PDA

View Full Version : HNGD: Fender Jim Adkins ja-90 telecaster



duckman
14 juli 2014, 10:39
Ik heb deze gitaar impulsief donderdag besteld bij Bax shop en vrijdag was hij al binnen. Uit de doos al prima afgesteld. Ik wilde heel graag weer een P90 gitaar en ook een tele, dus bij deze :-)
Gitaar bevalt me erg goed, de seymour duncan pickups klinken erg goed. Minpuntjes? Ja, die ook..de output jack en pickupswitch lijken me niet van de beste kwaliteit, die ga ik tzt vervangen.

Hier een impressie:
http://youtu.be/Y61a0DRLVvc

Gitaar rechtstreeks in Marshall Haze 40 en opgenomen met Zoom Q4. Vergeef me de foutjes, beetje improvisatie en mijn eerste video.

Al met al kan ik deze gitaar zeker aanraden!!En bax shop ook...

Sander.
14 juli 2014, 11:16
Wow! Klinkt echt heerlijk! Zou zelf nooit zo'n gitaar kopen (niet helemaal mijn ding), maar klinkt zeker vet! Goede impulsieve aankoop haha.

beruk
14 juli 2014, 11:29
Lekker! Een lefty uitvoering zou me in een keer van al mijn GAS afhelpen.... P-90 en semi hollow, da's ongeveer klank hemel voor mij..... Die Marshall Haze klinkt niet eens zo beroerd, die wordt nogal afgezeken zo hier en daar...

Tupelo
14 juli 2014, 11:58
Lange tijd dacht ik dat 'dat' de gitaar voor mij zou zijn.
Ik fantaseerde zelfs over zo een ding in elkaar laten knallen door mijn luthier, thinline, P90's, stoptail.
Toen nam ik een Telesonic, die ik later weer verkocht.
Tegenwoordig valt eigenlijk alles dat je zelf uitkookt wel door Fender te verkrijgen, en nu ik dit hoor denk ik toch "nee".
De associatie telecaster is helemaal weg.
Het klinkt niet verkeerd, maar het zou voor mij niet bruikbaar zijn; toch te dik, te donker, te bassig, te mahogany.
Mijn smaak is ook erg veranderd.
Tegenwoordig heb ik meer met wat twang en underwound pickups.
Hoe dan ook.
Congrats met deze nieuwe gitaar, dat 'ie mag bevallen.
Je clipje heeft voor mij in ieder geval de laatste overblijfselen van illusies over thinline telecasters met stoptail & P90's doen verdwijnen.
Voor mij is dat ook winst.
Teveel ballen.

Buzzel
14 juli 2014, 12:00
Leuke gitaar, heb ik zelf ook wel eens naar gekeken. En ook lekker gespeeld :ok:

telerocker
14 juli 2014, 20:24
Tele en p90 = win!

Duhsjaak
15 juli 2014, 08:54
Ik heb al een aantal jaar de goedkope imitatie van deze (Wesley Freeport) en daar heb ik al bijzonder veel plezier van gehad voor de GBP 109,00 die dat ding kostte.

Misschien dat ik toch da real thing een keer moet aanschaffen.
Klink voortreffelijk in ieder geval.

Vriendelijke groet, Gus

MikeD
21 juli 2014, 09:32
Wauw duckman congrats. Had ook al een tijdje GAS voor deze maar de reviews 'elders' waren niet allemaal positief. Gemaakt in Indonesië en heel regelmatig klachten over de pluggen en de pots (montage en kwaliteit) en de afwerking 'van binnen'. Jij hebt er eentje die overduidelijk wel okee is.

Harry
21 juli 2014, 11:55
de looks zijn wat mij betreft al helemaal goed. Als er dan ooit nog eens een ingangetje vernieuwd moet worden, ach ja.... Gefeliciteerd!