PDA

View Full Version : LR Baggs Venue DI - Iemand ervaring mee?



heavy-metal-thunder
30 juni 2014, 18:11
Hallo

Ik heb onlangs een akoestisch bandje opgericht (zangeres met ondersteunend keyboard/ (contra)bas en gitaar), waar we trouwmissen, recepties... willen mee opluisteren.

Repeteren en optreden doen we met 2 actieve boxen (Mackie SRM450) waarop zang en gitaar via een klein mengpaneeltje worden aangesloten. Mijn akoestische gitaar is uitgerust met de LR Baggs Anthem, waar ik wel tevreden over ben.

Ik zag onlangs de LR Baggs Venue DI en dit leek me wel een interessant toestel omdat meer eq-mogelijkheden, tuner en een soloboost. Wat zijn de ervaringen met dit toestel? Zijn er andere fabrikanten met gelijkaardige toestellen maar waar er nog effecten zoals chorus, echo, delay in zit?

Swaag
30 juni 2014, 18:32
TC Electronic heeft de G-Natural, een multi FX bak met DI en de hele toeters en bellen.
Klinkt geweldig maar ik vond het te veel mogelijkheden hebben.

Zelf ben ik overgestapt naar drie losse pedalen van Fishman, een delay, een chorus en een reverb. dat gaat bij mij dan de akoestische amp in. Simpel en overzichtelijk voor mij.

heavy-metal-thunder
30 juni 2014, 18:48
Ik heb het ook graag niet te ingewikkeld. De LR Baggs leek me wel interessant, want ik heb geen akoestische amp en de 3 bands EQ van mijn mixertjes is wel erg beperkt.