PDA

View Full Version : PRS custom 22 Zelfbouw voor Profielwerkstuk



David de Hartogh
6 juli 2014, 18:11
Dames en Heren, het moment is aangebroken.

Na meerdere maanden op internet dingen op te hebben gezocht is het eindelijk zover.
Ik ga beginnen aan mijn zelfbouw.

Onlangs heb ik een template gekocht van cocobolo(templatesandjigs.com) en het model dat ik heb gekozen is de PRS custom 22(met een wraparound TOM bridge)

Het wordt uiteraard een Mahonie body met riegel esdoorn top en mahonie hals. Ik ga het hout ergens deze week halen en de top ga ik op ebay bestellen(iemand betere ideën?)

De elementen worden de Seymour duncan SH-JB hot rodded humbucker set.

Ik heb naast techniek,in de eerste klas, geen tot nauwelijks ervaring met houtbewerking. In ieder geval niet dit soort grote projecten en ik heb geen ervaring met een frees. Dus wees maar voorbereid op veel foutjes.

Mijn bedoeling is om dit in de zomervakantie te af te maken maar ik ben er bijna nu al zeker van dat dat niet gaat lukken.

Ik heb alvast een paar vraagjes:

-Wat is slimmer om mee te beginnen, de hals of de body?

-Wat zijn de hals- en headstockhoek van een PRS custom 22?

-Ik wil een faux binding maken, maar hoe zou ik dat het beste kunnen doen zonder grote kans op 'lekkage' onder de tape die het af zou moeten plakken?

-Hoe zou ik het beste die 'trappetjes' voor de carve kunnen maken?

-Welke lijm raden jullie aan?

muziekschuur
6 juli 2014, 18:32
Vergeet een truss rod niet. Ik heb hier een prachtig eindwerkstuk gezien. Was de jonge beginner de truss rod vergeten.

Orpheo
7 juli 2014, 01:32
hals of body maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb mallen waarbij de neck pocket in de body altijd iets kleiner is dan noodzakelijk zodat ik altijd nog met de hand de pocket kan vormen voor een superstrakke fit.