PDA

View Full Version : Bladmuziek / akkoordenschema



Bram46
2 juli 2014, 14:53
Hallo ben ik weer.

Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan.

https://www.youtube.com/watch?v=F_F--t4DDsU&list=PLt84qwSnFCOqP1rjkvEodC5Zal-v2Fbdh

Groet Bram

motorhan
4 juli 2014, 15:22
Weinig reactie, komt misschien door het warme weer of in een andere rubriek. Ik vind het in ieder geval leuk. zit volgens mij behoorlijk wat werk in.

Het is leuk om mee te spelen je hebt gelijk een heel orkest of band in huis en je hoeft niet na te denken welke akkoorden gebruiken ze, al is daar natuurlijk niks mis mee maar niet voor iedereen weggelegd.


Met vr gr
Han

Bram46
9 juli 2014, 10:03
Zeker, is erg leuk om met die clips mee te spelen. En idd weinig reacties bij die filmpjes op YouTube. Kijk het nog even af maar als er geen interesse voor is haal ik alles er maar weer van af. Ik dacht anderen er een plezier mee te doen.

purplejohn
9 juli 2014, 10:38
Ziet er inderdaad erg goed en bruikbaar uit. Maar ik zie maar 4 titels, waar ik verder niets mee heb. Misschien eens een lijstje maken? Ik heb in ieder geval wel interesse!

Bram46
9 juli 2014, 12:08
Hallo PurpleJohn, Als je leest wat ik bij die clips heb gezet dan zie je dat wanneer er daar een reactie wordt geplaatst ik meer clips zal plaatsen. Ik heb er momenteel zo'n 250 en maak er elke dag nog bij. Van alles wat. Dus plaats een reactie bij die clips en ik plaats er nog meer, dan weet ik dat er belangstelling voor is.

Op Youtube een lijstje plaatsen doe ik niet want dan wordt het een verzoekplaten programma maar bij plaatsen van een reactie daar kun je wel een suggestie voor een bepaald nummer opwerpen. Ik zal kijken of ik dat kan maken.

Groet Bram

harrie-beton
9 juli 2014, 20:20
Ik snap de meerwaarde niet van de video.

Het pijltje volgt de muziek nauwelijks, er is geen indeling in maten en niet alle akkoorden staan goed op de tekst.
Iemand die de akkoorden kan lezen heeft aan de tekst genoeg. Die is via zoekmachines makkelijk te vinden.

Verder is je (c) symbool in je youtube film aandoenlijk. Als Youtube er enigzins lucht van krijgt verwijderden ze de muziek omdat jij de rechten niet bezit. Ben benieuwd hoe lang je kanaal open blijft.
https://www.youtube.com/yt/copyright/nl/

Bram46
9 juli 2014, 23:07
Nou Mark volgens mij snap jij wel meer niet.
Dat rode pijltje is slechts bedoeld wanneer je even van het scherm wegkijkt, je daarna onmiddellijk de juiste regel terug kunt vinden.
Maten worden idd niet geven omdat het overpakken wordt aangegeven door de tekst, alleen wanneer het overpakken op het eerste woord van een regel gebeurt wordt aan het eind van de voorgaande regel wel degelijk het aantal tellen aangegeven. Dat zouden meer dan 1 maat kunnen zijn of bv drie tellen. Dat alles te vinden is op het web is duidelijk, maar de meerwaarde van dit is dat je niet zelf hoeft te zingen of zo. Je hebt dus een complete band waar je mee kunt meespelen, in de juiste toonsoort en de tekst klopt met hetgeen er wordt gezongen. En in dat geval Mark, ben je tegelijk klaar. Verder dat (c) zoals jij schrijft, je kunt ook niet alles weten, is de Alt + 184, © dus. En die heeft betrekking op de film die door mijzelf worden gemaakt.
Verder hoef je niks te doen met deze clips, je MAG het gebruiken. Ikzelf heb er veel plezier van en het klinkt toch een heel stuk lekkerder dan spelen en meezingen van een A4-tje. Ik deel deze filmpjes omdat anderen er misschien ook iets aan hebben, maar niks moet. En als YT denkt deze eraf te moeten gooien, dan moeten ze dat gewoon doen en is het jammer voor hen die dit wel willen of gaan gebruiken.
Maar idd, er komen weinig reacties dus de animo zal beperkt zijn. Gevolg zal zijn dat wanneer dat zo blijft ik de rest er niet op zal zetten.

harrie-beton
10 juli 2014, 10:26
Beste Bram,

Misschien zijn er gitaristen die zo meespelen met het nummer. Maar met welk doel? Je zou ook ergens de tekst en akkoorden moeten kunnen bewaren want alles onthouden van je video is best lastig. Zeker met 250 stuks.

De clip is technisch door jou gemaakt, dat klopt. Youtube ziet dat niet zo.
Youtube laat de clips misschien staan maar Youtube heeft het recht om de muziek te blokkeren en dan is de kracht van je clip weg.
Ze hebben we ook een video van mij geblokkeerd die 56 keer is bekeken.

Youtube schrijft dat:
Deze video bevatte eerder een auteursrechtelijk beschermd audionummer. Vanwege een claim van een auteursrechthouder is het audionummer permanent gedempt.

Bram46
10 juli 2014, 11:54
Mark, ik heb alles verwijderd daar. Er komen weinig reacties op. Zo'n filmpje maken duurt gemiddeld 2,5 uur en ik vind het eigenlijk zonde dat slechts ik daar gebruik van maak en wilde deze met geïnterresseerden delen. Ik ben trouwens iemand die na jaren de draad weer heeft opgepakt en lekker thuis een beetje gitaar speel. Door mijn COPD is zelf zingen vanaf een A4-tje met lyrics en akkoordenschema niet meer mogelijk, voorheen trok dat ook al nergens op. Vandaar dat ik lekker meespeel op de originele track en heb dus dat A4-tje aan het audiospoor toegevoegd. Dit vind ik trouwens ook vele malen leuker omdat je het gevoel hebt met een complete band mee te spelen. Maar goed, ik heb dus alles verwijderd daar, niet omdat ik bang ben voor YT maar omdat er slechts 2 reacties op kwamen in 8 dagen tijd.
Ik speel die filmpjes thuis met mijn laptop af en gebruik een extern audiointerface, TASCM US-144mkII en een 5.1 speakerset van Logitech.
Dat klinkt mirakels. Voeg daar dan mijn Fender strat, ZOOM G7.1ut plus VOX nigt train 15 combo buizenamp bij en je zult begrijpen dat muziek maken dan wel erg leuk wordt.
Ik ga weer snel verder mijn volgende filmpje: "Peace will come" van Melanie Safka. (voor de Gijp en Derksen)

Groeten Bram

harrie-beton
10 juli 2014, 22:03
Dan wil ik je als tip TUX guitar geven, dat is een programma die muziek kan afspelen en daarbij zelfs de gitaarhals kan tonen als ook de noten. Het is freeware en op internet zijn er meer dan 20.000 stukken muziek voor te vinden.
http://tuxguitar.herac.com.ar/
Ik denk veel handiger dan filmpjes maken.

Bram46
11 juli 2014, 08:09
Ik heb op YT naar diverse filmpjes gekeken van dit programma maar dat gaat mij boven mijn pet. Ik kan geen noten lezen. Voor iemand dat het wel kent, is het allemaal vanzelfsprekend en zal dit een mooi progje zijn. Als ik tegen jou zeg dat je de wandtegels moet jolly-en, of dat je in die kapkonstuctie een hoekkeper moet maken en op een ander plaats een kilkeper, wat zeg jij dan??
( en nu niet eerst gaan googelen )
Maar Mark, je bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn. Overigens is filmen en het monteren ervan ook een hobby van mij en op deze manier kan ik mijn twee hobby's koppelen.
Groeten Bram

motorhan
11 juli 2014, 08:43
Ik ben het met Bram eens, Ik heb ook gekeken naar dat programma wat Mark opgeeft maar dan is dat van Bram voor mij een stuk gebruiksvriendelijker en leuker als je voornamelijk voor jezelf speelt.

En Mark het is nergens voor nodig alles te onthouden, al zal je de nummers die je vaker speelt snel uit je hoofd kennen. dat is met alles zo. nummers of muziek wat je lang niet gespeeld hebt moet je weer even ophalen uit je geheugen of via zo'n stukje huisvlijt van b.v. Bram of internet of bladmuziek.

En niemand zegt dat je het goed mooi of handig moet vinden maar volgens mij is er zeker een doelgroep voor. en Bram misschien iets te snel verwijderd van YT. er zijn meerder posten waar niet direct reacties op komen.

Met vr gr
Han

Bram46
11 juli 2014, 10:49
Oke, allemaal goede bedoelingen van jullie en van mijn kant maar bij nader inzien hou ik de filmpjes voor 100% voor mezelf.
Ben ik van alle discussie's af en ook eventuele aansprakelijkheid cq claims mbt rechten zijn van de baan.
Jammer voor diegene die ze zouden willen gebruiken.

Bram

purplejohn
11 juli 2014, 12:38
Jammer hoor. :(