PDA

View Full Version : Stukje djent voor t eerst in A



Fusion
28 juni 2014, 22:09
Heel kort stukje, om te kijken of t allemaal klinkt. Kritiek op sound en mix welkom!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

Tupelo
29 juni 2014, 10:16
Sound vind ik lekker, het contrast tussen de stakke gitaar en het wat zweverige op de achtergrond.
Mix heb ik geen verstand van, maar ik zou zelf waarschijnlijk de drumroffel aan het einde eruit halen, de drum faden en (om onverwacht voor het onverwachte te gaan), het wat zweverige uit de achtergrond naar voren mixen, een ogenblik zonder drum.
Kan wel iets leuk worden dit, denk ik.
Sowieso is die combi van strakke (bijna als percussie functionerende) slaggitaar met dat zweverige lekker.
Het klinkt ook voldoende rauw genoeg nog.
Geen idee hoe je het produceert, misschien is het ook digitaal, maar 't komt nog vrij direct over, alsof het uit een combinatie amp en stompboxes komt ofzo.
Klinkt ook als iets waarop Cageman wel wat input zou kunnen leveren. :D

Jannnus
29 juni 2014, 14:00
gevoel dat de ritme gitaren veel te hard staan
of is dat djent ??

obiwanjacobi
29 juni 2014, 14:43
Nice! Je kan de 'djent' gitaar dubbelen - 2 keer hetzelfde inspelen en dan L/R uit mixen waardoor het meer body krijgt en dan idd iets zachter. Verder hou ik van iets meer afwisseling, maar aangezien je compositie nog niet af is, heb je daar nog genoeg ruimte voor ;)

[2c]
M

guhlenn
29 juni 2014, 15:28
ha, ik zeg het niet vaak, maar hij moet wat strakker Fu. die djent ritme gitaar. Verder erg vet, zowel wat betreft sound als compositie. Nioce

Fusion
29 juni 2014, 15:37
Dank dank allen! Ja moet (en wordt) zeker strakker. Speelde dit gewoon in één keer, het ging me meer om de mix en de gitaarsound.

Blij dat de sound gewaardeerd wordt. Djent komt om eoa reden niet makkelijk bij mij.

Btw het is dubbel ingespeeld en hard gepand, zoals altijd :) Ik ga hier wel n zweverig djent nummertje van maken. En uiteraard straks ingespeeld.

Hoe vindt men de drums klinken???

Duhsjaak
29 juni 2014, 22:15
Het zal je zeker zijn opgevallen, dat ik zelden met seconde tot seconde uitgewerkte technische verhalen kom.
Uitgaande van de veronderstelling dat je niet meer kunt doen dan de gevoelens van je publiek organiseren, vertel ik liever wat je muziek met mij doet.

Omdat je wel reacties wil horen, maar het raamwerk er niet bij vermeldt, moet ik dat zélf maken:

Als je ervan uitgaat dat je alleen maar een idee hoorbaar maakt:
Voor het eerst in een andere toonsoort voelt wat onwennig aan. Heeft ook iets engs. Ik hoor er een prima idee in en dat prima idee moet nog effe wat rijpen.
Als je ervan uitgaat dat het idee tamelijk gedetailleerd is uitgewerkt en je een meer op detail toegesneden reactie wilt:
Ik heb je idee met plezier beluisterd. Nogmaals een jaar of drie geleden moest ik opzoeken wat djent überhauptbetekent, dus dat geeft al een duidelijke indicatie van mijn kennis van zaken.

Na een keer of wat beluisteren, geloof ik echt dat het juist de drums zijn, die het geheel wollig en niet-strak maken. Dat vind ik wel erg jammer omdat dat het gedisciplineerde van djent ernstig in de weg lijkt te zitten.

Samengevat
Ik weet te weinig van djent
De centrale melodielijn is heelleuk en biedt allerlei mogelijkhedén
E hier gekozen track is in de ritmesectie te rommelig voor een fraaie djent track

For what it's worth......
Koop dat je met dit soort dingen doorgaat. Het zou jammerlijk als alles uiteindelijk hetzelfde gaat klinken.
Go Go Go Fu!!!!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
30 juni 2014, 08:23
Mmmm dank Gus. Misschien heb je gelijk wat betreft de drums... misschien moet ik ophouden proberen alles zelf te doen (dit zijn de meest rauwe drum samples die ik heb en ik probeer ze zelf tot een powerful en snappy en toch roomy geheel te krijgen) en gewoon weer mijn processed drum samples gebruiken. Die klinken wel cliché maar wel strak.

Is dat wat je n beetje bedoelde?

guhlenn
30 juni 2014, 09:03
Mmmm dank Gus. Misschien heb je gelijk wat betreft de drums... misschien moet ik ophouden proberen alles zelf te doen (dit zijn de meest rauwe drum samples die ik heb en ik probeer ze zelf tot een powerful en snappy en toch roomy geheel te krijgen) en gewoon weer mijn processed drum samples gebruiken. Die klinken wel cliché maar wel strak.

Is dat wat je n beetje bedoelde?

Eens met Gus, misschien is het niet de gitaar maar die rare drumrolls die het onstrak doen lijken.

Fusion
30 juni 2014, 11:28
Goede kritiek heren! Kan ik inkomen. Maar vind je de drum *sound* wel strak genoeg? Knalt het genoeg als ik t meer basic zou programmeren? Of is de sound zelf te wollig?

guhlenn
30 juni 2014, 11:30
het viel mij niet op. Maar drums met een muis inklikken is voor debielen Fu, een goede drummer gaat het geheel naar een heel nieuw nivo tillen, maar dat zei ik 2012 ook al tegen je denk ik ;). Aint gonna happen, aint gonna happen :D

Fusion
30 juni 2014, 11:46
I know I know. Maar vind je de sound zelf oké (voor samples dan he)? Of mag t dikker en snappier?

guhlenn
30 juni 2014, 12:00
I know I know. Maar vind je de sound zelf oké (voor samples dan he)? Of mag t dikker en snappier?

Je vraag impliceert dat je het niet weet Fu.

Cageman
30 juni 2014, 15:47
Hello,

Ik ben streng vandaag. Net terug van Graspop en heb gisteren Meshuggah zien rulen.

Die drumrolls zijn op zich ook niet verkeerd vind ik, alleen matcht het niet zo goed met de gitaar daar. In plaats van de drums daar veranderen, zou je ook een soort op tilt slaand hoger gitaarstukje ertussen kunnen stoppen, a la dit (van eergisteren :):soinnocent:) (https://www.youtube.com/watch?v=hfz41215UAk) op 1.13. (Dan zou ik op 0.14 van jouw stukje de drums veranderen, maar op 0.35 het bovenstaande doen, of iets dergelijks.)

Tot 0.28 vind ik hem het vetst. Die cleane gitaar in het begin klinkt echt en zelfs een tikkeltje lo-fi en dat pakt hier goed uit, wat knap is in het steriele djentgenre.

Verder zit er vooral in het begin een soort ruisje met tremolo. Die zou ik of iets harder doen (en dan vlnr ofzo), of weglaten. Nu twijfelde ik of het bewust was, onderdeel was van de drums, of een toevallige bijkomstigheid.

In plaats van de djent-gitaar dubben, zou je hem ook wat zachter kunnen zetten en dan de bas harder zetten en wat meer body geven. Dan misschien iets minder compressie en dan beukt ie nog wat meer.

Ik vind dat er mooie (en zoals gezegd vernieuwende) dingetjes inzitten. Bovendien (maar dat schijnt gewoonte te zijn :chicken:) is het weer knap ingespeeld.

Loeters,

Merijn

Fusion
1 juli 2014, 09:21
Ha Kooimans! Streng is goed, al kan ik natuurlijk niet opboksen tegen de Mesjokke heren.

Ik zal je stukje nog eens goed luisteren want ik hoorde gisteren over de mobiel niet goed waar je op doelde.

Ook weet ik niet wat je met het ruisje met tremolo bedoelt?? Waar precies? Ik heb alleen gitaar, (nep-)bas en (nep-)drums. Misschien de galm van de drums?

Cageman
1 juli 2014, 11:31
Ha Kooimans! Streng is goed, al kan ik natuurlijk niet opboksen tegen de Mesjokke heren.

Ik zal je stukje nog eens goed luisteren want ik hoorde gisteren over de mobiel niet goed waar je op doelde.

Ook weet ik niet wat je met het ruisje met tremolo bedoelt?? Waar precies? Ik heb alleen gitaar, (nep-)bas en (nep-)drums. Misschien de galm van de drums?

Ik denk nu dat het voorbeeld dat ik gaf niet optimaal weergaf wat ik bedoelde ook; slechts een beetje. Ik verwoord het iets anders: het mooie aan djent vind ik het machinale en daardoor bijna onmenselijke karakter. Dat kan dus op tilt slaan, als in, vastlopen. Als je over die drumrolls op dezelfde accenten een reeks hogere noten plaatst krijg je zo'n effect. Meer zoals hier (https://www.youtube.com/watch?v=f_wF3g01Ktc) op 0.53.

Die "ruis" die ik bedoel is het best hoorbaar in de eerste helft en ook in het intro zonder drums, dus het zal haast in de gitaar zitten. Het zijn opkomende golfjes precies tussen de gitaaraccenten in en het maakt het geheel wel wat groovender. Misschien iets noise reducerigs bedenk ik net?

Fusion
1 juli 2014, 14:21
Oké we hebben iig één helft van t mysterie opgelost ;) Ik snap nu wat je bedoelt met hoge nootjes. Thanks, ik zal eens kijken. Djent verzinnen komt nog niet zo natuurlijk, daar ik t bijna nooit luister en, nog erger , ik speel bijna nooit gitaar meer :(

Maar die ruisgolvjes? Het kan alleen maar de hi-hat zijn of emmm... de ruis van t niet perfect afdempen van de korte start/stop-noten?

Jannnus
1 juli 2014, 14:52
ff een beetje plagen
vin um wel semi grappig



http://www.youtube.com/watch?v=wfPOANlbyWw

Duhsjaak
2 juli 2014, 21:49
Hello,

Ik ben streng vandaag. Net terug van Graspop en heb gisteren Meshuggah zien rulen.

Die drumrolls zijn op zich ook niet verkeerd vind ik, alleen matcht het niet zo goed met de gitaar daar. In plaats van de drums daar veranderen, zou je ook een soort op tilt slaand hoger gitaarstukje ertussen kunnen stoppen, a la dit (van eergisteren :):soinnocent:) (https://www.youtube.com/watch?v=hfz41215UAk) op 1.13. (Dan zou ik op 0.14 van jouw stukje de drums veranderen, maar op 0.35 het bovenstaande doen, of iets dergelijks.)

Tot 0.28 vind ik hem het vetst. Die cleane gitaar in het begin klinkt echt en zelfs een tikkeltje lo-fi en dat pakt hier goed uit, wat knap is in het steriele djentgenre.

Verder zit er vooral in het begin een soort ruisje met tremolo. Die zou ik of iets harder doen (en dan vlnr ofzo), of weglaten. Nu twijfelde ik of het bewust was, onderdeel was van de drums, of een toevallige bijkomstigheid.

In plaats van de djent-gitaar dubben, zou je hem ook wat zachter kunnen zetten en dan de bas harder zetten en wat meer body geven. Dan misschien iets minder compressie en dan beukt ie nog wat meer.

Ik vind dat er mooie (en zoals gezegd vernieuwende) dingetjes inzitten. Bovendien (maar dat schijnt gewoonte te zijn :chicken:) is het weer knap ingespeeld.

Loeters,

Merijn

Ja, en dan krijg je Duhsjaak himself er ook nog even bij. Eerder is mijn opvatting over Djent al genoemd: het moet echt apestrak en robot/mechanisch.

Ik weet niet genoeg van deze muziek (had ik dacht ik al gezegd), maar nu Merijn Mesjokke noemt, dan heb je daar een drummertje die een pracht geluid heeft voor zijn/jouw soort muziekjes.

Vraag mij niet even precies te zeggen wat goed is of moet worden verbeterd. Maar Mesjokke heeft een mooi klinkende drummert. En hoe heet die Sjaak ook al weer. Kheb t wel geweten...

Vriendélijke groet, Gus

Fusion
3 juli 2014, 14:36
Thanks Gus :) Ik heb overigens ook een sample pack van die drummert (EZX DFH voor de nerds).

Duhsjaak
3 juli 2014, 21:01
Thanks Gus :) Ik heb overigens ook een sample pack van die drummert (EZX DFH voor de nerds).

Ahhhhh....., heeft ie meegewerkt aan die drumdoos? Dat is een opsteker, want ik vind dat echt uitstekend klinken dat manneke. Zou voor mij een reden zijn zo'n programma te kopen als ik dat soort muziek nog eens zou overwegen. Ga gelijk eens kijken of er voorbeelden van op het net staan. Zal toch wel?

Fijne tip. Dank je wel!
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
3 juli 2014, 21:27
Hey, ik hoorde het stukje net pas. Inderdaad, de drums zijn... wollig. Lijkt wel weer een trend, om de drums wat minder steriel te maken. Luister maar eens naar Koloss van Meshuggah. Kan best goed uitpakken, maar jouw drums klinken behoorlijk standaard. Misschien omdat ik de samples herken, ik gebruik zelf ook Superior Drummer in combinatie met DFH, Metalheads, en nog een paar anderen. Misschien ook omdat de beat vrij simpel is. Wat subtiele ghostnotes erbij en de boel ontdooit wat meer. Probeer ook eens wat meer dynamiek in het volume van de hihat te stoppen. Probeer te denken als een drummer; als je een fill speelt aan het eind van een 'rondje' moeten je armen wat meer vaart maken om op tijd terug te zijn bij de hihats. Logischerwijs klinkt de eerste slag dan net een tikkie harder en een fractie van een seconde later.

Overigens geloof ik dat er wellicht bij de sound van de gitaar nog wel wat aangepast kan worden; vooral in de EQ. Iets meer in de hoge mid-range boosten wellicht? Dat het net wat meer een scherp randje krijgt.

De bas, hoewel nep, vind ik eigenlijk wel lekker zo. Ik zou zelf, bij het componeren van een nummer als dit, af en toe (bijvoorbeeld tijdens een fill) de bas loskoppelen van het ritme en de noot van de gitaar, een kleine lick tussendoor. Dan maak je de luisteraar bewust van het feit dat er een basgitaar in zit. Of af en toe, om de zoveel maten, een paar noten een octaaf hoger zetten.

Verder best een leuk stukje, kan zeker wel wat worden! En dat digitale geluid, daar hoef je geen zorgen om te maken. Dat is bijna de definitie van djent.

Fusion
7 juli 2014, 13:19
Ok thanks voor t luisteren en de tips Kefding! Ja, ik zit er toch aan te denken andere drums samples te gebruiken (dit is de standard SD2.0 kit), bijv mijn bijgewerkte DFH EZX.

Thommxz
11 juli 2014, 00:00
Tof stuk Fusion!

Ik raad je de volgende dingen aan:

1. Noisegate op de gitaren - Djent hoort strak te zijn, een strak afgestelde Noisegate zal je hier bij helpen
2. Minder laag bij de gitaren - Bas en gitaar zullen elkaar beter aanvullen als ze ieder een plek krijgen toegewezen, je zult versteld staan hoeveel strakker dit zal klinken
3. Meer hoog bij de kicks - De kicks klinken wollig, wat meer hoog zal de kick beter naar voren brengen
4. Reverb op de Snare en Toms - Dit zal de mix een stuk meer vullen en groter laten klinken
5. Compressie op de drums - Ik geloof geen compressie op de drums te horen, een beetje Parallel Compressie doet wonderen.

Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.

Zie hier mijn poging: https://www.dropbox.com/s/jl1l0cq29tk8wh8/floep.mp3

Ga zo door!

Cageman
11 juli 2014, 00:58
Tof stuk Fusion!

Ik raad je de volgende dingen aan:

1. Noisegate op de gitaren - Djent hoort strak te zijn, een strak afgestelde Noisegate zal je hier bij helpen
2. Minder laag bij de gitaren - Bas en gitaar zullen elkaar beter aanvullen als ze ieder een plek krijgen toegewezen, je zult versteld staan hoeveel strakker dit zal klinken
3. Meer hoog bij de kicks - De kicks klinken wollig, wat meer hoog zal de kick beter naar voren brengen
4. Reverb op de Snare en Toms - Dit zal de mix een stuk meer vullen en groter laten klinken
5. Compressie op de drums - Ik geloof geen compressie op de drums te horen, een beetje Parallel Compressie doet wonderen.

Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.

Zie hier mijn poging: https://www.dropbox.com/s/jl1l0cq29tk8wh8/floep.mp3

Ga zo door!

Heb je dat allemaal opnieuw ingespeeld! Damn.. dat doe je knap. Een clone. Maakt het vergelijken ook leuk. Wat ik nu dan ook ga doen :cheerup:.

Qua mix zou die (volgens mij) het beste klinken ergens tussen die van jou en Fusion in. Zo'n klikkende kick heb ik echt niks mee, dat is geen echte kick als je het mij vraagt. De galm op de snare kan ook iets minder, die lijkt wat dat betreft iets uit verhouding met de rest van de instrumenten. Verder hebben de drums op jouw versie wat meer impact (door de compressie?), wat op zich vet is. Alleen zou dat dan misschien nog beter iets gedoseerder toegepast kunnen worden. Nu knalt de ritmepartij me constant uit het sfeertje dat het soundscape-achtige gitaartje op de achtergrond opbrengt. Die zweverige leads vond ik juist zo fijn aan dit stuk. Natuurlijk is dat knallende ook onderdeel van het genre, maar het kan zoals gezegd iets gedoseerder, waardoor het geheel wat dynamischer wordt (en daarmee de harde beuken nog een tandje harder inslaan).

O en Fusion, dat ruisje waar ik het over had, zit in deze versie niet. In het intro is dat het best te horen.

Ik stel voor dat Thommxz een vervolg maakt hieraan. Daarna Fusion daar weer aan. Gezamenlijke eindmix en vette samenwerking in de pocket. Waar ik dan weer streng op kan gaan schieten :hippie:.

Loeters,

Merijn

Kefding
11 juli 2014, 01:18
Aangezien ik verder niks had te doen heb ik een poging gedaan het nummer na te maken in een korte tijd, is op zich wel gelukt.

Ik snap wel waar je heen wil, alleen jouw mix doen de lead- en pingelpartijen teniet, als je het mij vraagt. De reverb op de snare is ook behoorlijk overdreven vind ik. Ten slotte vind ik de sound van Fusion's slagpartij behoorlijk dicht bij het 'djentgeluid' liggen, dat van jou is meer een algemeen 'metal-chugga-chugga'.

Wel erg leuk dat allerlei mensen zich met dit nummer bemoeien, ik zou graag mijn invulling in de vorm van een drumpartij willen geven. Heh, heh. :D

Edit: Ah, fuck it. Om te demonstreren wat ik bedoel met extra invulling: klik (https://www.dropbox.com/s/5mz8koswmvew0hg/kaasflamingo.mp3)

Fusion
11 juli 2014, 08:42
Wauw dit is gaaf mensen!!

Thommx, bedankt man, leuk! Ik vind je sound killer, echt te gek. (Ik vermoed echter alleen dat jij niet op de losse A snaar speelt, maar een afgedempt power chord A5 speelt? Dat will ik ook doen, maar later in t nummer). Zou je mij kunnen aangeven wat je allemaal voor drum software gebruikt? Wat voor samples? En nog tips qua noise gate afstellen, ik vind dat echt heel erg moeilijk.

En Kefding, zijn dat echte drums? Bent u een drummer? *kwijl* Zo ja, dan moeten wij eens wat samen doen hehe.

Allen, ik had gisteren (toevallg!) al een nieuwe mix test gedaan, ik hoop dat de experts er wat mee kunnen en ik hoop dat dit wat beter klinkt dan de vorige!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

Damn wat is dit een tof forum :) :) :)

Jannnus
11 juli 2014, 11:49
zal me een worst wezen of het dddddjent is of niet maar deze versie ..... groevy, gaat ergens heen, swingt als een trein..... snel afmaken

btw wat jouw muziek betreft.....jij bent de enige expert !!!

zoldergitarist
11 juli 2014, 11:54
Sorry dat ik het zeg maar vind het net een kudde nijlpaarden. De drums vind ik geweldig !

Tupelo
11 juli 2014, 15:54
Rete vet stukje !!
Wat ambiant inknallen wil ik voorstellen.

Mijn laatste band had ook een stel leden die behoorlijk goed dit soort strakke dingen kon neerzetten.
Ik ben daar minder in, maar wel weer goed voor de ambiant.
Bij deze opname (http://www.youtube.com/watch?v=wUs8dupKbmc) ben ik al niet meer betrokken geweest, maar wat synth en het middenstuk zijn in basis mijn compositie, en 't voegt wel iets toe.

Denk dat een ambiant middenstukje ook voor jouw Djent lekker uit kan pakken.

Fusion
12 juli 2014, 18:30
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

En weer er een stuk erbij, en aan alle knopjes gedraaid om t wat beter te laten klinken hopelijk. Vind een goede, strakke Djent sound met de obligate strak afgestelde noise gate nog wel ERG moeilijk hoor. Thommx nog tips?

guhlenn
13 juli 2014, 11:46
de kick klinkt raar. dat hoor ik pas goed in het coupletje trouwens. Ik vind het nummer wel erg lekker Fu. Fijn snare gelui, drums in het lagemeen klinken prima op de laptop.. Beetje jammer dat het maar zo kort is.

Cageman
13 juli 2014, 11:55
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

En weer er een stuk erbij, en aan alle knopjes gedraaid om t wat beter te laten klinken hopelijk. Vind een goede, strakke Djent sound met de obligate strak afgestelde noise gate nog wel ERG moeilijk hoor. Thommx nog tips?

Ai ai, die is vet hoor. Die softe uitbreiding is heerlijk spacey en jazzy. Geweldige opbouw heeft dat. Dit wordt een hele goeie.
Enige minor issue is voor mij de hardheid van de drums in (met name het eerste deel van) het rustige stuk. (edit: met name de tikken op de snare)

Nice!

Loeters,

Merijn

Fusion
13 juli 2014, 13:07
Thanks mannen!


@Zilt: de kick in t rustige stuk is anders dan tijdens de metal stukken. Wat vind je er raar aan?

@Cageman: vind je de snare te hard of te zacht?

Fusion
13 juli 2014, 13:14
Enneh t is nog niet af uiteraard he...

pasqual
13 juli 2014, 13:47
Ik luister niet naar of het wel strak genoeg is om Djent te mogen genoemd worden maar of het lekker klinkt. En dit veel te korte stukje klinkt lekker en net op het moment dat het nummer los gaat komen stopt het abrupt! Jammer joh! Dat van die kick in het rustige stuk klopt wel: De kick stopt meteen na de aanslag zonder iets van een klank achter te laten. Op deze manier klinkt ie erg onnatuurlijk. Maar dit zijn maar details. Maar als je er op gaat letten.....:)
Hoe ver ben je met dit nummer? Ik wil graag meer horen!

Tupelo
13 juli 2014, 13:51
Ik ben waardeloos in de technische commentaren, omdat ik niet zo technisch ben, dus maar zoals ik het ervaar.
Waardevolle uitbreiding, dat rustige stuk dat achter die heerlijke beuk komt.
Sowieso prettig om je in progress te horen, in plaats van de vaak perfect afgeronde dingen die je hier post.
Wel mag je van mij dat rustige stuk een eerste keer beperken tot 'just a taste', vanaf 1.02 opnieuw dat beuk stuk inzetten, en de rest later opnieuw inzetten (en nog wat verder uitwerken) als break.
Als in meer = minder in de compostie, vrijwel alles dat je nodig hebt om het af te ronden als liedje is er al.

Duhsjaak
13 juli 2014, 14:17
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

En weer er een stuk erbij, en aan alle knopjes gedraaid om t wat beter te laten klinken hopelijk. Vind een goede, strakke Djent sound met de obligate strak afgestelde noise gate nog wel ERG moeilijk hoor. Thommx nog tips?

Niet om te slijmen, maar ik vind het ontzettend knap dat je zo met zo'n stuk bezig blijft aan de hand van allerlei opmerkingen.
Daar zou het gevaar op de loer kunnen liggen dat je speelbal wordt van de luimen en fratsen van je publiek. Wij dus.

Het is natuurlijk niet zo, dat ik het beter weet dan jij wat je met je muziek aan moet. Dat zou wel een heel raar idee zijn. Mijn persoonlijke mening is dat jouw perfecte Djent, een djent is waar jij je draai aan hebt gegeven. En misschien omdat het een beetje zachter eruit komt dan de standaard djent, vind ik dit eigenlijk de eerste die uitsteekt boven het niveau 'interessant fenomeen'. Ik vinnum gewoon lekker.

Een tische Fu djent? Ik zou er voor tekenen.
Vriendelijke groet, Gus


Naschrift:
Zou ik uit pure nieuwsgierigheid mogen vragen wat gemiddeld dé doorlooptijd is van een stuk muziek? Hoe lang ben je daarmee bezig? Hoe vaak pak je dat op en schrijf je het in iets gewijzigde vorm weer weg?

Dat ik me dat afvraag is met een reden. Het geheugen is een sloppy business. Iedere keer dat je iets oproept en weer wegschrijft is de herinnering iets aangepast. Het zou dus zo kunnen zijn dat je iedere keer je doelstelling ook iets aanpast. Misschien dat je je gedachten daar eens over wilt laten gaan.

Cageman
13 juli 2014, 14:38
@Cageman: vind je de snare te hard of te zacht?

Te hard. Alleen in het rustige stuk dan! Daarbuiten vind ik de drums dik in orde.

guhlenn
13 juli 2014, 14:44
Dat ik me dat afvraag is met een reden. Het geheugen is een sloppy business. Iedere keer dat je iets oproept en weer wegschrijft is de herinnering iets aangepast. Het zou dus zo kunnen zijn dat je iedere keer je doelstelling ook iets aanpast. Misschien dat je je gedachten daar eens over wilt laten gaan.

+1. En tsja, wat er raar is aan de kick kan ik moeilijk zeggen. Niet echt is het beste antwoord wat ik je kan geven, of kapot geprocessed. Sowieso is 'een andere kick' iets wat 'nep' gaat klinken, geen drummer wisselt z'n kick in het couplet :). Misschien moet je het idee van echte drums verlaten en gewoon gaan voor wat jij denkt dat nodig of juist is? Want, zie bovenstaande.

Kefding
13 juli 2014, 19:06
En Kefding, zijn dat echte drums? Bent u een drummer? *kwijl* Zo ja, dan moeten wij eens wat samen doen hehe.

Geen echte drums, ik ben wel een drummer. Ik sta open voor van alles en nog wat, dus waarom niet?

Nieuwe mix klinkt trouwens al veel beter, vind ik. Vrij spannend allemaal weer.

Fusion
14 juli 2014, 18:48
Zou ik uit pure nieuwsgierigheid mogen vragen wat gemiddeld dé doorlooptijd is van een stuk muziek? Hoe lang ben je daarmee bezig? Hoe vaak pak je dat op en schrijf je het in iets gewijzigde vorm weer weg?

Dat ik me dat afvraag is met een reden. Het geheugen is een sloppy business. Iedere keer dat je iets oproept en weer wegschrijft is de herinnering iets aangepast. Het zou dus zo kunnen zijn dat je iedere keer je doelstelling ook iets aanpast. Misschien dat je je gedachten daar eens over wilt laten gaan.
Het hangt er een beetje van af. Als ik met de geijkte gitaarsounds en drumsamples werk, en ik werk t nummer een beetje uit van te voren kan t redelijk snel gaan. Van componeren, opnemen tot mixen in emmmm..... uurtje of 30? Maar als ik eigenlijk niet echt een nummer heb, en meer aan t experimenteren ben met een nieuwe sound, nieuwe gitaar etc.... tsja, dan gaan er ook zoveel tussenversies verloren, maar die tellen wel mee qua tijd. Ik denk dat ik aan dit brouwsel alleen al een uur of 15 heb gespendeerd, in totaal.

Duhsjaak
15 juli 2014, 09:24
Dank je wel voor de reactie.
Het bevestigt toch een beetje wat ik meende te horen.

Ondanks dat ik altijd heb geroepen dat ik er tegen ben ga ik dat toch ook nog eens proberen. Niet om foutjes eruit te halen, maar om te zien of iets bedachtzamer werken niet een ander resultaat te zien/horen geeft.

Bij mij is het nooit meer dan twee uur. Twintig minuten (max.) voor de tekst en even meer dan anderhalf uur voor muziek/opnemen/mixen.

Dat houdt altijd iets ruws/schetsmatigs. Ik ga daar eens over denken.
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
15 juli 2014, 11:32
Leuk, ben benieuwd!

Cageman
16 juli 2014, 00:25
Een Gussiaans klankdicht (met Soul Food?) waar 15 uur aan gesleuteld is. Komt u maar :D.

Duhsjaak
16 juli 2014, 06:28
Een Gussiaans klankdicht (met Soul Food?) waar 15 uur aan gesleuteld is. Komt u maar :D.

Ja, dat zou wel lachen zijn. Nee, het zijn niet de teksten. Ben net terug van een aantal weken met mijn eigen vrouw in een tentje. Dat was bijzonder plezierig en resulteerde in (geschat) 375 refreinen voor nieuwe liedjes. Dus de 'iedere dag één' traditie is weer veiliggesteld. Ik wil wel eens een iets andere draai geven aan de liedjes. De manier van het tot stand komen dus.

Nou is de manier van verhoren van de politie nog altijd gebaseerd op het idee dat het geheugen een vaststaand beeld geeft als je situaties oproept. Dat is niet het geval. Onze lage termijn geheugens zijn voorzien van een heel fuzzy proces, waardoor dat, wat is waargenomen, iedere keer weer net anders wordt weggeschreven, dan dat het eruit werd gehaald. Door de manier van verhoren, gooit de politie op het gebied van waarheidsvinding zijn eigen glazen in.

Daarom dat serendipity (dingen vinden zonder er naar gezocht te hebben) en voortschrijdend inzicht bestaan.
Ik vraag mij af hoe een lied eruit gaat zien als ik bijvoorbeeld 14 dagen lang iedere dag een partijtje opnieuw inspeel. Niet in een poging tot een technisch vlekkeloos resultaat te komen, maar om uit te zoeken of de aard en vorm er ook van zou kunnen veranderen.

Nu, zoals je weet, speel/zing ik iedere partij precies één keer en neem daarmee een zekere schetsmatigheid en eventuele fouten voor lief.
Ik ben weer lekker bezig (in de zin dat ik er veel plezier van heb) met het maken van nieuwe liedjes, maar blijf altijd nieuwsgierig naar de uitkomst als ik mijn werkwijze zou aanpassen.

Ik ga mijn gedachten er eens over laten gaan.
Wordt vervolgd.....
Vriendelijke groet, Gus

guhlenn
16 juli 2014, 08:42
Ja, dat zou wel lachen zijn. Nee, het zijn niet de teksten. Ben net terug van een aantal weken met mijn eigen vrouw in een tentje.

...


Ik vraag mij af hoe een lied eruit gaat zien als ik bijvoorbeeld 14 dagen lang iedere dag een partijtje opnieuw inspeel. Niet in een poging tot een technisch vlekkeloos resultaat te komen, maar om uit te zoeken of de aard en vorm er ook van zou kunnen veranderen.

BEste Gus, Ik kan niet anders dan zoeken naar de verborgen informatie in jouw posts (het voelt als een happy meal: there's a suprise inside!), maar dat je nu impliciet aangeeft er ook met andermans vrouw in een tentje op uit te trekken verbaasd me weer. :)

Wat betreft je experiment: ik doe dat. En ja, het veranderd. Maar dat levert de volgende frustratie op: welke versie is de beste? Niet noodzakelijkerwijs de laatste!

Fusion
18 juli 2014, 12:47
En weer n stuk erbij. Let wel de solo is dus nog NIET af! Alleen de eerste 4 noten wil ik gebruiken, de rest is crap. En het blok waarover de solo komt duurt nog langer door (je kunt het herkennen aan t feit dat het stuk erna opeens harder klinkt en meer hoog heeft).

Moeilijk man dat extreem strakke start/stop djent gedoe!!!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

Kefding
18 juli 2014, 21:33
Holy schmoly, dat gaat de goede kant op! Mix is nog steeds niet mijn ding maar fuck it.

Goeie shit, dit.

Duhsjaak
18 juli 2014, 21:56
@guhllen
Ja, met de tent op 998 meter en 1149 meter boven zeespiegel eind mei? Da's vrijwel een garantie op nachtvorst. En zijn ochtenden geweest, dat ik de tent in de pleeruimte moest ontdooien, anders was ie niet op te vouwen.
Als je een beetje kijkt naar mijn teksten is de toevoeging 'met mijn eigen vrouw' niet zo gek.

Als het maar hard genoeg vriest moet je je afvragen wie van de Boliviaanse marcheerpoeder brigade lekker zou slapen onder zulke omstandigheden. 2 slaapzakken onder, 2 slaapzakken boven + het lekker warme lijf van je eigen lief en het is prima te doen.

@Fu
Zonder dat ik nou precies kan omschrijven wat er in de drums is veranderd, is dit top. Vind ik.....

Waarom laat je het niet lekker zoals het is, flaws and all, in de komende drie weken zie je ineens wat je er aan veranderen wil. Ik wou zo graag dat ik over mijn eigen muziek een zelfde zelfbewustzijn zou kunnen hebben!
Wat mij betreft: laat maar lekker zo. Ik vind het ge-wel-dig. Zonder gelul.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
19 juli 2014, 20:29
Haha, nee Gus, ik volg je raad op en volg daarom je raad niet op :P Ik heb er weer aan gesleuteld. Zit nu een heel lekker raar middenstuk in, na de 'solo' (dezelfde kanttekening inzake de 'solo' geldt nog steeds). Dit is de een na laatste update. Hierna gooi ik de solo gitaar erover heen en maak t einde af. Misschien dat ik nog wat opnieuw inspeel (want MAN OH MAN wat is dat djent moeilijk!!!)

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die nog een keer willen luisteren en wat ze van het middenstuk vinden!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

Cageman
19 juli 2014, 22:59
Dat die solo het minste deel van het stuk is zegt genoeg. (de binnenkomst van de solo vind ik magistraal overigens)
Het rustige stuk is nog steeds m'n favoriete deel. En ik hoor van die tilts! Yeah. Bruut man. Rustige stuk komt ook weer terug inclusief geknal.
Allerlei verschillende invloeden en toch is het één geheel geworden. En dat met al die input tussendoor.

Onwijs knap gedaan.

Loeters,

Merijn

Cageman
20 juli 2014, 00:14
n er veel van zeggen maar dat het een Je kan er veel van zeggen maar dat het een geheel is geworden uuuuh nope geheel is geworden uuuuh nope jammer want er zitten stukken in van een jammer want er zitten stukken in van een prodigy,urban dance squad, tom prodigy,urban dance squad, tom holkenborg,nivo
Volgens mij kan ik ervan zeggen wat ik wil. Verder begrijp ik weinig van jouw stijl hier, Jannnus. Een opzich geinig filmpje over djent.. op een vreemde manier hier geplaatst. Vervolgens pas later toch weer redeljke kritiek op het muziekje. En net weer gek bericht over of Fu op festivals wil staan of z'n lied door de mensen hier de verneukenis in wil laten jagen (inmiddels verwijderd.. ?). Vervolgens dit hierboven.

Kefding
20 juli 2014, 00:46
djent flimpje hep ik geplaatst omdat eigenlijk niemand weet wat djent is
ook de zgn djenters zelf niet

Haha, dan plaats je zó'n filmpje? Het slaat kan noch wal wat je zegt. Maar het zal wel.

OT: Ik vind het ook wel een geheel geworden. Het komt in ieder geval niet krampachtig over. De breakdown met de intro-riff is enigszins voorspelbaar maar knalt wel kneiterhard. De solo vind ik eigenlijk niet gek eigenlijk; misschien dat je 'm opnieuw in zou willen spelen, maar de notenkeuze en de manier waarop het zijn plek vindt in het stuk klopt gewoon. Vind ik. Het doet me zelfs een heel klein beetje denken aan de solo op 4:28 in "CAFO" van 'Animals As Leaders'. Komt wellicht door de sound, maar hij werkt net zo bevrijdend. Mooi gedaan, ik kan niet anders zeggen.

Duhsjaak
20 juli 2014, 09:17
Iemand die mij gaat leren wat Djent is? Fijn, want ik ben de eerste die erkent dat ie het fijne er nog niet van onder de knie heeft.
Kannie wachten dus.
Heb alleen vergeefs naar het filmpje gezocht.
Kan ongeduld zijn geweest (ja, ieder mens heeft zijn minpunten), maar de gedachte dat Holkenborg himself mijn coach zou worden....

Genoeg geluld.

Waar kan ik m vinden?
Niet Tom, maar het filmpje?
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
20 juli 2014, 12:21
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die nog een keer willen luisteren en wat ze van het middenstuk vinden!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662
Het begint een beetje moeilijk te worden voor me om te onderscheiden wat het middenstuk is, je bedoelt het einde tot zover ?
Ik moet wat wennen aan die enkele toon die op de achtergrond voorbij glijdt, ik ben niet gewend dat je daarvan zo expliciet gebruikt maakt, maar 't valt wel lekker.
Over het algemeen begin ik nieuwsgieriger te worden.
Waarbij ik aanvankelijk een meer is minder gedachte had, ben ik nu nieuwsgierig hoe je dit gaat afronden.
Ik word wel meegenomen namelijk.

Brum
20 juli 2014, 16:43
Om te horen hoe het niet moet? Daar is een werkwoord voor; Ulrichten.:D

edit: Dit was een reactie op een weggehaalde post van Jannnus.

Cageman
20 juli 2014, 17:37
nou als je bedoelt dat " dat de main lick 4 maten ipv 2 duurt " heb je gelijk
speel maar eens 1 maat" melodie " 1 maat "chugge chugge " dan heb je een standaard , onopvallende zware metaal lick
ja want je wil tenslotte geen tig miljoenen dollares met je muziek verdienen

of zit jij in die band die het nog beter doet dan metallica .....u2 of zo
dan heb ik natuurlijk niks gezegd

Justin Bieber schijnt ook aardig wat dollares te verdienen... Advies aan Fu dat daar logischerwijs uit volgt: laat dit maar zitten en zorg voor een goede auto-tune.

Brum
20 juli 2014, 17:39
Ik las nergens een persoonlijke aanval, toch? Ik weet dat het warm is... En dan voel ik al helemaal niet de drang om me ergens tegen te moeten verdedigen.:)

Metallica is wat mij betreft niet bepaald de meest strakke band, wat vooral in het drumwerk nogal terug te horen is. En hoewel ik niet zo van dat djent gebeuren houd, het is wel een stroming wat zich nogal kenmerkt om de strakheid, toch zeker in de drums. Djent kenmerkt zich ook nogal door de polyritmes en de oneven maatsoorten. Daar staat Metallica wat mij betreft nogal ver vandaan, vandaar dat ik de link niet zo zie liggen.

Meshuggah en ons aller eigen Textures kan ik overigens goed lijen. Niet perse djent, maar wel wat in die hoek zit. Die zou ik persoonlijk eerder aanraden om 's naar te luisteren, maar dat zal Fu vast allang gedaan hebben.

edit: Ook hier een reactie op een weggehaalde post van Jannnus.

Cageman
20 juli 2014, 17:54
laat me 1 goed nr van bieber horen


Hoho, daar ging het jou niet om he. Het ging je om de dollares.
Wat Brum zegt, Metallica heeft net zoveel te maken met het nummer van Fu als Justin Bieber met Metallica.

Van de rest van je post begrijp ik niks. Hier laat ik het verder ook bij wat deze discussie betreft.

Fu! Schiet op met het voltooiingsproces! :) Ben benieuwd.

Brum
20 juli 2014, 18:05
Waarom zou Fu het enige echte talent zijn dan? Omdat ie in een hoek zit die jou bevalt? Ik heb hier, met alle respect voor Fu en al helemaal niet om hem tekort te doen, wel grotere talenten voorbij zien komen. En dan nog, daar gaat het toch ook helemaal niet om joh... En hier laat ik het bij.:)

Brum
20 juli 2014, 18:56
Voor de latere lezers, er stond een hoop meer van Jannnus, wat ie kennelijk heeft weggehaald. Het lijkt een beetje uit z'n verband zo. Ook goed, weer door op het djent stukje van Fusion.:)

Cageman
20 juli 2014, 19:07
Ik heb gezegd dat ik hier niet meer op zou reageren, maar breek die belofte.


je leest ook niet
100 nummers had ik als voorbeeld kunnen nemen :)
dat men begint te zeuren over metallica geeft al aan dat geeft al aan dat naar beide nummers niet goed geluisterd is

kunst is cool man !!
Ik lees prima en ik lees dat jij Fu's stukje bekritiseert door te vergelijken met 100 andere liedjes, waarvan je Enter Sandman blijkbaar representatief vindt voor het maken van je punt. Als dat het niet is, moet je het niet als zodanig aanvoeren en vervolgens mij betichten van niet goed lezen. Ik geef ook nergens mijn mening over Metallica. Bovendien heb ik meerdere keren naar Fu's stuk geluisterd en ben ik daarna tot mijn mening gekomen.
Kunst is cool, dat zeker :).



omdat ik hem dingen van hem gehoord heb die niemand anders hier of ergens anders op deze aardkloot kan maken of heeft gemaakt
de anderen zijn heel erg goed op de door hun gekozen instrumenten


bv de muziekjes van meneer cageman
tja die ken ik wel
nivo ok maar niks nieuws onder de zon


en ik vind het zonde als grote talenten door onbenulligheid niet de kans krijgen om te schijnen
maar het zal wel smaak zijn
Ik ben blij dat mijn liedjes door de J-keuring heenkomen ;).

Het ontgaat mij volledig waarom grote talenten hier door onbenulligheid geen kans zouden krijgen. Er is hier op dit forum naar Fusion toe al meerdere keren geadviseerd om met een band op pad te gaan of op andere manieren meer te doen met zijn muziek, zowel in het prog-genre als in het dubstep/electro genre. In beide genres zijn z'n liedjes namelijk behoorlijk high end. Fusion heeft hier gelukkig een eigen keuze in. Net zoals hij de keuze heeft zijn muziek wel/niet te laten beïnvloeden door commentaren hier. Eentje waarvan hij ook prima in staat is hem te nemen.
Tenslotte: ga alsjeblieft niet andermans commentaren op liedjes afkeuren als je zelf nauwelijks in staat lijkt opbouwende kritiek te geven.



heb al vrij vroeg aan gegeven om de djent/prog metaal los te laten omdat in
mij imho iets anders in zit

maar la ma
fu is het derde echte talent wat hier in mijn aantal jaren lidmaatschap voorbij heb horen komen
1ste niks meer van gehoord
2de gaat het denk ik niet redden

ik ga nu dubsteppen

Veel plezier met dubsteppen. Laat hier eens wat horen zou ik zeggen.

Cageman
20 juli 2014, 19:08
Voor de latere lezers, er stond een hoop meer van Jannnus, wat ie kennelijk heeft weggehaald. Het lijkt een beetje uit z'n verband zo. Ook goed, weer door op het djent stukje van Fusion.:)

Oh oh, volgens mij word ik flink getrollt. :cheerup: Hahaha.

Jannnus
20 juli 2014, 19:10
Voor de latere lezers, er stond een hoop meer van Jannnus, wat ie kennelijk heeft weggehaald. Het lijkt een beetje uit z'n verband zo. Ook goed, weer door op het djent stukje van Fusion.:)

is helemaal waar
we gaan door met het bespreken van dit stuk muziek

vergeet mijn bijdrage
ik pik gewoon wat ik nodig heb :)

Duhsjaak
21 juli 2014, 04:26
Ik word persoonlijk niet helemaal bien van een aantal reacties. Ik ben de draad daarvan ook een beetje kwijt. Beetje? Ehm....

Daarom geloof ik dat 19 jul je laatste revisie is.
Tot pakweg 0'38" is het naar mijn smaak een stukje brokkelige muziek. Dat doet me in verhouding weinig omdat ik daarin niet echt de hand van de meester hoor. Vanaf dat rustige stuk op 0'38" krijg ik de smaak helemaal te pakken. En de afwisseling tussen dat mooie dromerige en het dreigende maniakale vind ik een vond. Dat het dan ook nog gelijktijdig langskomt vind ik absoluut een vondst. Dat heb ik in deze soort muziek nog nooit gehoord. Volmaakt en volmaakt uniek.

Een nieuwe variatie in een op zich vreemde muzieksoort. Mij boeit het vreselijk. Wat een verhalenverteller!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
21 juli 2014, 20:48
Jongens rustig het is maar een muziekje ;)

Hij is af. Ik ben niet echt tevreden, maar gezien t mijn eerste keer is dat ik een gitaar helemaal in A heb gestemd, en dat ik er niet zoveel tijd in heb kunnen steken.... volgende keer beter.

Het einde is het simpelste en gelijk t mooiste :)

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

De solo zuigt, maar ik speel bijna nooit solo gitaar meer dus ik hou t zo.

Kefding
21 juli 2014, 22:03
Compositie heeft goed uitgepakt, wat mij betreft. Alles klinkt ook lekker, behalve toch de drums. Maar ja, boeiend! Gewoon verder gaan, er zit vooruitgang in. Ik ben benieuwd wat je volgende project wordt!

Jannnus
21 juli 2014, 23:46
tja ut is duidelijk not done als je tips geeft die imho er voor kunnen zorgen dat dit stuk muziek een veel groter publiek kan bereiken
dat ik dat wat mistig deed heeft te maken met het feit dat het nog al makkelijk te jatten is

have fun

Cageman
22 juli 2014, 11:27
Iemand.. hou me tegen, hou me tegen!


Hij is mooi geworden zeg. Intro is echt een intro in die zin dat het introduceert, anders dan gewoon "het beginnen van een nummer". Het lijken eerst allemaal losse stukjes, maar later morft zo'n beetje alles samen. Wat Tupelo al zei, die dronige synthesizers zijn bijzonder fijn. Na alle afwisseling komt het laatste stuk voor mij als geroepen. Waar veel djentstukken na al het technische en progressieve afgelopen zouden zijn, heeft dit nog een meer repetitief zweverig einde. Klinkt door dat opstapelen bijna als iets uit post-... regionen. Heel eigen stijltje.

Klasse! Een sticker: :soul:

Duhsjaak
23 juli 2014, 09:04
En een sticker nog wel van de zanger van The MC5! Ik zou daar wel bijzonder happy van worden.
Zie je gelijk wat ik van smilies weet.

Maar een nagekomen gedachte:

Iemand die zelfs zijn high strung/Nashville besnaarde gitaar in A stemt. Idee?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90833-Post-je-collectie/page1111

Zoals je ziet blink ik uit in onlogische associaties.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
23 juli 2014, 10:39
Uiteindelijk heeft het iets Sonic Youthish gekregen, in opbouw en arrangement, ik geloof dat ik dit toch wel heel erg lekker vind, alleen de solo werkt wat minder op me in, maar dat komt omdat ik niet zo van gitaarsolo's houd, want verkeerd is 'ie helemaal niet.
Ben benieuwd naar ja andere opzetje, lekkerrrrrrr, ga ik nu openen..

Bloodline
5 augustus 2014, 17:58
Lekker man zo'n SOUND!

Eq commentaar:

Gitaren: voeg 8 khz toe, wat 3,4 khz eruit dippen (smal), 1,2 khz smal toevoegen.

Snare en kick mogen meer 7-9 khz hebben (breed).
Kick haal wat 240 hz eruit, en voeg btje 50 hz toe.
Topper

Michael AE
7 augustus 2014, 20:45
Gaaf idee man! Ik kreeg meteen inspiratie o ook eens wat Djenterigs te proberen, dus bedankt! ;)

Fusion
27 januari 2016, 14:01
Lekker man zo'n SOUND!

Eq commentaar:

Gitaren: voeg 8 khz toe, wat 3,4 khz eruit dippen (smal), 1,2 khz smal toevoegen.

Snare en kick mogen meer 7-9 khz hebben (breed).
Kick haal wat 240 hz eruit, en voeg btje 50 hz toe.
Topper
Dude, thanks! Complimenten en tips van de meester *buigt nederig zijn muzikaal hoofd*

EDIT: sorry voor t omhoog schoppen van oude topics maar was naar mijn eigen solo's aan t zoeken voor dat andere topic hehe

Btw: de complete versie van t nummer in dit topic is hier te luisteren: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

USofguitar
28 januari 2016, 16:59
Heel kort stukje, om te kijken of t allemaal klinkt. Kritiek op sound en mix welkom!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12838662

Hey Jippie,

Cool shizzle. Love de bass run rond 1min. En de solo is killer. Heb jij dat gespeeld? :)

Probeer eens ietsje minder gain op je ritme geluid!
Ook, probeer ritme te ontwikkelen over meer dan 1 of 2 maten. Probeer bij voorbeel op 2,5 maten. Dat zal verassend zijn.

Tot zo!
Uli

Fusion
31 januari 2016, 06:18
Thanks! Solo ja van mij. Ik zal als ik ooit weer eens tijd heb experimenteren met minder gain, meen me te herinneren dat dat goed ging voor de losse dikste snaar, maar dat dan de rest weer te weinig gain had.

USofguitar
31 januari 2016, 19:14
Thanks! Solo ja van mij. Ik zal als ik ooit weer eens tijd heb experimenteren met minder gain, meen me te herinneren dat dat goed ging voor de losse dikste snaar, maar dat dan de rest weer te weinig gain had.

je bent echt vooruitgegaan, man! Vette phrasing en solo. :)

Ja, ik snap wat je bedoelt. Strak en krachtig is moelijk te vinden. Experimenteer met je gain en je EQ. Mendel heeft daar en punt. In je mix komt de kracht van de bass en kick eerst. Dus zo veel bass op je gitaar heb jij niet nodig. Als je naar Tesseract of Periphery luisteert is het duidelijk dat ze niet zo veel bass en gain gebruiken. Door double tracking wordt ook je gitaar geluid ietjse dikker.