PDA

View Full Version : Vraagje voor mede Boss GT-100 eigenaren



Jeroen...
11 juli 2014, 22:58
Hoi!
Ik heb deze multi FX unit pas een dag, en ik vraag me af of dit apparaat dit kan, want ik hoor er niemand over in filmpjes en lees er niks van in de handleiding.

Ik wil in één patch een boost, overdrive, fuzz en octave. Ik kan de boost onder FX1 krijgen en de overdrive onder overdrive, maar dan is er geen ruimte meer om een fuzz en een octave aan de signal chain toe te voegen. Er is daarentegen wel ruimte voor een chorus en een reverb (zit ook al op mijn versterker), (en FX2 is sowieso een flanger?) En dan ook nog een EQ, maar al deze dingen gebruik ik toch niet. Er is ook nog ruimte voor pre-amp, amp en al dat spul maar ik speel zelf al via een versterker. Is er een manier om die dingen te kunnen vervangen met een fuzz of octave? Want al die dingen die ik toch niet gebruik zouden waarschijnlijk wel genoeg processorkracht overlaten om ze te vervangen met een octave/fuzz.

Ik twijfel er sterk aan dat dit kan, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Bij guitar rig kan dit namelijk wel.

Alvast bedankt voor een antwoord!

harrie-beton
11 juli 2014, 23:48
Je hebt een vrij krachtige multi effect processor met de GT 100. Supermodern is hij niet meer maar zeker niet slecht. Hij is gebouwd dat in "pedaal modus" je een beperkt aantal effecten aan en uit kan zetten. Je kan bijvoorbeeld niet 2 soorten delay's combineren en ook geen Overdrive en Fuzz volgens mij.

De POD HD kan dat wel, die is nieuwer en daar heb je meer vrijheid.

Heb jij niet gewoon het verkeerde pedaal gekocht en moet jij niet gewoon losse pedalen?

Jeroen...
12 juli 2014, 10:08
Hij is inderdaad niet slecht. Goed om te weten, bedankt! Ik heb al wat losse pedaaltjes maar ik heb de GT100 gekregen als cadeau. ;)