PDA

View Full Version : Guitar Looping #19: Gibson ES-335



Eezz
3 juli 2014, 14:06
Eindelijk weer tijd gevonden voor een looping video. Deze keer met een prachtige 335, helaas niet van mij. Een van de mooiste Gibson die ik ooit in handen heb gehad. Ook drums en bas toegevoegd. Ik kan op mijn Digitech Jamman Solo XT het tempo instellen; wat het makkelijk maakt later dingen toe te voegen. Ik stel het juiste tempo en de looplengte vooraf in en speel vervolgens gewoon met een click uit de computer mee.


https://www.youtube.com/watch?v=4iogNbphVCM

arnoldtims
3 juli 2014, 17:28
Ik vind je stukken altijd erg aangenaam, mooie melodieuze gitarist. Zo ook weer in dit stuk.
Wat ik wel jammer vind is dat je zo enthousiast ben over de ES 335 maar ik dat niet terug hoor in dit stuk door de effecten.
Wat ik wel goed vind dat je laat horen dat het ding overal geschikt voor is en niet alleen dikke vette jazz tonen kan produceren.

Ruud313
3 juli 2014, 18:30
So, heel erg tof dit, kan zo op een album!

Ik moet wel zeggen dat ik je opmerkingen die in de video verschijnen aanzag voor reclame en dus totaal negeerde totdat ik halverwege pas zag dat het relevante informatie betrof. Hoe snel we wennen aan de trucs van Youtube...

pasqual
3 juli 2014, 22:01
Prachtig ( weer!! ), as usual....;)

Tupelo
3 juli 2014, 22:11
Sjees, wat speel jij lekker.
Eigelijk alles wat ik van je hoor hier (zoveel is dat ook weer niet, maar toch) heeft datzelfde lekkere dreampop wegkabbel dingetje.

beruk
3 juli 2014, 22:22
Lekker. Heeft een hoog Mike Oldfield karakter, niets mis mee.

Plant
3 juli 2014, 23:29
Duidelijk, hier moet je liefhebber van zijn. En dat ben ik niet.
Grappig te zien hoe je het doet, maar van volgeplamuurd klanktapijt word ik niet warm.
Prachtige ES-335, maar door de effekten hoor je daar idd weinig meer van.

Gelukkig zijn er zat mensen die dit en Mike Oldfield kunnen waarderen :) Agge maor leut het :ok:

Fusion
7 juli 2014, 13:17
Vond t begin helemaal te gek, mooie sound, niet heel sterke akkoordprogressie maar dat werd ruimschoots beloond met een mooie gelaagde opbouw. Maar op een gegeven moment vind ik er te weinig variatie inzitten (jaja, het is een loop-dinges I know hehe) en haak ik af. Maar trek je niets van mij aan uiteraard en ga gewoon lekker door ;)

Cageman
7 juli 2014, 23:50
Mooi weer!

:)

Ernest01
16 juli 2014, 22:39
Mooi stuk. Misschien wat veel reverb om e.e.a. goed gescheiden te kunnen houden.
En voor mij een beetje overdaad aan de diverse 'partijen'. Een (1) ding is voor mij duidelijk.... je kunt goed spelen en
bent zeer creatief.
Kijk weer uit naar het volgende stuk.

Duhsjaak
17 juli 2014, 08:32
@Cageman
Ja, gelukkig vandaag ook weer mooi weer (smiley)

@Ernest
Wat ben je toch een beschaafde heer. Altijd vriendelijk. Zal nooit eens uit de bocht vliegen. Een grote plus voor dit forum.

@TS
Of de betovering een beetje is verbroken? Minder verrassend dan eerdere posts?
Ik vind de klank van die gitaar mooier, sprankelender dan dat ik m ken/ooit gehoord heb. De klank vind ik mooi. Da's al heeeeeel veel gewonnen.
Heel fijn heer Z. Heb er nog lang niet genoeg van.
Vriendelijke groet, Gus

Stratman70
21 juli 2014, 12:27
Erg gaaf gedaan! Heel smaakvol en aangenaam om naar te luisteren.

Riky
22 juli 2014, 16:12
Erg tof! Knap, muzikaal en boeiend. Mooie sounds.

Je komt me trouwens bekend voor. Volgens mij heb ik je al eens live gezien.

Heusinkveld
23 juli 2014, 17:41
Ricardo, hij speelde al eens met Eon bij behind the corner ;-)
Uut Dinxpeeeh!

Riky
23 juli 2014, 18:56
Ah sneeuwpop!

Martin_
24 juli 2014, 22:23
Klikt weer fijn. Hoever bereid je dit voor? Schrijf je het uit, heb je in je hoofd wat je wilt doen of is het vooral improviseren?