PDA

View Full Version : Slide converter



AmerikaanseSpeciale
6 juli 2014, 14:50
Ik ben de laatste tijd wat meer geïnteresseerd in het spelen van slide gitaar. Ik heb vernomen dat het makkelijker en snel beter klinkt als de gitaar een hogere actie heeft. Om dit op een makkelijke manier te kunnen bereiken heeft dunlop dit ding bedacht: http://www.bax-shop.nl/slide/dunlop-741-capo-slide-converter.html
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dat ding en of die dan kunnen vertellen of dat handig werkt en of het lekker klinkt enzo. Verder vroeg ik me af of dat slecht kan zijn voor je gitaar. Misschien omdat er een andere druk op de hals komt door een andere spanning van de snaren ofzo? Ik weet het zelf ook niet zo goed, maar hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.

Tupelo
8 juli 2014, 09:59
Ik kan mezelf nauwelijks voorstellen dat het slecht zal zijn voor je gitaar, maar of het handig is vraag ik mezelf ook af.
En of het niet teveel invloed uitoefend op de intonatie van je gitaar, wanneer je het ding weer verwijderd.
Moet de boel er niet te veel uit liften lijkt me, hangt natuurlijk ook van je gitaar, brug en zadels af, maar op mijn mustang of telecaster, waarbij de zadeltjes elkaar steunen en op de plek houden (naast de schroefjes aan de achterzijde natuurlijk), zou de intonatie zomaar verneukt kunnen worden wanneer de snaren gelift worden.