PDA

View Full Version : western gitaar welke?



IbanezGast
11 juli 2014, 17:14
Hallo

Ik speel nu al zon 7 jaar acoustische gitaar en speel nog steeds op mn goedkope stagg.
Omdat ik niet helemaal zeker was of ik het leuk vond kocht mn vader een stagg van 60 euro. Nu 7 jaar later ben ik al flink gevorderd en begint mn staggie een beetje oud te worden. De verf naast de freds laat los, puur omdat het ene slechte kwaliteit is, en er zitten overal deuken in enzo. Nu wil ik een western gitaar met ijzeren snaren in plaats van nylon en met de dunne hals want daar ben ik gewend aan geraakt op mn Ibanez grg 270. Welk merk zit daar een beetje goed mee? ik weet wel verschillende merken maar mn budget zit rond de 80 euro. Dus welk merk is voor de lage prijs toch een goede kwaliteit?

Tabula Rasa
11 juli 2014, 17:31
Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.

D3nnis
11 juli 2014, 18:15
Dat, en deuken worden niet veroorzaakt door een slechte kwaliteit gitaar :confused:

Plant
11 juli 2014, 19:43
Enige tip die ik heb: spaar door. 80 is echt niets.

Zelfs die Stagg die 7 jaar terug 60 kostte zou nu door de inflatie al meer dan 80 kosten. Je gaat echt niks beters krijgen voor dit bedrag.

En blijft je budget laag, kijk dan 2dehands.

Merken die in de budget-range nog best redelijke gitaren maken zijn o.a. Yamaha en Ibanez. Farida schijnt ook best wat leuks te maken voor rond de 200, jazzgitarist Anton Goudsmit is er iig lovend over.

LaurentB
12 juli 2014, 10:19
Ja, probeer richting de 200 euro te sparen, anders geef je geld uit zonder dat je veel verbetering gaat merken.

Ruud313
12 juli 2014, 10:39
+1 voor het bovenstaande. Kijk daarnaast naar tweedehands gitaren, er staan op marktplaats meestal zat betaalbare gitaren van merken als Cort (bv Cort Earth), James Neligan, Crafter en ook al Fender en Ibanez. Koop in elk geval geen nieuwe gitaar voor minder dan 150 euro, want dat is meestal brandhout.

IbanezGast
12 juli 2014, 11:02