PDA

View Full Version : Nieuwe usb, midi contruler niet meer herkend



Rewind
13 juli 2014, 22:39
Hoi! Even een kort vraagje.
(tijdje weg geweest en kan het computergerelateerde vraag topic niet meer vinden, daar zou deze vraag ook passen)
Ik sloot voorheen mijn midi-keyboard met een usb a-b kabel (+/- 1m) via een usb verleng (+/- 1,5m) aan op de usb poort van m'n computer. Omdat dit te kort is voor op t podium, heb ik een 5 meter usb a-b gekocht. Meteen t podium op, nie werken nie.
Later nog gecheckt, in het begin gaat wel het display van m'n keyboard branden, maar de computer geeft een melding "Het usb apparaat wordt niet herkend". Even op m'n printer geprobeerd, die werkt vlekkenloos. Maarja, om nou met een printer op het podium te gaan staan...
Hoe zou dit te verhelpen zijn? Zonde als ik 15 eu heb betaald voor een printerkabel die ik niet nodig had.

duckman
13 juli 2014, 22:45
krijgt de midi conroller ook de stroom via USB? Dat kan de oorxaak zijn.

Rewind
13 juli 2014, 22:55
Ja hij wordt ook gevoed via usb, maar dat werkte met de korte kabel + verleng wel. Met de 5 meter gaat nog wel het beeldscherm branden.

duckman
13 juli 2014, 23:08
dan krijgt hij niet voldoende voeding, gebruik dan os nog een externe powered USB hub .Dus computer> 5m USB kabel >powered USB hub> korte USB kabel >midi controller.

harrie-beton
13 juli 2014, 23:56
Voor op podium vind ik dat een erg kwetsbare oplossing. Is er niet een bier-bestendige oplossing?

Rewind
14 juli 2014, 23:15
Hmm, zou ik evt in zo'n kunstof hammond behuizing moeten bouwen oid. (en dan stroom apart langs de usbkabel laten lopen vanaf de computer)
Ik heb vandaag nog even rond zitten kijken en kwam ook zoiets tegen:
http://www.powerwifi.nl/nl/usb-2-0-actieve-verlengkabel-5-meter.html
Dit zou misschien ook een oplossing zijn? Ook luxe, de tweede aansluiting voor extra voeding. (Of zou die 2e aansluiting voor de voeding over 5 meter ook te kort komen)

Zou m'n printer dan btw minder stroom vragen dan m'n keyboard?

duckman
15 juli 2014, 13:54
Ik denk dat je printer zelf ook al stroom krijgt?
Met die powered USB kabel heb ik geen ervaring, maar op papier zou dit ook moeten werken.

Rewind
15 juli 2014, 22:08
Dat is natuurlijk waar!
Ik ga kijken wat voor mij beter zou werken (ook ivm stroompunten op het podium)
Thanks voor de reacties!