PDA

View Full Version : Pickup ruiltopic!



Rinze
1 juli 2014, 15:27
Dit is het topic waar je je pickups aan kunt bieden om te ruilen. Aanbieden voor verkoop mag dus niet, daar zijn andere plekken voor.

Afhandeling in principe via pm. Wanneer een ruil geslaagd is dan graag even aangeven dat het betreffende element niet meer aangeboden wordt.

Kom maar op met dat mooie spul :crazyhappy:

Rinze
1 juli 2014, 15:35
Ik bied aan:

- Carvin M22SD-1 Super Sustain Humbucker
- Dimarzio DP155 ToneZone
- ESP Tele brugelement uit een ESP 400 Series Tele
- 2 Indie humbuckers met verchroomde kapjes (keramische PAF-jes, zeg maar, prima elementen)
- EMG humbucker, oud met groot logo erop (18 volt, alleen het element)

Ik zoek:

- Dimarzio DP 100 Super Distortion
- Seymour Duncan SH6B Distortion

HaroldA
1 juli 2014, 16:02
Interessant! Ik heb nog wel een paar 70's DP100's liggen, maar kan niet zoveel met jouw lijstje ...

Orpheo
1 juli 2014, 16:17
Ik heb een setje Sheptone PAF's waar ik graag vanaf wil. Wie heeft een seymour duncan humbuckersetje over?

RS-Rik
1 juli 2014, 19:58
Heb:

DiMarzio Dp103 PAF neck element

Gibson 496 T


Zoek:

Brug humbucker, pearly gates-achtig. Dat het er lekker óp ligt, maar dan met wat meer growl, wat meer ranzigheid

Rinze
1 juli 2014, 22:29
Interessant! Ik heb nog wel een paar 70's DP100's liggen, maar kan niet zoveel met jouw lijstje ...

Ik heb nog wel meer maar moet eerst even kijken welke ik nog wil gebruiken en welke niet. Altijd weer een gepuzzel.

Brum
1 juli 2014, 23:38
Interessant! Ik heb nog wel een paar 70's DP100's liggen, maar kan niet zoveel met jouw lijstje ...

Ook cremekleurig? Misschien wel wat voor in m'n SG. Zowel cosmetisch als qua geluid...

HaroldA
2 juli 2014, 00:09
Ook cremekleurig? Misschien wel wat voor in m'n SG. Zowel cosmetisch als qua geluid...

Volgens mij wel ja ... lekker verbruind creme ;)

Brum
2 juli 2014, 00:30
Cool. Ik houd 'm even in gedachte. Weet nu ook nog eventjes niet wat ik te ruil heb, maar misschien tegen de tijd dat ik meer weet is er ook wel op een andere manier uit te komen, wat ik tzt wel even per pm doe. Er is ook nog een Motor City Afwayu onderweg, maar ik ben er nog niet over uit of ik die in m'n Les Paul of m'n SG doe. In de SG zit nu BK Crawler, die ook erg goed klinkt... Anyway, ik laat het tzt wel even weten, mocht je 'm dan nog hebben.:)

pasqual
3 juli 2014, 11:26
Ik zoek een dimarzio the cruiser (brug) of de fast track 1 ( niet de 2 ).
Ik heb hier een complete set active elementen, HSS, van OLP. De zogenaamde Steve Lukather set. Ik weet niet of deze set in de buurt komt van de EMG equivalent maar het is een leuke set om te proberen of active elementen voor jouw een optie zijn. Je krijgt de bijbehorende potmeters er bij.

Jan Buurman
30 januari 2015, 20:54
Wie wil zijn EMG 85 (met quickconnect) ruilen met mijn EMG 81 (met quickconnect)?

Jan Buurman
9 februari 2015, 19:30
Bumpje.....

Jan Buurman
27 februari 2015, 16:02
EMG 81 en/of EMG 85 ruilen voor een Seymour Duncan Alt8 (TB-15) of een Screaming Demon (TB-12)

RS-Rik
28 februari 2015, 20:26
SD Quarter Pounder Bass (bridge) ruilen tegen een telecaster brugelement. QP in zeer goede staat, niet splitbaar, 2 draden eruit. Iemand?

JGD
18 april 2015, 23:04
ik heb hier een set Texas Specials.
Ik wil het wel ruilen tegen.... pretty much anything :seriousf:

Pickups die niet de neppe misselijke mid-growl hebben en weer gewoon als een Strat klinken

nusti
28 april 2015, 11:41
ik heb een telecaster set van de belgische bouwer steffsen. brug op 6.5 ohm en neck op 7,8 ohm. foto's staan hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?168468-Tele-pickup-identificatie)

Te ruil tegen een leuke humbucker (4 conductor) of p90 set.

Arvoitus
8 mei 2015, 13:58
Toevallig iemand die mijn setje SD Blackouts tegen een setje EMG 81/85 wil ruilen?

Masod
26 mei 2015, 22:50
Hoi JGD,

Ik zoek juist iets met meer "bark" zeg maar.

Momenteel zit er in mijn strat een setje vintage 57/62 pickups (ook de custom shop net als de texas specials).
De cleans zijn heerlijk maar ik mis wat output en een lekkere "attack".

Kan jij solderen etc? Mag je ze zo omruilen haha.

Jan Buurman
24 juni 2015, 13:36
Ik heb twee EMG 85 pick-ups met connectors en potmeters (1xvol, 1x,tone). Ruilen voor 2 Humbuckers, liefst met chromen of nikkelen kapjes, die het lekker doen in een hollowbody Ibanez met tonebalk.

Jasper.
4 juli 2015, 16:09
Heb hier een setje Seymour Duncan SH-6 liggen. Zijn mij veel te helder en schel naar mijn smaak. In deze gitaar iig. Dus ruilen tegen een leuk ander setje dat metal en in het bijzonder Death Metal goed doet.

Wat mij o.a. interessant lijkt:
Dimarzio X2N
EMG's
Blackouts
Super Distortions

Maar andere voorstellen zijn ook welkom. Als het iig maar een beetje een old school thrash en death metal sound heeft. Niet te modern.

Orpheo
7 juli 2015, 17:18
Heb hier een setje Seymour Duncan SH-6 liggen. Zijn mij veel te helder en schel naar mijn smaak. In deze gitaar iig. Dus ruilen tegen een leuk ander setje dat metal en in het bijzonder Death Metal goed doet.

Wat mij o.a. interessant lijkt:
Dimarzio X2N
EMG's
Blackouts
Super Distortions

Maar andere voorstellen zijn ook welkom. Als het iig maar een beetje een old school thrash en death metal sound heeft. Niet te modern.

Ik heb nog een blackout... ruilen??

Masod
12 juli 2015, 16:30
Hoi JGD,

Ik heb wel interesse om te ruilen, mijn huidige pickups zijn fender 57/62s (zitten nog in mijn gitaar):seriousf:

Weet jij hoe je kan solderen?

Jan Buurman
13 juli 2015, 18:46
Na mijn vakantie heb ik een Seymour Duncan Alternative 8 te ruil voor iets wat het goed doet in een RG voor Classic Rock sounds....

allochthomas
13 juli 2015, 21:23
Ik heb een dimarzio tonezone in single coil formaat die geruild mag worden voor een andere humbucker in single coil formaat of een hele hete singlecoil(p90 etc).

Aca Ilic
19 juli 2015, 19:51
Heb een set SD antiquity humbuckers, die ik wil ruilen voor Bare Knuckle The Mule set.
Cheers
Alex

Agent_Smith
11 augustus 2016, 12:45
Is er iemand die misschien een Dimarzio ToneZone (full size) humbucker te ruil heeft? (liefst zebra)
Ik heb te ruil een Duncan SH4 (JB) dubbel zwart of een Dimarzio DualSound dubbel creme (vintage).
Eventueel ben ik ook wel geinteresseerd in een Duncan uit de 'Custom' reeks.
Doe een voorstel dan kijken we wel even.

Falcon
22 september 2016, 18:07
Ik heb een Seymour Duncan JB Jr. for Strat Bridge (wit) te ruil.
Ik wil graag ruilen met een Little 59 Bridge (wit of crème).

dr.distortion
26 oktober 2016, 15:25
Heb een set Tonerider Generators te ruil voor bijvoorbeeld EMG81/85 set. Eventuele andere voorstellen natuurlijk welkom.

dml
29 oktober 2016, 08:39
Set Q-tuners voor 7-snaar te ruil:
http://www.q-tuner.com/product/q2-0-guitar-7-string/
Liefst ruilen met Seymour Duncan's of BKP's of iets dergelijks (geen EMG's), zolang ze maar "EMG-sized" zijn.

Jan Buurman
29 oktober 2016, 11:27
Te ruil: Dimarzio Air Zone DP192 voor een Seymour Duncan JB

(Pick-up zit nog wel in een gitaar dus daar moeten we wel een wisseltruc voor verzinnen..)

pasqual
10 november 2016, 23:59
Te ruil:

Dimarzio Area 58 (neck maar kan op alle posities ) en/of Seymour Duncan SSL5 ( bridge ).
Ik ben op zoek naar Dimarzio The Cruiser ( DP 187 ). Het liefst 2 stuks, bridge en neck.

tmms
12 februari 2017, 11:52
Ben op zoek naar een tele brugelement, misschien is die SSL5 wat, heb je 'm nog?

pasqual
14 februari 2017, 17:05
Ben op zoek naar een tele brugelement, misschien is die SSL5 wat, heb je 'm nog?

Nee, het was trouwens een ssl6 bij nader inzien:soinnocent:
En voor een Strat:hide:

crazylay
22 februari 2017, 11:51
Fender Custom Shop 54' bridge pickup!

Z.g.a.n

Mag geruild worden tegen een warme neck of middle single coil of een 'setje' Seymour Duncan APH-2s humbuckers.

Biedt maar wat aan.

(Adv: Fender 54' Custom Shop Bridge PU:
http://link.marktplaats.nl/m1137502017?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad)

tmms
24 februari 2017, 10:55
Nee, het was trouwens een ssl6 bij nader inzien:soinnocent:
En voor een Strat:hide:

Past dat niet?

Tabula Rasa
24 februari 2017, 10:56
Past dat niet?
Tele heeft 3 schroeven, eentje voor, twee achter. Strat heeft er links en rechts eentje


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tmms
24 februari 2017, 12:15
Bliksem, is ook zo, bedankt.

Tabula Rasa
24 februari 2017, 12:21
Is wel passend te maken wanneer je een oud Tele element hebt dat je kan slopen.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

tmms
24 februari 2017, 15:29
Heb een London City Comet element. Onpersoonlijk genoeg om te vervangen, maar zonde om weg te gooien. Weet eigenlijk niet precies wat ik zoek, bovengenoemde '54er lijkt me wat beschrijving betreft in de richting komen, en het is kwalitatief goed, het smaakje dan. In den beginne had ik deze sound in gedachte, hoewel heerlijk liedje:hide: gaat het even om het geluid, check de solo rond 2:00, komt ie het best tot z'n recht:


https://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI

Rinze
25 februari 2017, 09:49
Te ruil:

Dimarzio Area 58 (neck maar kan op alle posities ) en/of Seymour Duncan SSL5 ( bridge ).
Ik ben op zoek naar Dimarzio The Cruiser ( DP 187 ). Het liefst 2 stuks, bridge en neck.

Weet niet of je nog op zoek bent maar op Gitaarmarkt staan er nu twee (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=198904)

pasqual
25 februari 2017, 09:53
Weet niet of je nog op zoek bent maar op Gitaarmarkt staan er nu twee (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=198904)

Hey, bedankt!

Agent_Smith
25 februari 2017, 10:11
Ik heb een Duncan JB (SH4, zwart) die ik wel wil ruilen tegen een Duncan uit de 'custom'-reeks (Custom, CustomCustom of Custom5)

Rinze
25 februari 2017, 11:03
Ik heb een Duncan JB (SH4, zwart) die ik wel wil ruilen tegen een Duncan uit de 'custom'-reeks (Custom, CustomCustom of Custom5)

Niet meer op zoek naar een ToneZone? Die heb ik nog wel liggen.

Agent_Smith
25 februari 2017, 14:32
Niet meer op zoek naar een ToneZone? Die heb ik nog wel liggen.

Nee niet echt...Die heb ik inmiddels en ook in gebruik.
Vind het wel een goed element maar ben toch meer een Duncan fan. Echt alle Dimarzio's die ik heb/had fluiten op volume erg hinderlijk waar ik dat met Duncan gewoon echt nooit heb. Zelfde gitaren, alles.
Maar welke kleur is je TZ? Ik zal er toch nog even over denken. ;-)

Rinze
25 februari 2017, 15:12
Zwart. 1234

Tupelo
25 februari 2017, 22:23
Goed in mijn Telecaster heb ik een SD Little ‘59™ for Tele ST59-1b
Wil 'm graag ruilen voor een wat meer traditioneel telecaster-brugelement, bij voorkeur met iemand die zijn ding er bij mij uitsloopt, en dan fijn vervangt door die van hem/haar.
Wil echt weer terug naar singlecoil, en niet hot; liefst zou ik er een countrygeluidje uithalen.

maxdb
26 februari 2017, 09:25
Goed in mijn Telecaster heb ik een SD Little ‘59™ for Tele ST59-1b
Wil 'm graag ruilen voor een wat meer traditioneel telecaster-brugelement, bij voorkeur met iemand die zijn ding er bij mij uitsloopt, en dan fijn vervangt door die van hem/haar.
Wil echt weer terug naar singlecoil, en niet hot; liefst zou ik er een countrygeluidje uithalen.

Hoe zou je de sound omschrijven die je nu hebt? ik heb een 'Vintage' tele die heerlijk klinkt maar met wat meer gain/volume niet mooi feedback geeft maar gaat piepen, dus mogelijk heb ik wel interesse..., en dan wil ik het werk ook wel doen.

Tupelo
26 februari 2017, 11:20
Onmiskenbaar een humbucker.
Ben niet goed in het omschrijven van sound.
Persoonlijk vind ik 'm wat modderig, relatief weinig hoog, then again, voor een hummie nog wel wat.
Sweet spot vind ik 'm bagger klinken over mijn AC4, er moet echt gain op wil het de moeite waard zijn.
Clean kan je 'm helemaal als optie afschrijven.
Denk dat je er met '60's & classic rock mee wegkomt.
Wat ik zoek is een single coil, die wat meer hoog heeft (impliciet) minder output, en die wat beter op het randje clean/drive opereert; meer geschikt voor country, southern music, blues...
Deze wordt vooral op dat randje tussen clean en drive modderig, alsof 'ie vast zit in een hogere versnelling en sputtert, omdat die net een beetje meer gas nodig heeft.
Wat heb je in die Vintage van je zitten ?

maxdb
26 februari 2017, 12:21
Wilkinson

https://www.thomann.de/gb/vintage_icon_v52mrbs.htm

Tupelo
26 februari 2017, 12:24
Hmm..
Laat ik ff staan, kijken wat er nog meer reageert.
Klinkt redelijk als wat ik zoek, maar pricewise wil ik ff kijken wat er aan alternatieven opduikt.

maxdb
26 februari 2017, 12:39
Ik moet zeggen dat ik ook niet heel enthousiast ben na je beschrijving :)

Tupelo
26 februari 2017, 12:51
Het heeft nooit ware liefde willen worden tussen mij en die little '59.
Verschillende gitaristen zweren erbij.
De door ons allen hier gewaardeerde grote gitarist en kut (Vulva), zweert erbij bijvoorbeeld.
Het moet je ding zijn.
Je klassieke telecastergevoel kan je op je buik schrijven in ieder geval met die little '59.

maxdb
26 februari 2017, 17:01
Ik denk dat ik het eerst maar eens mijn brightcap ga aanpassen...of minder gain of trebles...

Heb trouwens nog een set EMG's én 2 SC's én een Humbucker waar onderop HAL gekrast staat:
http://i63.tinypic.com/20t4exf.jpg

Als iemand info/interesse heeft over/voor deze Pup's houd ik me aanbevolen...

crazylay
26 februari 2017, 18:50
EMG select

Designed by EMG single coil strat pickup. Ruilen of te koop. Bied maar wat aan.

Speeddemon
26 februari 2017, 19:11
Nee niet echt...Die heb ik inmiddels en ook in gebruik.
Vind het wel een goed element maar ben toch meer een Duncan fan. Echt alle Dimarzio's die ik heb/had fluiten op volume erg hinderlijk waar ik dat met Duncan gewoon echt nooit heb. Zelfde gitaren, alles.
Typisch! Ik heb dat slechts in 1 gitaar gehad, een Ibanez S540. Daar heeft een DiMarzio Evo, Super D en nu een ToneZone in gezeten. Floten alle drie. Die ToneZone kwam uit een Charvel So-Cal, waar ie stil was. Mijn vermoeden is: rommelige push-pull volume potmeter en evt een gebrek aan shielding (maar dat lijkt me sterk).
Ik heb een stuk of 15 DiMarzio's (in 8 gitaren) in gebruik en 3 Duncans (2 gitaren), en die Ibanez is de enige die me echt squeal problemen heeft gegeven...dus om dan maar te zeggen 'alle DiMarzio's fluiten ten alle tijden...' mwoah...

En op volume? Drummer die 120dB doet in z'n eentje, terwijl ik er met een Invader 100 op een 4x12" naast sta... *check*. :supercool:

Agent_Smith
26 februari 2017, 20:21
Zwart. 1234

Nou, ik er nog eens over nagedacht. Mocht je willen ruilen met de JB dan hou ik me aangevolen.
Ik hoor het dan wel van je.

Speeddemon
1 maart 2017, 13:46
iemand nog een Pearly Gates neck of een DMZ Air Classic Neck over? Kleur maakt me niet uit, heb een cover liggen...

evt. te ruil tegen een DMZ DP103 36th Anniv. PAF Neck in 't zwart, in nieuwstaat.

Jan Buurman
11 september 2017, 21:48
De Bare Knuckle Crawler wordt toch niet mijn vriendje.... ik wil hem ruilen voor een Bare Knuckle Holydiver...
Wie?

Erik de Perik
11 september 2017, 21:59
Zijn jullie niet bang dat je een stel kork sniffers bent?

Speeddemon
11 september 2017, 22:11
Zijn jullie niet bang dat je een stel kork sniffers bent?

Daarom begin ik niet aan andere pups dan DiMarzio en Duncan.

Over 't betere corksniffing gesproken; heb thuis wel 2 Puligny-Montrachet '97 en 1 '93 Premier Cru's liggen. :soinnocent::cooler:

Erik de Perik
11 september 2017, 22:31
Daarom begin ik niet aan andere pups dan DiMarzio en Duncan.

Over 't betere corksniffing gesproken; heb thuis wel 2 Puligny-Montrachet '97 en 1 '93 Premier Cru's liggen. :soinnocent::cooler:

Moddafokkah.....

Nahja, dan raad ik jou Sour Grapes (http://www.imdb.com/title/tt5728684/?ref_=fn_tt_tt_2) aan........ talking 'bout cork sniffers ;)

Jan Buurman
12 september 2017, 07:53
Huh? Als ik in andere gitaren de Holydiver heb zitten die het erg goed doen in mijn set-up en de Crawler doet dat niet..... dan ben ik toch niet aan het cork sniffen?

Speeddemon
12 september 2017, 20:46
Moddafokkah.....

Nahja, dan raad ik jou Sour Grapes (http://www.imdb.com/title/tt5728684/?ref_=fn_tt_tt_2) aan........ talking 'bout cork sniffers ;)

Al gezien ja. Erg vermakelijk...Vooral hoe zo'n shady veiling eruit moet hebben gezien als de eigenaar van Domaine Ponsot doodleuk langskomt om te vertellen dat de batch '66 Clos Saint-Denis 100% fake is, aangezien ze die pas in '82 zijn gaan bottelen. Of de 1787 (Kurniawan's fake 1789 in Koch's collectie) Chateau Margaux fles van Thomas Jefferson. Overigens heeft die fles wél bestaan, maar is kapot gegaan, nadat een ober hem molde. 'Gelukkig' was ie voor $225k verzekerd.
https://www.forbes.com/2003/11/19/cx_np_1119feat.html

Erik de Perik
12 september 2017, 22:12
Al gezien ja. Erg vermakelijk...Vooral hoe zo'n shady veiling eruit moet hebben gezien als de eigenaar van Domaine Ponsot doodleuk langskomt om te vertellen dat de batch '66 Clos Saint-Denis 100% fake is, aangezien ze die pas in '82 zijn gaan bottelen. Of de 1787 (Kurniawan's fake 1789 in Koch's collectie) Chateau Margaux fles van Thomas Jefferson. Overigens heeft die fles wél bestaan, maar is kapot gegaan, nadat een ober hem molde. 'Gelukkig' was ie voor $225k verzekerd.
https://www.forbes.com/2003/11/19/cx_np_1119feat.html

Je ziet lui die redelijk plotseling heel erg rijk zijn geworden en van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Dikke auto's van alle merken staan er al. Gaan ze naar idioot dure wijnfeestjes en beginnen dan zelf ook een wijnkelder. Dat alles terwijl ze eigenlijk helemaal geen verstand van wijn hebben, die kennis kopen ze in via lui zoals Kurniawan. Lullig als dat dan een oplichter blijkt te zijn. Ook mooi om te zien dat sommigen het niet kunnen geloven, want het is zo'n aardige vent. :seriousf:



Huh? Als ik in andere gitaren de Holydiver heb zitten die het erg goed doen in mijn set-up en de Crawler doet dat niet..... dan ben ik toch niet aan het cork sniffen?
Het was ook maar een vraag ;)

telerocker
12 september 2017, 23:15
Huh? Als ik in andere gitaren de Holydiver heb zitten die het erg goed doen in mijn set-up en de Crawler doet dat niet..... dan ben ik toch niet aan het cork sniffen?

Nope. De Crawler doet het imho erg goed in strats die meer mids, vet en ballen nodig hebben, zoals ook in PRS-gitaren die wat body missen. In een LP is het doorgaans geen al te gelukkige combi.

Jan Buurman
13 september 2017, 10:37
Hij zit in mijn Iceman. Ik dacht dat die wat meer laag kon gebruiken. Vandaar de Crawler ipv de Holydiver. Maar werkt toch niet lekker.

Brum
13 september 2017, 21:32
Nope. De Crawler doet het imho erg goed in strats die meer mids, vet en ballen nodig hebben, zoals ook in PRS-gitaren die wat body missen. In een LP is het doorgaans geen al te gelukkige combi.

En toch zijn ze daar wel voor bedoeld, om goed te klinken in zowel een strat als een Les Paul. Althans, volgens Geoff Whitehorn. Maar alles is smaakgebonden natuurlijk. Ik heb 'm in een strat gehad, klonk erg goed op zich. Maar nu zit ie weer terug in m'n SG en dat klinkt toch wel erg lekker hoor. Ik heb er overigens net ook even aan geroken en dat vond ik toch niet bijzonder.

macwilliams
15 september 2017, 12:13
Mochten jullie wat zoeken dat ik in het verkoop topic bij electrische gitaren heb geplaatst laat het daar dan maar weten. Hier mag ik het niet 'verkopen' maar het zou jammer zijn als ik jullie er niet op zou attenderen dat ik wat aanbiedingen heb liggen. Is dat spam? Dan spijt mij dat enorm. Rijk ga ik er niet van worden, verlies lijden eerder. Maar goed. Het mag weg als iemand het echt zoekt. Ofzo.

Jan Buurman
15 september 2017, 15:04
Mochten jullie wat zoeken dat ik in het verkoop topic bij electrische gitaren heb geplaatst laat het daar dan maar weten. Hier mag ik het niet 'verkopen' maar het zou jammer zijn als ik jullie er niet op zou attenderen dat ik wat aanbiedingen heb liggen. Is dat spam? Dan spijt mij dat enorm. Rijk ga ik er niet van worden, verlies lijden eerder. Maar goed. Het mag weg als iemand het echt zoekt. Ofzo.

Jammer... geen BK Holydiver... :D

Orpheo
16 september 2017, 00:34
Zijn jullie niet bang dat je een stel kork sniffers bent?
ik heb in een paar Aristides gitaren, die precies gelijk aan elkaar zijn, diverse pups kunnen horen naast elkaar. dan hoor je toch wel echt de kwaliteit van BKP. Hoe erg ik het haat het toe te moeten geven.

Erik de Perik
16 september 2017, 21:01
ik heb in een paar Aristides gitaren, die precies gelijk aan elkaar zijn, diverse pups kunnen horen naast elkaar. dan hoor je toch wel echt de kwaliteit van BKP. Hoe erg ik het haat het toe te moeten geven.

Neem ik zomaar van je aan, ik heb ze nog nooit (bewust) gehoord. Wat bedoel je trouwens met kwaliteit... sound, gelijkmatigheid per snaar, helderheid, iedere pickup klinkt zoals de andere uit die serie...?

Agent_Smith
24 september 2017, 17:18
Ik heb een Duncan Screamin Demon (lynch) die ik over heb en wel wil ruilen tegen een Duncan uit de Custom reeks (Custom, Custom Custom of Custom 5)

Orpheo
28 september 2017, 09:41
Neem ik zomaar van je aan, ik heb ze nog nooit (bewust) gehoord. Wat bedoel je trouwens met kwaliteit... sound, gelijkmatigheid per snaar, helderheid, iedere pickup klinkt zoals de andere uit die serie...?

meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.

Jan Buurman
31 december 2017, 13:48
De Bare Knuckle Crawler wordt toch niet mijn vriendje.... ik wil hem ruilen voor een Bare Knuckle Holydiver...
Wie?

Omdat ik maar niet aan een tweedehandsje kan komen een nieuwe Holydiver besteld... de Crawler komt dus binnenkort vrij...

telerocker
31 december 2017, 13:55
meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.

Daar herken ik me helemaal in. Vooral de helderheid en nootseparatie bij ladingen gain zijn indrukwekkend. En het clean van The Mule is onovertroffen, bijna 3D. Maar goed, ik ben een BKP-believer eej.

dml
3 januari 2018, 13:31
Aangeboden:
1x EMG60 - helemaal nieuw, in gesealde verpakking, dus ongebruikt
1x EMG60-7 - z.g.a.n.
1x Fender TwinHead Modern neck - z.g.a.n.
1x Fender TwinHead Modern bridge - z.g.a.n.

Gezocht:
Seymour Duncan SH-4-7, dus de JB voor een 7-snaar
Seymour Duncan SH-1n-7, dus de 59 neck voor een 7-snaar
Of een setje BKP Black Hawk-7's.

Erik de Perik
3 januari 2018, 16:50
meer dynamiek, breder. 'grootser' in alles. Alsof je hetzelfde liedje hoort via een set Bose oordoppen versus een setje van de Hema. Zelfde muziek, zelfde noten, maar totaal andere feel. Ik hoor dit all across the board bij BKP en alleen bij SD's die ik zelf drastisch onder hande neem. BKP pups hebben gewoon structureel een lagere inductie, ondanks hun vaak hogere output. ook hun pafjes hebben een lagere inductie.

Zelfde idee als bij Bill Lawrence pickups.

Ik heb op een paar gitaren BL pups. Vind ik erg prettig klinken, zowel clean als vervormd. Ze zijn helder, blijven strak en hebben niet te veel output.

no 1 hops
4 januari 2018, 09:45
Ik heb op een paar gitaren BL pups. Vind ik erg prettig klinken, zowel clean als vervormd. Ze zijn helder, blijven strak en hebben niet te veel output.dat laatste ligt er wel aan welke versie je van de pickup hebt. een l500xl of de l90 8H, maar ook de microcoils hebben een hoge output

telerocker
4 januari 2018, 17:14
dat laatste ligt er wel aan welke versie je van de pickup hebt. een l500xl of de l90 8H, maar ook de microcoils hebben een hoge output

Ik heb er wel eens mee gespeeld (in een Ibanez RG). Ik vond de L500XL strak, transparant en met flink wat laag en tophoog, maar niet heel erg juicy. Overstuurd vond ik het goed, clean iets minder, maar de gitaar in kwestie speelt natuurlijk ook een rol. De L500 is een ander verhaal, die is minder scooped.

no 1 hops
4 januari 2018, 20:12
Ik heb er wel eens mee gespeeld (in een Ibanez RG). Ik vond de L500XL strak, transparant en met flink wat laag en tophoog, maar niet heel erg juicy. Overstuurd vond ik het goed, clean iets minder, maar de gitaar in kwestie speelt natuurlijk ook een rol. De L500 is een ander verhaal, die is minder scooped.ervan uitgaand dat je een Bill&Becky l500xl hebt geprobeert is afstellen een van de belangrijkste zaken om van deze pickup te genieten. pickup hoogte doet heel veel, en daarbij dat je je versterker daar ook opnieuw op instelt. maar dat is mijn ervaring ;-)

telerocker
4 januari 2018, 22:37
ervan uitgaand dat je een Bill&Becky l500xl hebt geprobeert is afstellen een van de belangrijkste zaken om van deze pickup te genieten. pickup hoogte doet heel veel, en daarbij dat je je versterker daar ook opnieuw op instelt. maar dat is mijn ervaring ;-)

Absoluut. Ook BKP's zijn sensitief. Een millimeter naar boven of beneden doet al heel veel.

Thiez
5 januari 2018, 13:54
Binnenkort een Lollar creme P90 dogear neck pickup te ruil. -5% wounding.

Agent_Smith
4 februari 2018, 14:14
Ik heb een vintage Duncan Distortion evt te ruil.
Wat ik wel kan gebruiken is een Duncan Custom of Custom Custom. Ook zoek ik nog een ESP hotrails pickup (HB in strat formaat).

xmichielx
7 juni 2018, 16:48
Ik ben op zoek naar een Seymour Duncan SH-4/JB voor de brug met genoeg draad - liefst open coil gewoon zwart , als ruil heb ik een Seymour Duncan blackout 7 string (die je volgens mij op de body moet schroeven).
PM me als je geinteresseerd bent.

gilles1996
15 juni 2018, 21:31
Ik heb een Gibson classic 57 plus en een Seymour Duncan APH-1N beide met chrome covers.

Ik ben opzoek naar Lace Sensors maar als je iets anders hebt laat het maar zeker even weten :)

Agent_Smith
18 maart 2019, 09:14
Ik heb een zwarte Dimarzio ToneZone en een Dimarzio B1 Zebra (originele Ernie Ball EVH = is erg gelijk aan de tonezone) met een beschadigde baseplate.

Ik zoek een Dimarzio humbucker in P90 formaat (liefst superdist)

Jan Buurman
17 augustus 2019, 14:01
Heeft iemand toevallig nog ergens een Bareknuckle Holydiver rondslingeren? Voor de bridge positie..
Ik hoor het wel...J

WDeeGee
28 augustus 2019, 01:19
Te ruil, koop ... Rockfield SWC, chrome covers, neck & bridge.
Denk Pearly gates, maar vier maal meer ballen. Ruig, is hoe ik ze het beste omschrijf.
Misschien een one-trick pony, maar wel uniek.
Split coil meer dan behoorlijk.

Als je Ibanez SZ humbuckers liggen hebt, PM me maar meteen!

Rinze
1 oktober 2019, 08:03
Ik zoek Dimarzio PAF's. Om te ruilen heb ik liggen: SD JB's, SD APH1, SD SH1N. Ik wil ook best kopen ipv ruilen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Venlonaer
1 oktober 2019, 11:45
Heeft iemand toevallig nog ergens een Bareknuckle Holydiver rondslingeren? Voor de bridge positie..
Ik hoor het wel...J

Die staat nu toevallig op Marktplaats. Wel F-spaced meen ik.

Jan Buurman
1 oktober 2019, 12:43
Die staat nu toevallig op Marktplaats. Wel F-spaced meen ik.

Thanx, ik had hem gezien. Aardig aan de prijs en van de zwarte pickupcover met hex polepieces word ik ook niet zo vrolijk.

Brum
13 oktober 2019, 13:13
In de aanbieding: Seymour Duncan SH16 '59/Custom Hybrid (zwart), DiMarzio Super Distortion (creme of zebra), Bare Knuckle The Mule (nickel cover). Alle drie brugelementen. Wellicht heb ik nog wel wat meer liggen aan SD's en DiMarzio, maar dit is het eerste wat me te binnen schiet wat ik wel zou willen ruilen.

Zou ze wel willen ruilen tegen een Bare Knuckle Abraxas of Crawler brugelement. Liefst wel met nog genoeg draad voor het monteren in een linkshandige gitaar.

Geen verkoop. Om het geld is het me niet te doen.

Brum
15 oktober 2019, 17:47
Zijn er overigens al 's mensen geweest die daadwerkelijk tot een ruil zijn gekomen? Niet om mijn post, want die staat er nog maar kort. Maar ik krijg in het algemeen de indruk van dit topic dat het idee van ruilen nou niet echt leeft zeg maar.

Erik de Perik
15 oktober 2019, 19:38
De pups die ik heb ruil ik niet. Het zijn er ook niet veel en een deel is Aziatisch.

piezo
15 oktober 2019, 20:14
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Bass-pups zijn in dit topic nauwelijks genoemd. Ik heb nog een actief EMG PJ setje en wil graag een setje "klassieke" Jazz Bass pups van Fender, Seymour Duncan, DiMarzio of vergelijkbaar merk.

Agent_Smith
16 oktober 2019, 10:21
Ik heb ook het idee dat er hier weinig van ruilen komt helaas.
Ik plaats ook wel eens wat te ruil maar nooit reactie. Het is ook gewoon dat het toevallig beide partijen moet aanspreken.

Thiez
16 oktober 2019, 13:23
Het is inderdaad net toeval hebben dat je beide iets hebt wat de ander wil. Toevallig heb ik pas geleden via een groep op facebook een ruil gedaan.

Ik heb nog steeds een setje lollar p90 liggen met creme dogears. Verder eventueel een seymour duncan SH5, die moet ik nog even uit een gitaar halen maar is wel beschikbaar.

Jan Buurman
24 oktober 2019, 22:06
Ook al lijken er geen ruils tot stand te komen ga ik er toch nog één proberen.
In mijn Les Paul Custom zit een Bare Knuckle Holydiver en ik denk dat een Crawler het toch net lekkerder gaat doen.
Dus als er iemand zijn Crawler met goudkleurige cover wil ruilen voor mijn Holydiver met goedkleurige cover... dat wil ik wel overwegen..

Rinze
25 oktober 2019, 00:38
Volgens mij heb ik hier wel een keer pups geruild 🤔

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Jan Buurman
27 januari 2020, 07:49
Bare Knuckle Crawler gold bridge pickup.
Nette staat, compleet met goodies en doosje.

DC Resistance: 15.4 kΩ
Magnet: Alnico 5
Wide spacing
4 conductor dus te splitten.
Shortleg
Gold cover

http://link.marktplaats.nl/m14986020...app_ios_tablet

Ruilen voor 100 eurootjes.

Rafcall
7 maart 2020, 07:04
Heren en uiteraard dames, ik wil toch even proberen of het lukt.
Ik heb in de aanbieding een seymour duncan phat cat SPH90-1Bridge, gold.
Eventueel te ruilen voor een tele model pickup of iets anders aparts.

Rinze
28 mei 2020, 08:34
Ik heb een zootje elementen liggen die weg mogen:

Seymour Duncan A2 Pro
3x Seymour Duncan JB
Jaren 70 Fender Strat element
Carvin M22SD-1 Super Sustain Humbucker - Bridge Position – Black Coils with Black Bezel
ESP 400 Series Tele brug element
2 x Indie OEM chroom humbuckers, keramisch, rond de 8 k
EMG oud 18 volt met logo in reliëf
1 A8 magneet

Wat zoek ik:
Goede Telecaster elementen
Dimarzio PAF-varianten
OBL L500XL

Luke-wannabe
3 juli 2020, 10:05
Ik heb een zootje elementen liggen die weg mogen:

Seymour Duncan A2 Pro
3x Seymour Duncan JB
Jaren 70 Fender Strat element
Carvin M22SD-1 Super Sustain Humbucker - Bridge Position – Black Coils with Black Bezel
ESP 400 Series Tele brug element
2 x Indie OEM chroom humbuckers, keramisch, rond de 8 k
EMG oud 18 volt met logo in reliëf
1 A8 magneet

Wat zoek ik:
Goede Telecaster elementen
Dimarzio PAF-varianten
OBL L500XL

Rinze! Kun jij iets met een Gibson 490 R? Ik wil die A2 wel proberen.

Rinze
3 juli 2020, 12:35
Rinze! Kun jij iets met een Gibson 490 R? Ik wil die A2 wel proberen.Ik zoek die 490 even op, ken de gibson pickups niet echt. Ik pm je later.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Luke-wannabe
6 november 2020, 17:00
Ik heb een Gibson Classic '57 die ik graag voor een P90 in hum formaat zou willen ruilen! Een Seymour Phat Cat ofziets. Iemand?

Pepe
6 november 2020, 18:30
Een Seymour Phat Cat ofziets. Iemand?



Ik heb in de aanbieding een seymour duncan phat cat SPH90-1Bridge, gold.



......................

Luke-wannabe
6 november 2020, 21:50
Wel echt lang geleden. Maar goed we kunnen het proberen. Wat dacht je ervan Rafcall?

dr.distortion
12 november 2020, 16:55
Setje Seymour Duncan SH6. Bedoeld voor topmount. Ruilen voor andere high output, liefst EMG.

Chew
10 januari 2021, 15:31
Het is een long shot maar proberen kan altijd :-)

Ik heb de volgende viertal elementen te ruil:

- 1x Curtis Novak CuNiFe WRHB (neck)
https://www.curtisnovak.com/shop/widerange-humbucker

- 1x Fender AVRI '62 Telecaster PU (Bridge)
https://youtu.be/80JlobMp-9s

- 2x Fender Jazzmaster '66 Big Block Japan PU's (neck en brug)
https://www.youtube.com/watch?v=efRIRJdEV0g

...maar ben op zoek naar de volgende specifieke elementen:

- Miller Fleche d'Or (floating)
https://www.miller-age.ch/en/tonabnehmer-serie-4815

- Vintage Vibe/Pete Biltoft Charlie Christian (floating)
https://reverb.com/item/4586573-floating-charlie-christian-guitar-pickup-by-pete-biltoft-aka-vintage-vibe-guitars

- Lollar Minibroilers (Rickenbacker)
https://www.lollarguitars.com/mini-broiler

Erik de Perik
10 januari 2021, 18:01
Ik heb een setje Seymour Duncan te koop.

JZ voor de brug en 59 voor de nek. Ik moet ze nog uit m'n Chibson solderen. Ze zijn mij te hot en worden vervangen door Donlis PAF's

Brum
22 maart 2021, 08:23
In de aanbieding; Brandonwound TTop. Kloon van de Gibson T-top, inclusief T'tje op de bobbins en patent stickertje onderop. Hele toffe humbucker, maar niet geschikt voor mijn doeleinden. Ruilen tegen een BKP Abraxas, of Crawler brugelement. Niet geïnteresseerd in iets anders.

Jan Buurman
12 november 2021, 10:36
Ik heb een setje Seymour Duncan te koop.

JZ voor de brug en 59 voor de nek. Ik moet ze nog uit m'n Chibson solderen. Ze zijn mij te hot en worden vervangen door Donlis PAF's

Heb je ze nog?

(JZ=JB neem ik aan?)

Rinze
8 september 2022, 09:56
Iemand nog een Dimarzio Paf Pro waar ie vanaf wil? Een Dimarzio PAF36thAnn mag ook.

Ik heb nog een la vol elementen, Super Distortions, Sd Jazz, SD 59, SD A2Pro, etc..

Ook nog een door mijzelf gerestaureerde T-Top uit een The Paul. Zit een verhaal aan vast, heb foto's van het restauratieproces (de vorige eigenaar spoort niet). Is volledig functioneel maar doet mij niet echt wat.

Wie weet kunnen we een deal maken.

Rinze
4 oktober 2023, 16:03
Elementen uitverkoop: Diverse OEM (Indie, FGN, ESP), Gibson T-Top 1978 en diverse Seymour Duncans

https://www.marktplaats.nl/u/rinze-rinzema/17957072/

(https://www.marktplaats.nl/u/rinze-rinzema/17957072/)Setje Indie humbuckers met chroom kapjes uit een Indie IPR 40 euro. Goede keramische humbuckers, weerstand rond de 8 kOhm. Meer in de richting van PAF's dan high output dus. Vieraderige aansluiting.

ESP 400 Series Tele brug element 25 euro.

Setje FGN LS10 zebra humbuckers 50 euro. Afkomstig uit een FGN LS10 uit het begin van de productie (nog met de Gibson cutaway). Paf-achtig, heb er verder weinig over kunnen vinden.

Setje FGN Tele elementen 40 euro. Afkomstig uit een oudere FGN Tele.

Gibson T-Top 1978: bieden. Deze Gibson T-Top heeft bij de vorige eigenaar een bewogen leven gehad. Oorspronkelijk afkomstig uit een Gibson The Paul was hij geëindigd als klankgat-element in een Western gitaar. Ik heb hem uit elkaar gehaald, goed nagekeken en weer in elkaar gezet en gewaxpot. Hij is 100 procent functioneel.

Seymour Duncan APH1B 80 euro.
Seymour Duncan Little 59 60 euro. De poolschroefjes zijn flink roestig, was al zo toen ik hem kocht. Volledig functioneel.
Seymour Duncan SH1N 75 euro.
Seymour Duncan SH2N 75 euro.
Seymour Duncan SH4 75 euro.
Seymour Duncan SH4 75 euro.

Wie weet kan er ook geruild worden, ik heb alleen belang bij low tot medium output Dimarzio humbuckers.