PDA

View Full Version : Harley Benton gitaren.



'tallica-fan
7 juli 2003, 17:31
Bij www.thomann.de verkopen ze veel Harley Benton gitaren en nu wil ik even weten zijn dit een beetje redelijke beginners gitaren?
Ik wil vooral Metal gaan spelen...

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:33
elke gitaar die een klein beetje redelijk is afgesteld, redelijk gestemd blijft en genoeg snaren heeft is een goede beginnersgitaar. Zo'n Harley Benton lijkt mij wel wat, want ze kosten gewoon echt niet veel. Alleen zit thomann een roteind weg dus zul je de gitaar op moeten laten sturen... Het lijkt mij dat je een instrument liever eerst bespeelt voor je het betaalt.

'tallica-fan
7 juli 2003, 17:36
Ja ik was van plan om hem op te laten sturen.
En ik zou niet echt horen of het een beetje klinkt (heb nog geen les)
Het enige liedje dat een beetje wil lukken is 'Come as you are' van Nirvana :)

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:41
ik speel al 3 jaar en heb ook nog geen les... les hebben is geen voorwaarde om te kunnen horen of het goed is of niet. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Het probleem is dus alleen dat je van te voren niet weet of alles werkt (goedkope gitaren hebben niet zo'n geweldige kwaliteitscontrole over het algemeen) en je weet niet of de gitaar lekker speelt. Nou kun je met een beetje sleutelen natuurlijk heel wat aan de bespeelbaarheid veranderen, maar als je de dikte van de hals bijvoorbeeld echt vervelend vindt, is daar niets aan te veranderen. En niet àlles went...

'tallica-fan
7 juli 2003, 18:02
Ja ik wel een acoustische en daar is de hals best dik van. Das inderdaad best wenne... Nouja ik kijk wel

Soulflyhigh
7 juli 2003, 18:17
Ik zou gewoon in NL even in een gitaarzaak kijken. Ga gewoon ff zitten en bespeel wat uit de prijsklasse die jij in gedachte had en kijkt wat bevalt. Ik hou b.v. hel erg van Ibanez nekken dan kan ik een Epiphone LP heel erg mooi vinden maar als de nek niet bevalt dan weet je dat meteen en hoef je hem niet terug naar duitsland te sturen. Maar goed ik denk wel dat weet wat ik bedoel. suc6 :)

'tallica-fan
7 juli 2003, 18:51
Ja, tis alleen redelijk irritant om te spelen in zo'n zaak als je niet kan spelen :). Maar ik zal wel moeten hè, want ik heb idd geen zin om m'n gitaar terug te moeten sturen.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 22:25
Als je er mee zit dat je niet kunt spelen, moet je gewoon een koptelefoon meenemen en die in de versterker pluggen. Heeft niemand last van je.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:12
of vragen of de verkoper um wil demonstreren/zijn goede mening geven (waarschijnlijk zal de verkoper de duurdere altijd 'beter' vinden) :)

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 01:13
Als je er mee zit dat je niet kunt spelen, moet je gewoon een koptelefoon meenemen en die in de versterker pluggen. Heeft niemand last van je.
idd, en anders: iedereen is toch ooit begonnen?

alhambra
8 juli 2003, 08:51
Als je er mee zit dat je niet kunt spelen, moet je gewoon een koptelefoon meenemen en die in de versterker pluggen. Heeft niemand last van je.
idd, en anders: iedereen is toch ooit begonnen?

Ik niet, ik ben nooit begonnen.

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 12:46
nee ok alhambra maar van jou hadden we ook niet anders verwacht want jij doet sowieso helemaal NOOIT iets aangezien je ambtenaar bent. :-D

en sinistral... Als de verkoper de gitaar demonstreert weet je nog niet of je 'm zelf lekker vindt spelen. Het geluid maakt voor een beginnersgitaar toch niet echt veel uit, want meestal koop je ook een hele goedkope versterker erbij en dan gaan de klankeigenschappen van je gitaar ook wel grotendeels verloren.

Izegrim
8 juli 2003, 13:12
Als je op de site bent, moet je gewoon even de faq doorlezen. Ik heb ze een paar keer gemaild over wat nou als ik m'n jackson niet goed vond. Heel simpel: 30 dagen niet goed, geld terug garantie. De gitaren van Thomann worden als enige bij de postorderbedrijven gecheckt op afstelling voor ze opgestuurd worden. Toen mijn dinky aankwam, kon ik hem met de finetuners in een halve minuut stemmen! Je kunt dus wel degelijk eerst de gitaar proberen voor wel een maand. Zie de betaling maar als een onderpand.

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 13:38
hey dat is wel cool van ze. Maar hoe zit het met de verzendkosten? Bij musik produktiv is het namelijk zo dat als zij iets naar het buitenland sturen, ze de verzendkosten niet kunnen vergoeden wanneer je niet tevreden bent met het artikel

Izegrim
8 juli 2003, 13:50
Dan kun je ze mailen en dan sturen ze een sticker op waarmee je hem terug kunt zenden. Verzenden naar Nederland is trouwens €8,-.

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 13:52
Hey das wel heel mooi! en als de verzendkosten 8 euro zijn, moet je dan met creditcard betalen? of gewoon onder rembours

Izegrim
8 juli 2003, 13:55
Poeh, dat moet je zelf maar uitzoeken. Ik heb gewoon geld overgemaakt via de bank met een ibannummer. De kosten van internationaal betalen heb ik tot de grens betaalt (paar euro) en vanaf de grens voor hun. Tja, ik kon het proberen en het werkte.

Izegrim
12 augustus 2003, 15:05
(heel veel later...)

Heeft iemand zo'n ding al eens in z'n handen gehad?