PDA

View Full Version : (vloer) preamp, maar welke?



jack to the bone
7 juli 2003, 20:48
ik zoek een preamp, met een goed clean kanaal en een kanaal met een dikke scheur. meer hoeft ie niet te hebben eigenlijk
de voorkeur gaat uit naar een stompbox achtig iets ivm bediening
hij gaat direct op de eindtrap
ik dacht aan
pedaltone
v-twin
engl preamp

maximale prijs ongeveer 350 euro's

iemand ervaringen of toevoegingen??

MarshallSG
7 juli 2003, 21:14
Ik heb zelf de v-twin die is heel erg mooi. Erg veel zijdig 2 buizen. gain bass, mid, treble, presence, master regelaar. extra switch voor shakeling naar de blues channel. En op de onderkant van het pedaal zit nog een regelaar om het gain nivau van het cleane kanaal te regelen.
1 ouput naar amp 1 output naar power amp en 1 output naar mixer/headphone. Voor opname vind ik hem echter toch niet zo geschikt want er zit een klein krasje in het geluid als je opneemt schijnt bij allemaal zo te zijn helaas.

Hij is vrij prijzig nieuw nu zo'n 700/800E. 2de hands staat er eentje op gitaar markt voor 250E

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=10473

maestro_nl
7 juli 2003, 21:34
Tubeman van Hughes&Kettner zou ook nog kunnen.
De H&K, ENGL, Mesa en Koch direct naast elkaar getest.
De Koch stak er echt met kop-en-schouders bovenuit...

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 22:32
maestro_nl, op welke plaats kwam de H&K? Bij vlagen heb ik nog steeds interesse in dat ding

V!N
7 juli 2003, 22:37
Spaar nog een maandje door en ga voor de Marble Bluesbox:

http://www.marble-amps.com/bluesbox.html

Denk niet dat hij alleen voor low gain blues te gebruiken is, hij scheurt echt het huis uit ! Hij houdt het als een van de weinige dingen dezer dagen ook goed op lagere gains.

maestro_nl
8 juli 2003, 08:19
De H&K Tubeman klinkt het meest transistor van genoemde floor-preamps.
Maar juist voor hele zware metal en shred solo's is dit mooier(!).
De V-twin klinkt zeer middig en is weinig te eq-n.
De Engl TubeToner staat op 2e plek. De Koch mooi open clean (Fender). En de boostfuncties werken echt zinvol. Alleen high gain vet solo zit niet zo in Koch (smaak).
Wil je toch een H&K, misschien is de TubeFactor dan iets voor je.

jack to the bone
8 juli 2003, 09:00
uit de koch geen vet solo geluid? hmm, dat heb ik eigenlijk wel nodig
ach ik moet ze sowiso allemaal zelf maar uitproberen. maar kan iemand nog iets meer vertellen over die marble?? en zou 19" geen optie zijn?

V!N
9 juli 2003, 22:50
Ja hoi he,

Eerst een voorversterker in pedaalvorm willen en dan over rackspul beginnen ?

Kom dan mee naar het moderne versterkerforum, daar komen we er dan wel uit.



Ik weet niet wat je als eindversterker (op het oog) hebt, maar als je nu nog geen een in een rack hebt, doe dat dan ook niet en ga voor de vloer-dingen.


Het beste zou je hier dan een actieve monitor bij kunnen kopen/maken, dat is een eindversterker en een loudspeakerbox in één ding ! Alles wat je dan nog zoekt en niet te gek veel zeul- en aansluitwerk.



Ik zou je nu wel helemaal kunnen verheerlijken over de bluesbox, maar je zou echt beter alles op je lijstje kunnen gaan beluisteren en dan beslissen.


Op maandag en woensdag kun je bij Marble/FNS in Renkum terecht als je een afspraak maakt voor tussen 13:00 en 17:00
Op donderdag en vrijdag van 13:00 tot 18:00
En op zaterdag van 13:00 tot 17:00

Je kan daar met de bedenker en bouwer zelf praten en misschien je wensen voor modificaties voorleggen, maar je zit hiermee al over je geplande budget, dus doe maar kalm :wink:

Op http://www.marble-amps.com/dealers.html zie je een lijstje van dealers, mocht Rectum niet bij je om de hoek liggen. Bel vantevoren wel even, want niet iedereen zal de Bluesbox hebben.

jack to the bone
10 juli 2003, 09:42
heej thx v!n
dat klinkt zeer interessant, maar inderdaad... ik zit dan al flink over mijn budget heen
ik ga alles eens zorgvuldig uitproberen
grtz jack

ijff
18 juli 2003, 15:27
Sorry Maestro.. maar wat betreft de Koch ben ik het niet helemaal met je eens...
Ik heb er een... en i.c.m. een gitaar met humbuckers is 'ie supervet!
Daar bij is de 0,5 Watt power-amp die er op zit briljant. Zeker voor diegenen die van een lekker vet vintage geluid houden (zoals ondergetekende).

bassopotmus
20 juli 2003, 16:53
Ik ken en rectum dat wel dichtbij is, zon halve meter onder me hoofd

bunited
21 juli 2003, 11:56
Je zou ook aan de Tech 21 TRI-A.C. kunnen denken als preamp. Dit is een stompbox met 3 kanalen en kost in NL 299 euro...

Zie ook http://www.tech21nyc.com/TRI-AC.html

maestro_nl
22 juli 2003, 19:39
@ijff Tech21 GT2 is pas vet! (instant Van Weelden Hot rod Plexi)