PDA

View Full Version : Boren van jackoutput? Na of voor het lijmen?



Rikkert
29 juni 2014, 23:34
Hallo allemaal,
Even een vraag mbt het boren van het gat voor de jack output.
Moet ik deze nu boren voor ik de top op mijn body ga lijmen of niet? Ik heb namelijk ergens gelezen dat je het zelfs beter kan doen nadat je de ronding op de body hebt gefreesd omdat anders je geleidelager van de rondings frees evt in het gat van de jack kan lopen waardoor je je body kan verknallen..of lossen jullie dit meestal nog anders op?

Rik

Plant
29 juni 2014, 23:48
Als ik zie hoeveel fabrieksgitaren pas achteraf een element ingebouwd krijgen en dus een groter gat op de plaats van de strapholder, zou ik niet weten waarom je het vooraf zou doen. Of wil je een aparte jack lager op de zijkant?

barno
30 juni 2014, 01:12
het klopt dat je lager in het gat kan komen als dat er al is, dan gewoon dat stuk even overslaan en met de vijl daar de radius doen. Maar gemakkelijker is dus dat gat gewoon later boren. Er is geen reden om dat niet zo te doen, dus...

Tabula Rasa
30 juni 2014, 05:32
Bij mijn tele deed ik dat gat als laatste, juist om die reden. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand een hap hout verliest.

Rikkert
30 juni 2014, 07:31
Bedankt allemaal, zelf dacht ik eerst dat het niet veel kwaad kon als ik dat voor het lijmen van de top deed, zodat ik er bij het gat aan de binnenkant iets beter bij kon om het evt wat na te schuren etc. Totdat ik dus ergens las dat het problemen kon geven als je de radius op de body ging frezen.
Allen hartelijk dank voor de uitleg!
Vanmiddag dus lekker de top erop lijmen dan :D

Rik

Plant
30 juni 2014, 10:45
Bij mijn tele deed ik dat gat als laatste, juist om die reden. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand een hap hout verliest.

Een tele? O sorry, ik dacht dat het om een akoestische ging. Ik snapte die zin over ronding frezen al niet :dontgeti: