PDA

View Full Version : wat voor een pre-amp?



dude of hazard
7 juli 2003, 19:11
Hallo daar,

vraag:

ik heb nu een peavey rockmaster pre amp, 4 buisjes maar gaat me niet hard genoeg als eindtrap een 50/50 ook van peavey. ik wil brutere distortion maar geen chaos. hoor goede dingen over de piranha... maar ook over een oude marshall 9000 serie? die engl? 530 ofzo?

wat adviseren de goeroe's hier?

wel betaalbaar dus geen mesa triaxis toestanden meer tot de 400 2e hands.

btw speel op gibson sg met actieve emg dus daar kan t niet aan liggen! buizen zijn nog niet blauw en dus ? dik in orde.

met vette distortion bedoel ik die op de nieuwe cd van born from pain maar dan nog iets feller en iets minder zwaar zodat ie in snellere oldschool hardcore riffs nog overeind blijft staan. :evil:

Chiel
7 juli 2003, 21:01
Niet echt veelzijdig maar waarschijnlijk wel wat je zoekt "De Soldano SP77". Staan nog regelmatig voor een kleine 400 euro te koop op de bekende veiling sites.
Anders misschien de Marshall JPM-1. Veelzijdiger en iets duurder (rond 500 euro), maar dan heb je waarschijnlijk wel wat je zoekt.
Kan ook nog eens kijken naar een Rocktron VooDu Valve, of een ADA preamp. Wellicht ook interessante kandidaten in deze prijsklasse.

maestro_nl
7 juli 2003, 22:28
De genoemde Rockmaster, Sp77, Piranha gehad en nu een TriAxis.
Maar de Rockmaster klonk toch wel het meest extreem.
Naar mijn mening te extreem om nog heavy te klinken.
Werk achterste voren. Eindtrap zo hard als je kunt hebben. Post-gain op de Rockmaster vol open en regel eindvolume met de pre-gain.
Draai gewoon de pre-gain net iets verder terug dan je eigenlijk wil en je krijgt meer punch, speaker klappert meer...
Goeie 6L6 eindtrap en klaar. Ik zie niet dat een andere preamp extremer is.

Bates15
7 juli 2003, 23:26
ADA mp-1 heb ik van horen zeggen......goedkoop en bruut overdrive

morris
8 juli 2003, 00:44
mmmmm....

de MP1 doet het voor mij niet zo...
De Engl 530 en de Tech Sansamp zijn in de goedkopere prijsklasse onverslaanbaar!

U96
8 juli 2003, 00:56
ADA MP-1, absolute topper! Vette scheur, betaalbaar en met een technische modificatie kun je Mesa/Soldano/5150 geluiden bakken!

Jur

srv-man
8 juli 2003, 01:04
Ik heb diverse Sansamps gehad, incl. de PSA1, maar geen van allen heeft me ooit echt kunnen bekoren.

Een goed alternatief voor de Soldano e.c. is de Hafler Triple Giant.

Polytheme Pam
8 juli 2003, 04:20
de Kitty Hawk Quattro Tube Pre-Amp: niet al te duur...ik heb `m zelf een tijdje als effect gebruikt......4 kanaals en de "Hot Overdrive" is echt boomontwortelend.......kijk maar ff op HC wat anderen er van vinden.. :)

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Kitty_Hawk/Quattro_Tube_Preamp-01.html

maestro_nl
8 juli 2003, 09:16
Ik besef dat ik een pre-amp whore ben...

De ENGL530, Tech21 PSA-1, Kitty Hawk Quattro ook gehad.
De Ada-mp1 en Jmp-1 zwaar geetest.
Van deze range geeft de 530 echt die ENGL sound.
Alleen de PSA-1 is allround en flexibel. Andere pre-amps hier genoemd hebben eigenlijk maar 1 sound. De 530 en quattro hebben het nadeel van gezamenlijke toonregeling.
Voor mij zit de Peavey Rockmaster en ENGL530 in dezelfde range.

Phyrexian
8 juli 2003, 11:04
Ik heb een TECH 21 NYC SansAmp PSA-1. Dit is inderdaad een héél veelzijdige preamp. Véél sounds beschikbaar.

Even een woordje over deze preamp:
het is noodzakelijk dat je wat tijd steekt in tweaking van deze amp.
Ik heb heb getest naast een full-tube Marshall JCM900. De PSA-1 stond op de Marshall High Gain setting, het geluid kwam aardig in de buurt, maar moest getweaked worden om net die echte 'bite' te krijgen waarvoor Marshall zo gekend is. Na wat tweaken kwam ik nog dichter bij het geluid, héél vette sound dus voor een modelling-preamp. Ik heb ook een POD Pro gehad en deze PSA klinkt volgens mijn oren vetter.

De ENGL lijkt me ook wel wat, zal uiteraard het ENGL-geluid hebben maar daar zal het bij blijven, Meer dan in orde dus als je van het geluid houdt.

dude of hazard
4 augustus 2003, 12:29
bedankt voor alle wijze tips, ik koop wel gewoon alles (als ik de lotto win)

sorry voor t late antwoord.

JohnnyCamaro
10 maart 2004, 10:18
Ik hoor heel veel goeie dingen over de Rocktron Piranha.
Deze overtreft de JMP1 en ben zelf dus ook op zoek naar de Piranha.
Dus wie er 1 heeft......

johnbussers@home.nl

http:/www.aprilfools.nl

JohnnyCamaro
10 maart 2004, 10:18
Ik hoor heel veel goeie dingen over de Rocktron Piranha.
Deze overtreft de JMP1 en ben zelf dus ook op zoek naar de Piranha.
Dus wie er 1 heeft......

johnbussers@home.nl

http://www.aprilfools.nl

charlie45
10 maart 2004, 17:25
hoe vast zit je aan rack formaat? probeer anders eens een mesa v-twin pedaal of engl tubetoner.

die mesa staat af en toe tweedehands te koop. een andere optie is een eq pedaal.

(ik weet dat dit niet helemaal is wat je vroeg, maar er zijn meer wegen die naar rome leiden)