties maar het valt mee.

De P90 is inderdaad een P-rails van Seymour Duncan. Blijkt een element dat erg gevoelig is voor de hoogte instelling. Hij moet dus weer wat omhoog en dus het halselement ook. Wordt weer wat stoeien en prutsen. En die tremelo.... Tsja, ik wist dat er mensen zouden zijn die daarover zouden vallen. Logisch. Knopindeling is precies wat Mitch al zei. De pushpull potmeter voor coilsplit doet erg weinig, dus misschien probeer ik serie parallel nog eventjes.

Tabula Rasa
15 juli 2014, 10:08
P-rail, toch..?
Net het filmpje gekeken, ennuh, zit nog aardig wat treble en twang in, klinkt lekker.
Minder bassig dan de telecaster met P90's die Duckman post.
De versterker doet ook een hoop. Weet niet waar die andere mee opgenomen is. Deze met een versterkertje waar eindeloos aan getweakt is en die vrij helder kan zijn.

Tupelo
15 juli 2014, 10:15
De versterker doet ook een hoop. Weet niet waar die andere mee opgenomen is. Deze met een versterkertje waar eindeloos aan getweakt is en die vrij helder kan zijn.Staat er wel bij, Marshall Haze 40 en opgenomen met Zoom Q4, schrijft Duckman.


De pushpull potmeter voor coilsplit doet erg weinig, dus misschien probeer ik serie parallel nog eventjes.Mechanische constructie, waarmee je de elementen in hoogte kunt verstellen ? :ok:

Rutger
15 juli 2014, 10:16
Mooi plank hoor! Heel vet

Hoe schakel je de Prails, push/pull?

Tabula Rasa
15 juli 2014, 10:27
Tupelo, in mijn geval was het een soort van Champ-achtig apparaat. Mechanische hoogteverstelling? Ik vind de schroeven al voldoende ;-).

Ruiger, de aftakking / knooppunt tussen beide spoelen naar massa schakelen.

Eko
15 juli 2014, 10:32
Telecasters zijn als Landrover Defenders. Die heb je niet voor het mooie , maar voor het praktische gebruik. Type onverwoestbaar en met schoonheid door het nut. Netjes gedaan! En nu maar raggen !

Tupelo
15 juli 2014, 17:53
Mechanische hoogteverstelling? Ik vind de schroeven al voldoende ;-). .
Jij makkelijk doen ?
Dan jij makkelijk doen.
Je moet het zelf weten.
Dan jij makkelijk doen. :stop:

pim raaijmakers
15 juli 2014, 23:28
Telecasters zijn als Landrover Defenders. Die heb je niet voor het mooie , maar voor het praktische gebruik. Type onverwoestbaar en met schoonheid door het nut.

kijk,... hier ben ik het helemaal mee eens... een tele bouw je om een functionele plank te hebben, dus niet ouwehoeren maar raggen met dat ding!

Noid
16 juli 2014, 10:57
Ja, een tele is om op te spelen. Er zijn al zat traditionelere tele's (en daar is niks mis mee), tele's met een trem zijn daar gewoon mooie aanvullingen op. En dit is wel een heel gave uitvoering met die kahler en die hals body verbinding.

Tupelo
16 juli 2014, 16:21
kijk,... hier ben ik het helemaal mee eens... een tele bouw je om een functionele plank te hebben, dus niet ouwehoeren maar raggen met dat ding!Maar wel ff zwarte pianolak erover...

Tabula Rasa
16 juli 2014, 19:29
Tuup, hij wordt al aardig zwart. Die olielaag is zo dun dat je hem gewoon van het oppervlak af kan wrijven. Laklaag op de toets was alleen een waas, daar komen nu al na een aantal uren spelen de grijze gaten en vlekken doorheen. Hij lijkt nu al 5 jaar oud.