PDA

View Full Version : erfenisje



larsje
11 juli 2014, 19:12
ik heb dus erfenisje binnengekregen en ik dacht waarom op de bank zetten waar het niets doet, aandelen wil ik even niet en ook niet van op vakantie gaan, dus.....toen dacht ik, is het aan te raden om bijvoorbeeld een collectors item-achtige gitaar te kopen, bijvoorbeeld een oude Strat. Worden die meer waard in de tijd (bijvoorbeeld over 20 jaar).....Ben erg benieuwd!

arjanb01
11 juli 2014, 19:16
Moeilijk te zeggen, hangt puur van het moment af welke periode strats en les Pauls op dat moment populair en gewild zijn in de markt. Een eind jaren 70 strat raak je aan de straatstenen niet kwijt, en worden tegen vrij lage prijzen aangeboden. Dit kan over 20 jaar anders zijn.
Als ik een erfenis zou hebben zou ik als eerste m'n huis helemaal afbetalen. Dat wat er dan over zou blijven zou ik in een mooie gitaar steken.

larsje
11 juli 2014, 19:20
we wonen gehuurd en nee ik wil geen huis kopen -;)

Mr.Fingers
11 juli 2014, 19:22
Tsja, alleen dingen die 100% origineel zijn behouden hun waarde/worden meer waard. Vanaf er ook maar 1x aan gemorreld is (krakende potemeter vervangen, tremoloveren aangepast, stemsleutellipjes verplooid,...) kun je het vergeten.

postbus31
11 juli 2014, 19:29
Moderne planken kun je vergeten, die worden alleen maar minder waard. Nadeel is dat oude gitaren die een goede belegging zouden zijn nu al een godsvermogen kosten :-( sluit me overigens bij Mr Fingers aan.

Tupelo
11 juli 2014, 19:40
Toch kunnen dingen snel en raar gaan, kijk naar een 70's tele deluxe, dat is een gitaar die je lang 'niet wou hebben', en nu betaal je jezelf er blauw aan.

larsje
11 juli 2014, 19:46
en wat is een godsvermogen als het op vintage strats aankomt (wil er af en toe ook nog op spelen namelijk)?

Mr.Fingers
11 juli 2014, 19:54
Het begint interessant te worden vanaf 25000. (dan ga je in de "custom color"-reeksen, en die zijn zeldzamer en veel gewilder dan de dertien-in-een-dozijn sunburst (of white-blonde voor de telecasters))

Oranjeaap
11 juli 2014, 21:54
Tja, als je er echt wat op wilt verdienen op de lange termijn dan zul je toch wel een jaartje of 20 moeten wachten met verkopen. Ik weet niet of ik dat zelf zou kunnen

Als je niet gelijk een fortuin wil uitgeven kun je altijd nog kijken naar de iets minder populaire modellen: Gibson SG / les paul Junior / firebird / Les Paul standard of custom uit 1968. Of iets van fender: jaguar / mustang.


Ik zou zelf lekker het geld uitgeven aan andere dingen, en gewoon op zoek gaan naar een echte players grade gitaar. Compleet stukgespeelde afgeragde Gibson Les Paul of Fender uit de 50's moet nog betaalbaar zijn. Ze zullen misschien relatief minder snel meer waard worden op lange termijn, maar jij hebt voor die tijd wel een lekkere gitaar om op te spelen en je hoeft niet bang te zijn om er wat krassen op te maken. Waarschijnlijk wil je hem niet eens meer verkopen tegen die tijd

beruk
11 juli 2014, 21:59
Stof om na te denken:
http://www.guitaraficionado.com/auction-world-shocker-vintage-guitars-fetch-rock-bottom-low-prices-at-nyc-auction.html

Pepe
11 juli 2014, 22:35
Goedkoop inkopen, duur verkopen.
Door te beginnen met duur inkopen mis je point een beetje. En je moet nog zien of je duur kan verkopen.

Investeren is altijd een beetje een gok, je moet nu geld ergens insteken waar niemand anders geld wil insteken. Ik heb een kennis die in de jaren zeventig woonboten in Friesland opkocht en ze naar Amsterdam sleepte waar hij later gedoogvergunningen voor kreeg die hij voor 8 ton per stuk zou verkopen.

Het kan natuurlijk nog sensationeler maar een Gibson signature Murphy nummer zoveel komt me vrij onzinnig voor als solide investering.

Ik moet misschien ophouden met die voorbeelden van vroeger, dat is Han zijn gebied.:D

bat
11 juli 2014, 23:47
Mee eens. Gitaren die nu al een "zekerheidje" zijn qua hoge waarde, zijn nu ook al duur. Dan mag je blij zijn als in de loop der tijd je net wat meer dan de inflatie eruit haalt als winst.

Wellicht dat wat bijzonderder modellen uit de 80 interessant zijn. Nu nog een beetje op het kantelpunt waar 70's modellen lang op hebben gezeten. Straks wellicht "the next vintage". Iets uit de hoek van wat later zou evolueren naar het genre der superstrats.

Maar het blijft gokken. Dan kun je beter je geld in stenen steken. Als je lange adem hebt, blijft dat toch nog steeds een meer solide investering.

larsje
12 juli 2014, 08:25
25.000?!? oke, ik zat meer aan zoiets te denken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m812659958-fender-stratocaster-1973-sunburst-73-100-original.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Gearjunkie
12 juli 2014, 09:00
Geen 25.000?? Denk ook wel aan de erfbelasting hè? Sterkte trouwens met het verlies....


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

larsje
12 juli 2014, 09:26
heel ver weg familielid, maar bedankt!

Tupelo
12 juli 2014, 09:55
25.000?!? oke, ik zat meer aan zoiets te denken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m812659958-fender-stratocaster-1973-sunburst-73-100-original.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dat is best duur volgens mij. :dontgeti:

Denk niet dat je er gemakkelijk rendement op zult maken.
Of je moet als Pepe schrijft, en wat jongens hier doen, Marktplaats afstruinen, van die Japanse Matsumoku lelijkerds opkopen, opknappen, en daarop iedere keer wat tientjes of honderd euro pakken.

Bat kan ik ook nog wel volgen met zijn jaren '80 spul, al heb ik daar weinig verstand van, geen idee wat superstrats van merken als Charvell en Jackson in de toekomst kunnen doen.

Begin '80 Guild Starfire wordt niet in het bijzonder bemind, omdat die heel anders is dan oudere Starfires, terwijl die jaren '80 versie ergens een erg interessante gitaar is, iets hetere pups, stoptail, ebben toets, relatief goedkoop vaak.

Uiteindelijk denk ik dat je blij moet zijn wanneer je nu een oude gitaar koopt en de juiste prijs betaalt, en niet teveel...

purplejohn
12 juli 2014, 09:59
Ik persoonlijk zou alleen investeren in iets wat mij plezie oplevert om op te spelen. Als je alleen om winst wilt investeren heb ik maar 1 advies: spreiden. Soms worden belabberde gitaren gewoon opeens veel geld waard en anderen blijven maar pruttelen. Koop er een stuk of 10, van alles wat, en kijk maar op termijn wat wel en wat niet lonend was. Als je dat nl. nu al zou weten zijn anderen je inmiddels al voor geweest.

Alternatief is natuurlijk investeren in het geluk van een andere GN'er in de vorm van schenking. PM me maar even als je meer wilt weten. :soinnocent:

peter_heijnen
12 juli 2014, 10:25
Je geld enigszins waardevast omzetten? Koop goud en zilver.

Eko
12 juli 2014, 10:56
Instrumenten gaan op en neer in prijs. Een originele 70`s strat deed een paar jaar geleden rond de 1000,- Nu gaat het al richting 2000 en 2500,-. Kan heel goed zijn dat die dingen een hele tijd zullen blijven hangen rond de 2000,- , maar ze kunnen over 15 jaar ook op 5000,- staan.
Het probleem met verzamelen is dat iedere verzamelaar wel een oud instrument wil hebben , maar ze in nieuwstaat wil kopen. Origineel en met de originele koffer , ook nog graag de papieren , tremelobar enz er bij. Juist het compleet hebben maakt zo`n instrument verzamelwaardig. Ik zie nu op MP veel 70`s instrumenten voorbij komen omdat een hoop mensen door hebben dat er te cashen valt bij mensen die een beleggingsobject willen hebben.
Als je de waarde belangrijk vind is het beter er niet veel op te spelen om zo krassen en beschadigingen tot een minimum te beperken. Houd er ook rekening mee dat echt kostbare instrumenten niet onder je inboedelverzekering vallen. Aparte verzekeringen kunnen eisen stellen als taxatierapporten , veillige opslag , niet buitenshuis gebruiken , geen optredens of beroepsmatig gebruik enz.
Als je gewoon een goede gitaar wilt en deze toch de eerste 10 jaar niet wilt verkopen , maar gewoon wilt bespelen , zoek dan een originele 70`s Les Paul of Strat en accepteer dat je hooguit de aanschafprijs terug haalt. Alles wat je meer krijgt is meegenomen.

FruscianteFan
12 juli 2014, 11:46
Zoals een paar mensen al aangeven: als je wilt investeren in een gitaar, zul je genoeg inzicht moeten hebben om te kunnen inschatten wat die gitaar later zal gaan doen.

Als je je informatie hierover wint op dit forum, zegt dat eigenlijk al genoeg over je inzicht wat dat betreft.

larsje
12 juli 2014, 12:02
inderdaad helder verhaal eko!

MikeD
12 juli 2014, 12:11
bij die veiling ging het niet over oude strats etc.:
But the bidding also suggests that interest in archtops and classical guitars is at an all-time low. That seems a safe bet, considering that Risan’s guitars were some of the finest specimens to be found. - See more at: http://www.guitaraficionado.com/auction-world-shocker-vintage-guitars-fetch-rock-bottom-low-prices-at-nyc-auction.html#sthash.nIdFIVGB.dpuf

larsje
12 juli 2014, 12:36
wilde inderdaad een x bedrag spenderen, tussen 2500/3000 euro in iets waar ik veel plezier aan beleef, zijn waarde vasthoud of zelfs wat meer waard wordt (ipv het op de bank zetten). Goud/zilver/huizen/aandelen/vakanties/etc. heeft niet echt mijn voorkeur....en ik vind die jaren 70 strat met die grote kop en dat spaghetti logo ook erg mooi.

the sure thing
12 juli 2014, 13:05
Kijk:voor begin jaren '80 modellen beginnen nu zelfs hogere vraagprijzen te rekenen: http://link.marktplaats.nl/818336546

larsje
12 juli 2014, 13:12
prachtige gitaar! maar is dat teveel dan wat hij vraagt?

Oranjeaap
12 juli 2014, 13:18
Kijk:voor begin jaren '80 modellen beginnen nu zelfs hogere vraagprijzen te rekenen: http://link.marktplaats.nl/818336546

Vragen en krijgen zijn verschillende dingen natuurlijk :p

Ik zie vaak genoeg van die Dan Smith stratocasters voorbij komen voor een ietwat hoge prijs, maar die staan dan meestal twee maanden later nog te koop

Hendriks
12 juli 2014, 15:17
Voor €2500 koop je nu 2 eind jaren 70 strats en die gaan echt nog wel in prijs stijgen ,ook jaren 80 avri's worden steeds gezochter . Als ik het mocht besteden ging ik kijken naar Tokai's,Greco's ,etc uit de 70/80 's . Dan Smith's koop je vanaf €1000 ,ook een goede investering.

Hendriks
12 juli 2014, 15:18
O'ja , ik zou eens bij Pepe langs gaan ,volgens mij heeft die ook veel leuks staan ,waar hij vanaf wil.

postbus31
12 juli 2014, 18:33
Persoonlijk zou ik 80's strats laten liggen. In mijn beleving niet de beste periode van Fender :-(

Hendriks
12 juli 2014, 18:44
Persoonlijk zou ik 80's strats laten liggen. In mijn beleving niet de beste periode van Fender :-(

De re-issues uit de 80's zijn niet te versmaden ,persoonlijk vind ik ze beter als de huidige.

jutter
12 juli 2014, 18:55
Persoonlijk zou ik 80's strats laten liggen. In mijn beleving niet de beste periode van Fender :-(

De Fender Dan Smith strats zijn over het algemeen juist verrekte goed! Heb er zelf één gehad die ik in 1996-97 verkocht heb voor 650 gulden...... Kan me nu wel voor mijn kop slaan!

jutter
12 juli 2014, 18:57
O'ja , ik zou eens bij Pepe langs gaan ,volgens mij heeft die ook veel leuks staan ,waar hij vanaf wil.

Hij had toen, en misschien nu nog wel, 2x Dan Smiths ten koop staan!

arjanb01
12 juli 2014, 19:01
Ik zou een tokai ls-80 kopen uit de periode 1978-1980 doen nu rond de 1700-1800 en gaan geheid binnen 20 jaar nog een keer over de kop. Wel een originele zoeken.

jutter
12 juli 2014, 19:03
Ik zou een tokai ls-80 kopen uit de periode 1978-1980 doen nu rond de 1700-1800 en gaan geheid binnen 20 jaar nog een keer over de kop. Wel een originele zoeken.


Dat is ook een optie!

Offtopic. Arjan,heb je hem nu al eens binnen?

kirito
12 juli 2014, 19:19
persoonlijk zou ik zeggen dat je toch niet kan weten of een gitaar binnen dit en zoveel jaar veel geld waard is, dus kan je beter gewoon een leuke gitaar zoeken. voor 3000 euro kan dat in mijn ogen geen probleem zijn

Tupelo
12 juli 2014, 19:33
Neem een Teye, die zijn niet te betalen, en misschien dat JIJ daar niets aan hebt, maar 't is typisch zo een AVRO Kunst & Kitch objectje voor 2090, hebben je klein-klein-kinderen tenminste iets aan; "erfenisje". :ok:

postbus31
12 juli 2014, 19:46
De Fender Dan Smith strats zijn over het algemeen juist verrekte goed! Heb er zelf één gehad die ik in 1996-97 verkocht heb voor 650 gulden...... Kan me nu wel voor mijn kop slaan!
De bekende uitzondering op de regel


De re-issues uit de 80's zijn niet te versmaden ,persoonlijk vind ik ze beter als de huidige.

Smaken verschillen gelukkig en misschien heb ik toen toevallig niet de beste exemplaren in handen gehad. Gruwel nog steeds van de two-knob-strats 👿 zie ze nog wel eens langskomen op MP, al kreeg ik geld toe brrrr.

arjanb01
12 juli 2014, 19:52
Dat is ook een optie!

Offtopic. Arjan,heb je hem nu al eens binnen?

Voor het einde van deze maand heb ik hem binnen, Lex!
En dan vervolgens 40 jaar bespelen en origineel laten, wedden dattie dan 2x over de kop gaat? 😉
Dan ben ik 75 dus mooi appeltje voor de dorst dan!

Hendriks
12 juli 2014, 20:38
De bekende uitzondering op de regel



Smaken verschillen gelukkig en misschien heb ik toen toevallig niet de beste exemplaren in handen gehad. Gruwel nog steeds van de two-knob-strats �� zie ze nog wel eens langskomen op MP, al kreeg ik geld toe brrrr.
Ik heb het over de vintage re-issues , dat zijn pareltjes ,niet te versmaden.

Pepe
12 juli 2014, 21:46
Scott Grove, genoeg te vinden van hem op YT, heeft geïnvesteerd in gitaren tussen '75 en '90. Hij dacht, gitaren worden meer waard dus ik richt me op gitaren die nu goedkoop zijn en dan is het wachten geblazen.
Van al die gitaren zijn er maar een paar die flink gestegen zijn zoals de '76 reissue explorer en alleen omdat The Edge er op speelt. De rest is gewoon de moeite niet, je mag blij zijn als ze de inflatie bijhouden. Een Marauder anyone? S1? Fender Elite?

De Dan Smith werd halverwege de eighties al flink gehyped door een Engelse muziekzaak. De laatste Fullertons, we hebben er nog een paar, 1600 pond!
De grap is, de nieuwe generaties zal Fullerton een worst zijn, die hebben dat sentiment niet. 1200 is een redelijke going prijs voor een DS hoewel sommige verkopers nog steeds het idee hebben dat ze puur goud verkopen.

MikeD
13 juli 2014, 11:17
Even terug naar Larsjes oorspronkelijke idee zoals ik dat las: z'n erfenis investeren in een gitaar die nu al verzamelwaarde heeft. (vind maar eens een echte.... er is zoveel nep op de markt dat ik me er niet gemakkelijk bij zou voelen, maar dat zijn je eigen overwegingen).
Dat wordt een dure wall hanger, want ik neem niet aan dat je er mee op toer gaat. Kan je dus eigenlijk alleen maar in de huiskamer houden want meenemen is een risico op diefstal of verlies. Houd er dan ook rekening mee dat zo'n ding waarschijnlijk niet onder de dekking van je gewone inboedelverzekering valt. Voor vergoeding van kostbaarheden en (muziek) apparatuur gelden doorgaans maximale bedragen, nog even los van het verzekerd bedrag dat op de polis van de inboedelverzekering staat. Je komt (ter voorkoming van 'onderverzekering') dan al gauw terecht bij een aanvullende kostbaarheden verzekering. Wanneer je er zeker van wilt zijn dat je bij verlies (brand of diefstal) het juiste bedrag uitgekeerd krijgt, moet je zo goed als zeker ook een taxatierapport hebben (van een door de verzekeraars geaccepteerde expert) en ter voorkoming van discussies met de verzekeraars in geval van schade, vooraf (!) een gegarandeerde uitkering overeenkomen (agreed value policy). Je betaalt dan een percentage van de verzekerde waarde als premie. Dat kan aardig in de papieren lopen. Sommige verzekeraars willen dan ook graag dat je een alarmsysteem op het huis hebt (en keren vervolgens niet sportief uit wanneer je vergeten was het alarm aan te zetten). Doe dus vooral wat je wilt en heb plezier van de investering, maar houd je hoofd erbij.

frekie
13 juli 2014, 12:43
TS: je ziet aan de reacties dat hier nogal wat haken en ogen aan zitten. Mijn 0,02 euro.

[QUOTE]Marktplaats afstruinen, van die Japanse Matsumoku lelijkerds opkopen, opknappen, en daarop iedere keer wat tientjes of honderd euro pakken.[QUOTE]

Dat heb ik dus gedaan de afgelopen jaren. Goedkoop ingekocht maar het is aan de straatstenen niet te slijten want het is geen F en geen G. Ik heb net weer een gitaar naar Belgie gestuurd. NL is de Bart Simpson van Europa, de economische underachiever. De prijzen liggen hoger in Belgie en Duitsland. Inkopen dus in NL Gidsland en verkopen naar het buitenland.

F en G dan. Je leest hoeveel opties er zijn, zoveel modellen, nieuw of vintage. In de kredietcrisis (is ie al afgelopen eigenlijk?) zag ik diverse Les Paul CS langskomen op MP met 1000 a 1500 euro afschrijving. Geen goede investering dus.

Kortom het is een HOBBY. Koop de gitaar die je echt wil hebben om er op te spelen. Doe je huiswerk. Houd MP, Ebay enz eens een paar maanden in de gaten. Lees dit soort ge-OH op fora.

Ruud313
13 juli 2014, 13:09
En een Vox AC30 uit 1960 of een andere vintage versterker, is dat nog een optie als investeringsobject? Dan is de TS wel in zijn hobby aan het investeren en hij kan er met al zijn huidige gitaren lol mee hebben.

muziekschuur
13 juli 2014, 15:41
Nope.... Ook dat is geen gegarandeerde belegging. Als de buizen van een bepaalde versterker niet meer te krijgen zijn valt de hele handel in die amps stil.... Dat is 1 reden...

Duhsjaak
13 juli 2014, 15:56
Een heel andere gedachtengang?

Wij hebben een jaar of 12 geleden vier zonnepanelen op het dak gelegd.
Vorig jaar maart nog eens acht erbij.

Aanvankelijk heb ik het niet goed bijgehouden. Maar vanaf 1e week april dit jaar hebben wij geen dure stroom meer opgenomen van het net. Per saldo.

Wij hebben een redelijk normaal 7onder 1 kap (rijtjeshuis), met vaatwasser, wasmachine, droger met warmtekrachtkoppeling (dat dan weer wel). En die vaatwasser draait iedere nacht.

Heel conservatief geschat komen wij op een rendement van 15%, en dan laat ik BTW en andere grappen van de NL schatkist buiten beschouwing.
Plus de geruststelling dat je overdag gewoon door kunt gaan met het spelen op je favoriete gitaar als de stroom uitvalt. Daarvoor is een aanvullende investering van €50,00 nodig, maar toch...

Rendement gerelateerd aan e en KWh prijs van €0,23.
Lijkt mij een heel wat aardiger en safere investering dan een gitaar.

Het is niet wat je hebt gevraagdhè?
Toch veel succes met het nemen van je beslissing.
Vriendelijke groet, Gus

Rick trodat
14 juli 2014, 09:58
Volgens mij is het vrij simpel. Hoe zeldzamer een object, hoe meer er betaald voor wordt.

Ik denk dat er ook een vermogen betaald gaat worden voor een stratocaster uit 1990 in het jaar 2100.

Maar wat heb je er aan? Spelen op een museumstuk?

En als je het voor het geld doet, dan zou ik toch echt aandelen doen. (Kijk maar even naar de punten voor de crisis en de huidige stand).

humbucker
14 juli 2014, 10:28
Misschien eens een belletje doen?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vintage-fender-gitaren-versterker-verzameling-197322025.html

larsje
14 juli 2014, 10:50
haha, zo groot is de erfenis niet hoor -;)

Eko
14 juli 2014, 14:44
Als je voor een verzameling koopt , denk dan nooit aan reissues. Die worden uitgebracht voor mensen die de originele versies niet willen betalen.... Als je niet weet wat je kopen moet , begin er dan niet aan. Klinkt hard , maar is wel eerlijk. Als je alleen maar koopt om op te spelen ben je qua belegging al fout bezig. En koop nooit iets wat nu een hype is , dan koop je altijd te duur.

larsje
14 juli 2014, 14:47
ik geloof dat ik het maar minder als een belegging ga zien, maar iets ga kopen waar ik graag op speel en mooi vindt. En dan zie ik wel als ik een jaar of 70 ben of het nog iets waard is -;) Ik vind die strats met grote kop en dan olympic white of sunburst echt heel mooi.

Eko
14 juli 2014, 16:45
Larsje,
Ik heb ooit een leuk bedrag omgezet in een gitaar en daar in de slagplaat een naam laten graveren. ( uiteraard niet in de originele , maar in een nieuwe ) . Vond ik een leuke manier om aan iemand te blijven denken.

darkrazer
15 juli 2014, 21:45
Vergeet je ook niet de inflatie mee te rekenen? Dat al snel 1 tot 3% per jaar wat er van de waarde af gaat. Ik denk trouwens niet dat een gitaar een goede investering als belegging is (je zal er niet rijk van worden). Maar als je er plezier van kan hebben is het natuurlijk wel leuk.

Eko
16 juli 2014, 08:50
Darkrazer,
Ik kocht en verkocht Fender Strats in de jaren 70 voor ca 500-800,-. Sommige kleuren waren zo uit de mode dat we er de schuurmachine op moesten zetten en ze overschilderden/ spoten . De strats zouden , in goede staat , nu een waarde vertegenwoordigen van ca 3000-3500 oftewel ca 7000,- guldens. dat is niet echt afschrijven.......

larsje
16 juli 2014, 09:00
auw, dat moet zeer doen....

Eko
16 juli 2014, 10:46
Nee hoor, dat valt best mee. De prijzen waren toen heel normaal. Toen werd er veel minder aan verzamelwaarde gedacht en als dat al het geval was hooguit bij oudere instrumenten.
Trouwens een gemiddelde Hondo strat kostte toen nieuw 200,-. inruil kreeg je er hooguit 60-70,- ( guldens ) voor. Nu zie ik ze staan voor 150-200 euries als vraagprijs. Dat is uiteindelijk ook meer dan de toenmalige nieuwprijs.

harrie-beton
16 juli 2014, 14:54
Heb het een beetje doorgelezen ik mag mijn mening toch wel geven? Een gitaar kopen waar je niet op gaat spelen maar puur als investering vind ik een dom idee. Als je wilt beleggen moet je in vastgoed, aandelen of bedrijven investeren. De rest is met laag rendement en met veel te veel onzekerheid.

Als je nu echt een dure / mooie gitaar wilt, koop hem maar ga er gewoon op spelen!
Er is geen geldautomaat in de hemel. YOLO

larsje
16 juli 2014, 14:58
dat gevoel krijg ik ook harrie-beton. ik ga denk ik voor zo'n Japanse jaren 80 olympic white strat of een amerikaanse uit de jaren 70, met zo'n grote kop. die vind ik beiden vet en als ze over tig jaar nog wat meer waard zijn is het helemaal goed.

Eko
16 juli 2014, 15:09
Harrie-beton
Alleen maar kopen als belegging is ook niet voor iedereen. Dat was ook mijn stiekeme waarschuwing. Beleggen doe je met geld wat je missen kunt. Als je een instrument wilt bespelen koop dan een goede en heb er lol mee. De restwaarde is dan totaal onbelangrijk. Ik heb dure instrumenten om op te spelen. De staat er van doet er niet toe , ik verkoop ze toch niet. Als ze over 25 jaar nog geld waard zijn is dat leuk voor de (klein) kinderen.

MikeD
16 juli 2014, 17:53
Larsje heeft het licht gezien.. hij wil een olympic white 70's strat met grote headstock.. ik neem aan dus ook met de bullet truss rod. als ik een beetje bij de les ben gebleven, zijn die momenteel van de 'vintage' strats het minst gewild (sommigen willen ze nog met geen tang aanpakken, ook al wordt er door anderen op gewezen dat ene R. Blackmore en ene Y. Malmsteen op die types hun roem behaald hebben)… dat is dus precies wat beleggen / investeren leuk kan maken.. datgene kopen wat bottom out ligt en het minst gevraagd is.. dat kan alleen maar stijgen. en in de tussentijd vooral gewoon er op spelen want daar zijn gitaren voor.

Pepe
16 juli 2014, 18:26
Ik heb geen idee hoelang je al geen lessen meer volgt maar voor de OW wordt met ruime afstand het meeste gevraagd, juist door de Malmsteen en Hendrix connectie...

De naturals zijn het betaalbaarst totdat Little Feat weer herontdekt wordt.

Kakihara
16 juli 2014, 18:45
De naturals zijn het betaalbaarst totdat Little Feat weer herontdekt wordt.

Ik denk dat er weinig strats met een tele-element in de brug en een Alembic stratoblaster ingebouwd gemaakt werden. Nu, Lowell schijnt regelmatig een gitaar 'misplaatst' of verloren te hebben, dus er zouden er nog een paar moeten rondzwerven :)

Tupelo
16 juli 2014, 19:15
Hardtail. :ok:
Grote headstock. :ok:
4 punts neckjoint. :ok:
Prettige pups. :ok:


http://www.youtube.com/watch?v=iKFNOZoZbLI