PDA

View Full Version : Vraagje over aansluiten meerdere pedalen



michke
10 juli 2014, 02:19
Hallo,

Voor velen hier onder het forum zal dit een belachelijke vraag zijn, voor een leek als ik echter serieuze vraag :-) Ik heb de search gebruikt maar ik kreeg steeds errors :(
Simpele vraag dus , na jaren scheuren op Boss Ds1 pedaaltje heb ik voor een goed prijsje Small Clone pedaaltje bijgekocht...Hoe sluit ik 2 pedalen aan op men klein versterkertje? (Roland cube 15 ) Op internet kwam ik tegen dat ik gewoon van versterker ==> 1ste pedaal ==>2de pedaal ==> gitaar. ? Is dat alles? Heb ik daarvoor spelciale kabeltjes nodig ? ( ik las ptachkabels? )

Sorry voor mijn belachelijke vraag maar ik leer hier gelukkig elke dag bij.

telerocker
10 juli 2014, 03:24
Ja, je kunt de pedaaltjes lussen met een patchkabel. Gitaar -> DS-1 -> Small Clone -> Cube.

michke
10 juli 2014, 05:16
Bedankt Telerocker ! Nu weet ik het tenminste zeker. Nog één vraagje, is er belang bij van de volgorde van de pedaaltjes? Heeft dit invloed op de klank ofzo...?

the sure thing
10 juli 2014, 07:19
Ja dat kan invloed hebben. Gewoon experimenteren ermee.

obiwanjacobi
10 juli 2014, 08:21
Patchkabeltjes zijn gewoon hele korte gitaarsnoeren, dezelfde stekkers etc.

[2c]

Ruud313
10 juli 2014, 08:25
Voor tussen de pedalen kun je korte patchkabeltjes van 15 centimeter kopen. Je wil de signaalketen (dus de totale lengte tussen de gitaar en de versterker) niet te lang maken.

phx
16 juli 2014, 17:46
Volgorde kun je mee spelen, meestal geldt: (van gitaar naar amp) wah-compressor-octaver-overdrive/distortion-modulation en als laatste delay Good luck!