PDA

View Full Version : koop advies/sugesties AUB



Erik
17 juli 2001, 14:55
hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om een akoestische gitaar te kopen. (voor rond de 1000,-)
hebben jullie sugesties voor me?

Al vast bedankt.
Erik

Outshine
17 juli 2001, 23:33
Met of zonder element?

Ibanez AW 100NT is erg mooi=699 (zonder element)
Dean Exotica FM is ook leuk = 899 (met element)

Eko
10 augustus 2001, 21:31
Erik,
Loop zoveel mogenlijk zaken af om eens te kijken wat er te koop is voor het bedrag.
Speel zoveel je kunt op deze instrumenten.
Voor dit bedrag koop je zeker een goed instrument. Solid top en back minimaal.
Let er op dat een gitaar niet mooi hoeft te zijn maar wel mooi moet klinken.
Succes Martin

taylor
11 augustus 2001, 21:01
jezus he eko ben je soms zelf en verkoper ofzo???

beter advies kun je nie krijgen lijkt me erik.

Eko
13 augustus 2001, 13:03
Taylor,
Ja ik ben verkoper maar niet van gitaren of ook maar iets wat in de buurt komt.
Ik verkoop CNC gestuurde machines voor de glas en natuursteenwereld.
Ik speel alleen al meer dan 30 jaar en vind het leuk als meer mensen gaan spelen.
Voor de lol zou ik best in een gitaarzaak willen staan( op zaterdagen)om nog meer te weten zien te komen.

taylor
13 augustus 2001, 16:16
hmmmmm

cnc is dat vergelijkbaar met plc ofzo???

heb ik vroeger op de mts ook nog moeten progammeren die dingen,behoorlijk moeilijk man.

zou je ook nog op zaterdag willen werken??is dat nie te veel van het goeie??

ik weet dat kees dee veel mensen aan neemt.ook wel voor 1 zaterdag.

Eko
14 augustus 2001, 22:24
Ha die Taylor,
Een CNC machine werkt met een CadCam programma en is een stapje verder.Maar ik hoef ze alleen maar te verkopen en niet te bouwen.
Als je werk leuk is , is meer werken niet erg , sterker nog , beter dus.
Werken in een muziekzaak zou eigenlijk alleen maar lol zijn.

taylor
15 augustus 2001, 11:28
ja cadcam is bekend bij me.

waarom begin je zelf niet en zaak??

anoniem
20 augustus 2001, 02:57
Ik zou kijken naar de volgende merken:Seagull, Norman of Cort. Je kunt het ook in gebruikte instrumenten zoeken en dan komen betere instrumenten aan bod
Op 2001-07-17 13:55, schreef Erik:
hallo allemaal,
Ik zit er aan te denken om een akoestische gitaar te kopen. (voor rond de 1000,-)
hebben jullie sugesties voor me?

Al vast bedankt.
Erik

sleep_to_saturate
21 augustus 2001, 12:06
Een vriend van me heeft ook een Cort, en ze klinken erg ok voor niet veel geld. Zeker een aanrader.

MissAlexa
22 augustus 2001, 19:39
Dacht dat dit over muziekinstrumenten ging

Roel
22 augustus 2001, 20:06
Seagull en Norman zijn het geld wel waard....komen trouwens uit dezelfde fabriek. Een Cort is nou niet direkt een voorbeeld van een goede acoustische gitaar. Kijk anders eens uit naar een eenvoudige tweedehands Martin o.i.d.

Ibanez
22 augustus 2001, 21:55
juan salvador heb ik zelf ook, goed merk.

gertdm
28 augustus 2001, 21:59
een akoestiese gitaar kopen is meer dan de prijs.
Wat voor soort gitarist ben je is belangrijk.
Dan weet je of je een dreadnought model
(D-s , voor de plectrumgitasristen)
of juist een kleinere body (fingerstyle)
nodig hebt.
Bovendien heb ik het dan over steelstring gitaren.

Een dure gitaar om te beginnen (Taylor..maar ook andere merken) prima als je genoeg geld hebt.
Maar met een budget van 1000,- kan ik je zo enkele uitstekende merken noemen die
een prima geluid afleveren, degelijk gebouwd zijn en buiten de catagorie 'doorsnee'vallen.

Een relatief nieuw merk is b.v. Furch.
Nu ben ik zelf binnenkort (eind september)
in 'de gitaar van'op deze site en ...met Furch dus (12-string uitvoering) en van een wat duurdere uitvoering, maar toch...
de goedkopere Furchs zijn voor een groot deel massieve gitaren.

Maar ook Cort, Seagull en Washburn bouwen betaalbare 1000,- klasse-gitaren.
Er zijn ook merken die ik in ieder geval afraad.
Om twee redenen:
a/ hoe is de gitaar
b/ wat voor waarde houdt de gitaar bij eventuele verkoop later.

Tweedehands is een goede optie omdat je dan voor dat geld een gitaar kunt kopen die oorspronkelijk duurder was en ook gerijpt is.

Dan is b.v. Lárrivee,Cuenca,Maton e.d haalbaar.

hopelijk heb je wat aan mijn bijdrage.

groeten
gert













<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2001-08-28 21:04 ]</font>

anoniem
23 december 2001, 02:40
als je f 1000 uit wilt geven: Koop een Seagull. krijgt in Amerika al jaren de prijs voor beste gitaar onder $500 en terecht.
Furch is ook prima hoor! Je moet nog maar eens met Gert de Meijer mailen. Hij weet er erg veel van. Heeft ook prachtige cd's gemaakt op 6- en 12snarige gitaar.

Erik
12 maart 2002, 19:05
Ik heb ondertussen al aardig wat rond gekeken (en vooral gespeeld)en ben ook erg tevrede met de Seagull. maar ik vond die crafters ook erg goed!:D
Ben er nog steeds niet uit welke ik nou moet nemen!:(

Leen Kap
13 maart 2002, 22:54
Pas op met Crafter! De valkuil is dat je verblind wordt door het fraaie uiterlijk, want mooi zijn ze wel. Maar het gaat toch om de klank en vooral de bespeelbaarheid. Kijk eens goed naar de aktie (afstand snaren tot fretboard) van de Crafter en de
Seagull. Ik denk dat de Seagull gemakkelijker zal spelen.

dirkw83
14 maart 2002, 09:41
ja maar hij zegt toch niet voor niets dat hij de crafter leuk vond - klinken ?

fakruis
14 maart 2002, 13:15
Bekijk ook eens de Taylor Big Baby. Bijzonder sober afgewerkt maar het is de bespeelbaarheid, de klank en de duurzaamheid wat belangrijk is hé.

Erik
14 maart 2002, 14:37
zal ik zeker eens doen.
Maar waar zijn ze te koop?
Ik ben ze nog niet tegengekomen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Erik op 2002-03-14 13:38 ]</font>

Leen Kap
14 maart 2002, 15:22
Casa Benelly in Den Haag heeft 'm zeker!
Heb er ook een zien hangen bij Sacksioni in Amsterdam

fakruis
15 maart 2002, 13:24
De specificaties kan je hier vinden:
http://www.taylorguitars.com/guitars/models/baby.html

fakruis
18 maart 2002, 12:45
Een uitvoerig artikel die beschrijft hoe men een gitaar kan beoordelen.

http://www.cumpiano.com/Home/Articles/Articles/howtobuy.html

John P
25 april 2002, 23:46
Een Seagull is een goed advies; ook Crafter maakt gitaren, die voor dat geld de moeite waard zijn. Probeer ook eens een Taylor, die binnen je budget valt. Probeer zeker ook eens wat tweedehands gitaren! Ik heb een Takeharu, die bij aanschaf zeker niet duur was, maar gewoon goed van materiaal. Deze is nu 25 jaar oud en fantastisch qua klank! Aging heet dat en ja, dat heeft een oudere gitaar voor op een nieuwe. Kan erg belangrijk zijn; er zijn gitaristen, die geen nieuwe gitaar meer kopen. Hebben geen zin meer in het rijpingsproces.

Wbremer
30 mei 2002, 20:05
Vergeten jullie niet een merk?? Over Gert de Meijer gesproken: zijn 12 snarige was ooit een........... Washburn. En dat merk bedoel ik (Nu speelt ie op Furch) Washburns zijn wat moeizaam te krijgen in Nederland maar wat een klank......
P.S. Laatst ook op een Garrison gespeeld (Kunststof frame aan de binnenzijde i.p.v. houten latten) Niet heel goedkoop; wel erg goed qua klank en bespeelbaarheid

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wbremer op 2002-05-30 20:08 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wbremer op 2002-05-30 20:38 ]</font>