PDA

View Full Version : Ervaringen Bogner 1x12 cabinet?



Outrage
7 juli 2014, 21:22
Iemand ervaring met een Bogner 1x12 kast in een band? Ik heb de vergelijking kunnen maken tussen 1x12 en 2x12 en was erg fan van het geluid van de 1x12. Leek beter door te klinken dan die 2x12. Snelle zoektocht op het forum was wel positief, maar geen specifieke resultaten over samenspel en hoe dit cabinet zich verhoudt samen met drum etc. Het is overigens niet de bedoeling om er metal uit te halen.

iWishmaster
8 juli 2014, 08:49
Ik heb lang een Bogner 1x12" (met V30) gebruikt in verschillende bands en ben er erg positief over. Wel heb ik er later een beamblocker in laten zetten omdat de spreiding af en toe wat te wensen over liet. Geen wondermiddel, maar het helpt zeker wel. Ook op een verhoging zetten en 'taktisch' de ruimte in wijzen. Maar eerlijk is eerlijk: een 2x12" of 4x12" heeft een betere spreiding gemiddeld genomen. Voor mij absoluut geen showstopper, maar wel iets om over na te denken.

Voordeel is natuurlijk de draagbaarheid, maar ik vind ook dat het doosje een stukje strakker klinkt als zijn grote broers. Volume sowieso niets over te klagen. Afhankelijk van je versterker / muziekstijl mis ik wel wat 'oempf'.

Outrage
12 juli 2014, 16:39
Bedankt voor je reactie. Ik vond de klank in elk geval erg overtuigend. 't Is een gemakkelijk kleine kast. Ben benieuwd naar wat het zal geven.