PDA

View Full Version : Mid '80 jap blue flower tele



Coolcat
8 juli 2014, 14:12
Een kennis van mij heeft vorig weekend een jaren 80 reissue blue flower tele made in Japan gekocht. Het zou gaan over een gitaar uit de Fuji gen fabriek volgens de Fender dater website. Serienummer begint met A..

Ik kan niet zo veel vinden over deze gitaren (met A serienummer).
Zijn er hier mensen die me er meer over zouden kunnen vertellen? Iemand ervaring met dergelijk model? Wat is zoiets tegenwoordig waard?

Thanks,

Pepe
8 juli 2014, 14:16
Niet zoveel over te vinden?
Als ik Fender Japan A serial Blue flower intik krijg ik ruim 50.000 hits?

Coolcat
8 juli 2014, 14:26
Je krijgt dan inderdaad een eindeloze berg resultaten, maar slechts heel weinig die gaan over a serial tele's uit de jaren '80. De meeste hits zijn op het deel 'blue flower' wat gitaren tussen '60 en nu teruggeeft.

telerocker
8 juli 2014, 14:40
Idd, massa info te vinden, maar weinig over de A-serie. Wat betreft de prijs: hangt af van de conditie n de originaliteit van de gitaar. Tussen 650-750 euro misschien, maar in de huidige tijd lijkt kwaliteitsspul niet zo gemakkelijk voor een goede prijs te verkopen.

Deze gezien?

http://planetbotch.blogspot.nl/2012/07/fender-mij-guitars-circa-1990-with.html

Pepe
8 juli 2014, 15:06
Nou, het is niet zo spannend hoor. Tot '96 kwamen de FJapan uit Fuji, daarna uit Dyna. Gewoon de vintage tele's met een behangetje ipv dekkende lak. Vanaf de JV serie verwaterden de vintage specs langzaam maar het zijn gewoon uitstekende gitaren. Electronica is niet het beste wat er te krijgen is though.

Coolcat
8 juli 2014, 16:49
En wat voor kwaliteit mag ik er van verwachten? Is deze vergelijkbaar met een huidige gemiddelde mexicaanse tele bijvoorbeeld?

Pepe
8 juli 2014, 16:52
Ik ken de Mex niet zo maar ik denk dat het elkaar niet veel zal ontlopen.