PDA

View Full Version : Is dit gezond?



G2G
7 juli 2003, 15:53
Ik ga dus een adaptor halen voor mijn boss-ds2.
Dan kan ik men gain zeer laag zetten en men pedaal dus gebruiken om een knallend geluid te verkrijgen. Om de ruis van de gain tegen te gaan.
Maar is het wel gezond dat ik dan constant mijn pedaal daarvoor gebruik, hij blijft dat altijd ingedrukt tijdens het spelen. Schaadt dit niet het pedaaltje op de duur?

Caio

Harry
7 juli 2003, 16:03
Ik ga dus een adaptor halen voor mijn boss-ds2.
Dan kan ik men gain zeer laag zetten en men pedaal dus gebruiken om een knallend geluid te verkrijgen. Om de ruis van de gain tegen te gaan.
Maar is het wel gezond dat ik dan constant mijn pedaal daarvoor gebruik, hij blijft dat altijd ingedrukt tijdens het spelen. Schaadt dit niet het pedaaltje op de duur?

Caio

ik vind het niet zo duidelijk. Welke gain ga je laag zetten en welke ruis wil je tegen gaan?
Het pedaal ingedrukt houden? Je bedoelt dat je hem aan laat staan? Dat kan ie wel hebben, daar is het voor gemaakt.

G2G
7 juli 2003, 16:43
Ik zou de gain van mijn vertserker dan laag laten staan, omdat wanneer ik die opendraai de ruis sterk toeneemt.

caio

Harry
7 juli 2003, 16:58
Ik zou de gain van mijn vertserker dan laag laten staan, omdat wanneer ik die opendraai de ruis sterk toeneemt.

caio

da's duidelijk. Is het geen idee om iets aan die ruis te doen? Er is toch iets aan de hand als die zo erg is.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 17:49
ik zie dat je op een squier speelt... dat zijn toch al wel lawaaiige gitaren hoor.
het pedaal moet het in ieder geval wel kunnen hebben om gewoon de hele dag aan te staan. er zijn zat mensen die alleen maar met behulp van een pedaal scheuren.

sash
7 juli 2003, 18:14
Waarom gain op je versterker laten als je een distortion pedaal hebt?

Mitch
7 juli 2003, 19:48
Ja, je kan gewoon je cleane kanaal gebruiken :???:
De vraag is of je mét pedaal geen ruis krijgt, het kan inderdaad aan je elementen liggen.
Of je hebt gewoon een kutversterker :D

Dirk_Hendrik
7 juli 2003, 20:12
Ruis in een scheurpedaal komt van de weerstanden, transistoren en eventueel chips in je pedaal. Je kunt adapters blijven kopen tot je een ons weegt maar ruis verdwijnt daar niet door. Sterker nog, er is een kans, door het gebruik van bovengenoemde componenten in een goede adapter dat je ruis toeneemt omdat deze aan de voedigsspanng wordt toegevoegd. In hifi kringen is het al veel langer bekend dat batterijen de "stilste" oplossing zijn. Niet altijd haalbaar maar in theorie is dat het gegeven.

Misschien dat je brom bedoelt? Wederom zijn batterijen superieur.

Op je slotvraag, als je apparaat stuk gaat van het altijd aan staan (Het gebruiken dus) is het een kloteding en moet je em terugbrengen.

Braindead
7 juli 2003, 21:28
Ik ga dus een adaptor halen voor mijn boss-ds2.
Dan kan ik men gain zeer laag zetten en men pedaal dus gebruiken om een knallend geluid te verkrijgen. Om de ruis van de gain tegen te gaan.
Maar is het wel gezond dat ik dan constant mijn pedaal daarvoor gebruik, hij blijft dat altijd ingedrukt tijdens het spelen. Schaadt dit niet het pedaaltje op de duur?

Caio

Das inderdaad erg schadelijk, trouwens voor je versterker ook.
Je kunt ze beter uit laten staan en er dan over spelen. Dan slijten ze ook niet.

DUH$!#@%