PDA

View Full Version : HNGD: Heritage H150



LRS
30 juni 2014, 20:03
Gister morgen opgehaald, in de avond voorzien van een setje 0.011" en de hals & actie afgesteld. Zit nog volop in de wittebroodsweken, dus nauwelijks objectief te noemen want hopeloos verliefd... maar ze is wel erg lekker, denk niet dat ik snel op haar ben uitgekeken! Ok, dit is ze:

http://img.tapatalk.com/d/14/07/01/7y3u8y3a.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/01/hateqany.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/01/udumu8a4.jpg

en gezellig tussen haar Fender vriendinnen (ze verdragen elkaar prima, zitten elkaar totaal niet in de weg):

http://img.tapatalk.com/d/14/07/01/3etyvuny.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

RS-Rik
30 juni 2014, 20:15
Zal zo'n kerel zich na een tijdje wel fijn voelen tussen die drie wijven?

peter_heijnen
30 juni 2014, 20:42
Mooi man!

Ik ben wel niet helemaal objectief, want ik heb een broertje van de jouwe gehad, weggedaan ten faveure van een gibson hrf1.
http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/her150.jpg

Zonder plaat is natuurlijk ook niet lelijk.

LRS
30 juni 2014, 21:06
Als ik eerlijk ben vind ik zonder slagplaat eigenlijk mooier, maar als ik de mijne eraf haal, blijven de gaatjes van de schroeven zichtbaar, dus laat ik em maar zitten. Maar nodig heb ik em niet, ik speel zonder plectrum, zal em niet snel beschadigen met m'n spel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

frekie
2 juli 2014, 12:33
Ow zeer fraai. "Who needs a Gibson" :speed:;):hide:

telerocker
2 juli 2014, 13:21
Gefeliciteerd! Dat zijn heerlijke LP's. En idd, zonder slagplaat is ie mooier. Ik zie liever de tigerstripes dan een stuk plastic.

D3nnis
2 juli 2014, 13:30
Super mooie gitaar!
En kwalitatief ook niet bepaald beroerd!
Mijn vrouwelijke kant zegt alleen dat een les paul gewoon een Gibson style headstock moet hebben, maar kan ook jaloersheid zijn :-)

Eko
2 juli 2014, 13:44
Heel mooi! Prachtige top. Zal ook wel weer niet verkeerd klinken........

humbucker
2 juli 2014, 15:33
Mooi ding! Ik heb er ook 1. Wel met p90's & Bigsby. Topgitaren!

Marc Oblivian
8 juli 2014, 11:34
Erg mooi en hoge kwaliteit bij Heritage. Ik ben echter bevooroordeeld (maar daardoor ook ervaringsdeskundige), want ik heb al jaren een zwarte custom (het H157 model) uit 1991 van Heritage. Echt een supergitaar. Ik verbaas me na al die jaren nog regelmatig over de sound en de veelzijdigheid van deze gitaar. Beter dan zo'n beetje alle andere Les Pauls die ik tot nu toe heb bespeeld, maar da's natuurlijk een smaakkwestie :-)
Grappig detail: zie dat jij in Zoetermeer zit. Daar heb ik de mijne gekocht (tweedehands).
Ik heb nu een Bareknuckle Abraxas in de brugpositie en een Seymour Duncan 59 in de hals. Veelzijdigheid troef, maar je moet er geen brute deathmetal mee gaan spelen.
Welke pickups zitten in jouw H150??

LRS
8 juli 2014, 13:17
Seymour Duncan '59 in hals en brug positie. Best lekker voor cleane slagjes maar ook voor een lekker vette Bonamassa sound op het brug element. Pickups mogen van mij best ballen hebben, maar houd niet van te veel output (ik vind bijv. Gibson's 489R/T al helemaal niets). Gisteren toevallig wat zitten kloten met mijn versterkers en een ABY doosje voor een vergelijkend warenonderzoek i.c.m. de H150 en beiden (Fender Super Reverb en Budda Superdrive) reageren geweldig op de H150. De Fender op de normale input 1 krijgt al heel snel een mooi randje en input 2 blijft wat langer Fender clean en een moeilijk te verslaan pedalenplatform. De Budda klinkt met de H150 ronduit dik. Voor een avondje blues/rock heb je niets anders meer nodig. Denk dat ik deze pickups gewoon lekker laat zitten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

telerocker
8 juli 2014, 14:11
Seymour Duncan '59 in hals en brug positie. Best lekker voor cleane slagjes maar ook voor een lekker vette Bonamassa sound op het brug element. Pickups mogen van mij best ballen hebben, maar houd niet van te veel output (ik vind bijv. Gibson's 489R/T al helemaal niets). Gisteren toevallig wat zitten kloten met mijn versterkers en een ABY doosje voor een vergelijkend warenonderzoek i.c.m. de H150 en beiden (Fender Super Reverb en Budda Superdrive) reageren geweldig op de H150. De Fender op de normale input 1 krijgt al heel snel een mooi randje en input 2 blijft wat langer Fender clean en een moeilijk te verslaan pedalenplatform. De Budda klinkt met de H150 ronduit dik. Voor een avondje blues/rock heb je niets anders meer nodig. Denk dat ik deze pickups gewoon lekker laat zitten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

BKP Mules of Amber Crosspoints erin en je hebt helemaal een topper.

LRS
9 juli 2014, 12:30
Hoe verschilt de mule t.o.v. stormy monday?


Sent from my iPhone using Tapatalk

telerocker
9 juli 2014, 14:30
Hoe verschilt de mule t.o.v. stormy monday?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Uitleg van BKP-oprichter Tim Mills op het BKP-forum:

The Mule is based on the early PAF humbuckers circa '58, they're wound with offset coils of 42 gauge plain enamel and feature Alnico IV magnets, unpolished and cut to the longer vintage length. The output of the earlier PAFs varied with DC res anywhere form 8 to 9K. I've based the wind on the best sounding I've heard and also what I considered sounded best to my ears.
These are my favourite humbuckers, they're full and punchy without being dark or suffering mid spikes, the highs are clear without being brittle and the bass is warm without being flabby or, at the other extreme, surgical.
I've spent along time working on the wind of these, especially the often neglected neck trying to achieve the optimum balance of power and tone.

Stormy Monday humbuckers are based on the later patent number pickups with a lower output. The materials and construction are the same and, unlike the patent number humbuckers that employed Alnico V's, I've stuck with Alnico IVs simply because they sound so much better in this application.
The tone is more open than the Mules, brighter but less power. They make a great neck pickup in combination with some of our higher gain models and a great bridge for semi's or light solid body guitars. My preference is for the Mule although Stormy Mondays have found a place in several of my LPs particularly Standards and Deluxes.

Both are available in calibrated sets and this is the best way to buy them-they're sold as a pair and wound as a pair, properly for each position.

LRS
9 juli 2014, 18:54
Hmm... ben wel een BKP fan (slow hands in strat, flat '50s in Tele), eens zien wat er van het vakantiegeld gaat overblijven, mss genoeg voor een setje Mules ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

telerocker
9 juli 2014, 19:06
Hmm... ben wel een BKP fan (slow hands in strat, flat '50s in Tele), eens zien wat er van het vakantiegeld gaat overblijven, mss genoeg voor een setje Mules ;-)


Kun je niet verkeerd mee gaan.