PDA

View Full Version : Nieuwe Pick-ups voor Richwood Strat



Friso Woudstra
12 juli 2014, 11:31
Hoi beste gitaarvrienden,

Ik heb laatst voor 60eu een blanke Richwood Strat gekocht en na wat afstellen speelt deze gitaar echt geweldig. Er is was zelfs een plectrum tussen de twee bovenste halsschroeven nodig om de hals wat holler te krijgen haha. Het enige probleem is nu nog dat ik het geluid wat ielig vindt en dat hij humt zo gauw als ik hem niet aanraak. Wat ik al fijn vind is het detail (mag nog beter) en hoe mijn effectpedalen met het geluid om kunnen gaan.

Nu wil ik er graag een nieuwe set elementen op zetten, maar ik wil er nu ook weer niet meer dan 200 eu aan uitgeven. Ietsje voller, meer detail en minder gehum. Kom maar op met die tips! Graag iets wat ik gemakkelijk via internet kan bestellen.

Oja ik speel graag rock met jazz-rock invloeden. Speel het liefst solo met een helder gitaar geluid dat ik warm maak door zacht te spelen op een versterker die hard staat. Daarnaast gebruik ik graag overdrive. Mijn favoriete gitarageluid is van o.a. Rory Gallagher, David Gilmour en Ritchie Blackmore.

Gearjunkie
12 juli 2014, 11:55
De hum moet je oplossen door net soldeerwerk en evt afscherming. Noiseless elementen en humbuckers vallen snel buiten je budget. Ik weet niet wat voor muziek je speelt, maar ik zou een setje Tex-Mex elementen van Fender aanraden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

arcane
12 juli 2014, 12:01
Ik kan je wel een setje leosounds aanraden.

www.leosounds.de

Friso Woudstra
12 juli 2014, 12:04
Zit net weer even een half uurtje te spelen, wat een fijne gitaar :). Ga m'n budget even iets ophogen (ook in orginele post) naar 200 euro.

arcane
12 juli 2014, 12:11
Ik heb zelf een setje blues standard van leosounds. Dat was echt een giga verbetering t.o.v. de stock pickups in mijn London City strat.

JVGM-music
12 juli 2014, 23:18
Ik heb een stagg strat aardig opgeknapt met een marktplaats usa Telecaster element ( wel wat freeswerk om pas te krijgen) en een setje Seymour Duncan cool rails die ik nog had liggen...klinkt als een klok, moet bij een richwood dus ook wel lukken.

Dus even speuren op marktplaats, staat leuk spul tussen.


Ps; Even snel gecheckt: voor 150 euro heb je een heel leuk setje elementen!

roger
13 juli 2014, 00:21
Ik kan je Toneriders aanraden, mooi clean met belletjes maar ze scheuren ook!

Friso Woudstra
13 juli 2014, 11:00
Ik denk dat ik dan even een setje Leosounds ga bestellen, hoor enkel enthousiaste verhalen en voor 130eu kom ik niet van m'n budget uit. Wil wel graag enkelspoels elementen. Dank voor jullie bijdrage!

stijnkenens
13 juli 2014, 11:13
Er zijn echt een aantal goeie richwood gitaren op de wereld !!!
Heb er net een afgesteld die een strat uit de jaren 60 zo naar huis speelde qua sound.

Maar een plectrum tussen de nekschroeven zet je hals niet holler, het veranderd enkel de halshoek, en daarmee ook de actie.


s.

Tabula Rasa
13 juli 2014, 11:31
Stijn, je sarcasme mag iets duidelijker ik dacht bijna dat je het meende.

frekie
13 juli 2014, 12:28
Als het een oude RW is met gold logo: daar zitten goede bij. GFS is leuk spul voor het geld. Voor wat meer oempf bij de brug kan je een minihumbucker nemen bijv. GFS Lil Killer. Elektronica van RW is ook niet zo best, kleine potjes dus even upgraden naar CTS enz.

Ik heb mijn RW62LPB eindeloos gepimpt, kaal gemaakt, body in de olie gezet, hardtail gemaakt. Ik heb er nu Mighty Mite HSS op, heel goedkoop via MP, klinkt lekker stevig.

Ik moet er weer eens mee aan de gang, de neck is idd wat naar voren getrokken, moet dus ook een shimmetje hebben.

De neck vond ik wat glad gelakt, oplossing: even een schuurpapiertje overheen halen.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/RW RWE62LPB/RWfrysk1.jpg

Friso Woudstra
13 juli 2014, 12:39
Er zijn echt een aantal goeie richwood gitaren op de wereld !!!
Heb er net een afgesteld die een strat uit de jaren 60 zo naar huis speelde qua sound.

Maar een plectrum tussen de nekschroeven zet je hals niet holler, het veranderd enkel de halshoek, en daarmee ook de actie.


s.

Ja je hebt gelijk, het lost in ieder geval wel ongeveer hetzelfde probleem op.

Philippe
13 juli 2014, 13:15
Als het een oude RW is met gold logo: daar zitten goede bij.

Mee eens. Heb er ook 1 met het gouden logo, en die kan zich met gemak meten aan de betere MIM en MIJ stratjes.