PDA

View Full Version : nieuwe manier om floyd te blokken....



jorrit
7 juli 2003, 17:03
tenminste ik denk dat het een nieuwe manier is.....

ik wilde mn floyd zo blokken dat ik wel naar "beneden kon benden" maar niet omhoog. dus ik op zoek naar een stukje hout. maar dat stukje hout ging schuiven als ik een dive bomb oid. deed. dus ik dacht vast lijmen ofzo die boel. toen stuitte ik op een stripje stootstrips. van die witte vierkantjes van rubber met een plakstip op de achterkant. precies op de goede dikte.
die heb ik dus gebruikt om de boel vast te zetten. nu kan ik omlaag zonder dat t blokje verschuift en ook nog een stukje om hoog maar de trem komt weer op het zelfde nul punt uit!

k weet niet dit revolutionair is maar het werkt wel perfect......

BLOK182
7 juli 2003, 17:04
Maarre, gaat de rek niet uit dat spul ofzo? Of gaat het niet deuken na een tijdje?

jorrit
7 juli 2003, 17:06
hmz tot nu toe nog niet het is erg stevig rubber dus ik denk dat het erg lang goed blijft.....(die dingen zijn gemaakt om deuren etc. op te vangen..)

lupoloco
7 juli 2003, 17:13
foto's?

jorrit
7 juli 2003, 17:21
vanavond komen me pa en ma thuis met de digitale camera (vakantie...) en dan kan ik morgen wel ff een paar foto's maken...

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:31
en wat is hier nou het voordeel van tegenover een normaal stuk hout? dat je een plakstrip hebt ipv lijm?

jorrit
7 juli 2003, 19:13
t voordeel is dat je t zo weer weg kan halen, met hout lijm is dat wat moelijker en je kan omhoog benden een stukje dus je kunt ook subtiel met je trem spelen....dat heb je niet bij hout...

Swan
7 juli 2003, 19:29
rubber kan je altijd n beetje indeuken toch? lijkt me niet erg stabiel

SiNiSTRaL
7 juli 2003, 19:31
uh...bedankt voor de mededeling....
je had die gitaar gewoon zonder floyd moeten kopen, neem een voorbeeld aan mij :P

jorrit
7 juli 2003, 19:53
@swan nee het is stevig rubber het kan wel indeuken maar is sterk genoeg om het hele zaakie weer in dezelfde nul stand te drukken...

@sinstral.....jou gitaar ziet er uit als een kaal hondje... :-D (sorry inside joke...)

Hufke
7 juli 2003, 19:58
Waarom wil iedereen hier z'n floyd überhaupt (pff, moeilijk woord :razz: ) eigenlijk blokkeren???

jorrit
7 juli 2003, 20:12
makkelijk snaren verwisselen, stemvaster.....

Dirk_Hendrik
7 juli 2003, 20:20
Waarom wil iedereen hier z'n floyd überhaupt (pff, moeilijk woord :razz: ) eigenlijk blokkeren???

Amen dude,... Amen. Dat zou eens wat vaker gezegd moeten worden. Eerst koop je een gieter met een werkende tremolo en vervolgens ga je het geheel met veel moeite vastzetten. Duh!

Waarom?
Omdat de meeste gasten hier niet met een floyd kunnen omgaan? Saren verwisselen? Als je dat thuis op een rustig moment had gedaan had je tijdens je gig die ouwe roestkabels überhaupt ( :D ) niet gebroken.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 22:21
De gitaar die ik het lekkerst vond klinken was er nou eenmaal niet zonder floyd, daarom heb ik 'm gekocht. En nu er een stukje hout aan de floyd geplakt zit vind ik het ook wel fijn hoor. Kan nog steeds diven... omhoog benden doe ik wel met m'n vingers. het vervelende aan die floyd vond ik gewoon dat als je nieuwe snaren hebt of van stemming wilt veranderen, je gewoon echt een kwartier bezig bent om opnieuw te stemmen. En dan reken ik het bijstellen van de veren niet eens mee.

SiNiSTRaL
8 juli 2003, 00:51
De gitaar die ik het lekkerst vond klinken was er nou eenmaal niet zonder floyd, daarom heb ik 'm gekocht. En nu er een stukje hout aan de floyd geplakt zit vind ik het ook wel fijn hoor. Kan nog steeds diven... omhoog benden doe ik wel met m'n vingers. het vervelende aan die floyd vond ik gewoon dat als je nieuwe snaren hebt of van stemming wilt veranderen, je gewoon echt een kwartier bezig bent om opnieuw te stemmen. En dan reken ik het bijstellen van de veren niet eens mee.

welke is dat dan?

Ic3gl0vE
8 juli 2003, 12:52
Die jackson dinky. Ik had 'm ook mee naar de meeting. alleen toen was de floyd nog niet geblokkeerd.


en je kan omhoog benden een stukje dus je kunt ook subtiel met je trem spelen....dat heb je niet bij hout...

dat zie ik eerder als een nadeel, hout is dus stabieler...

jorrit
8 juli 2003, 13:19
hmz tot nu toe nergens problemen mee en ik ben gelukkig.... :-D

Swan
8 juli 2003, 13:57
ja nu zal je bij hevig palmmuten toch de toon iets verhogen, wat je met hout niet hebt....dan kan je em net zo goed niet blocken

Anders Destium
8 juli 2003, 21:00
Tja, als je een goede floyd hebt is er ook geen enkele noodzaak om hem te blokken tenzij je heel vaak je stemming verandert (inkoppen op deze opmerking is flauw dus doe ik zelf maar, mijn stemming verschilt ook van dag tot dag :razz: ).

Een floyd op een gitaar vind ik minder mooi dan een stoptail of stringthru, alleen zit er op mijn favo gitaren eigenlijk altijd eentje. Ik heb er nooit problemen mee en veel plezier van met freaken, dus ook geen noodzaak tot blokken...

Swan
8 juli 2003, 21:01
ja daarom heb ik ze ook niet geblockt, ze ontstemmen toch niet en ik verander niet vaak van stemming

skabouter
9 juli 2003, 00:25
nou jor, als jij blij bent, ben ik het ook !!

maar ik gebruik mijn floyd ook nauwelijks, en ik blok hem niet. hij is al redelijk vast, ik kan gewoon palmmuten, en geen gezeik van pitchverhoging. speelt perfect terwijl ik hem niet gebruik, en mocht ik in een paar schaarse momenten eens willen diven of vibreren, dan kan het :)

jorrit
9 juli 2003, 11:42
ja nu zal je bij hevig palmmuten toch de toon iets verhogen, wat je met hout niet hebt....dan kan je em net zo goed niet blocken

k weet niet hoe hevig jij palmmute.....maar bij mij verhoogt ie de toon dan niet........

Anders Destium
9 juli 2003, 12:38
Als je palmmute zal je toon altijd iets verhogen, zeker als je alleen downstrokes gebruikt. Meestal is dit verschil alleen niet of nauwelijks te horen...

Ic3gl0vE
9 juli 2003, 12:41
als het niet te horen is maakt het toch geen hol uit :o

Theoretisch gezien gaat je toon sowieso omlaag wanneer je aanslaat: je drukt de snaar opzij en daardoor komt de floyd omhoog