PDA

View Full Version : Nieuw op het forum



Markie42
28 juni 2014, 14:53
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik langere tijd het forum al volgde. Ik ben Mark. Ik ben het laatste jaar actiever gitaar gaan spelen waar ik veel plezier in heb.

Groet, Mark

djee
29 juni 2014, 12:30
Welkom, Mark. :)

elena75
2 juli 2014, 09:21
Welkom Mark

Duhsjaak
2 juli 2014, 17:14
Mooi hè, die taal. Als er zoiets is als actief gitaar spelen, is er dus ook zoiets als passief gitaarspelen.
Misschien doe ik dat. Maar ik wens het niemand toe.

En ik ben blij dat je er mee gestopt bent. Het brengt niets dan ellende.
Onder dit soort omstandigheden zegt mijn Surinaamse vriendje: ik weet het zeker denk ik.

Welkom dus, en liever niet meer van dat soort ontboezemingen. Je brengt mensen maar op een raar idee.
Vriendelijke groet, Gus

Markie42
3 juli 2014, 14:17
Mooi hè, die taal. Als er zoiets is als actief gitaar spelen, is er dus ook zoiets als passief gitaarspelen.
Misschien doe ik dat. Maar ik wens het niemand toe.

En ik ben blij dat je er mee gestopt bent. Het brengt niets dan ellende.
Onder dit soort omstandigheden zegt mijn Surinaamse vriendje: ik weet het zeker denk ik.

Welkom dus, en liever niet meer van dat soort ontboezemingen. Je brengt mensen maar op een raar idee.
Vriendelijke groet, Gus

?? Mis ik iets...

lcvanderhelm
3 juli 2014, 17:03
Dat is Gus,ofwel het orakel van Gitaarnet.

Duhsjaak
4 juli 2014, 07:09
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum ondanks dat ik langere tijd het forum al volgde. Ik ben Mark. Ik ben het laatste jaar actiever gitaar gaan spelen waar ik veel plezier in heb.

Groet, Mark

Ja, LC heeft gelijk. Iemand moet de court jester uithangen.

Maar eerlijk = eerlijk, je vertelt eigenlijk niks over jou en je muziek behalve dat je Mark heeft en actief gitaar speelt.

Nou is een geintje uitleggen niet leuk, en een flauw geintje al helemaal niet...

En toch, meer dan een geintje is het niet hoor.
Hoop evengoed dat je je thuisvoelt.
Vriendelijke groet, Gus

Markie42
6 juli 2014, 13:45
Hoi
Beste gitaristen, dan wat uitleg. Jullie hebben gelijk hoor.
Was wat kort door de bocht over mijzelf. Ik speel vanaf mijn 15e. Klassiek Spaans, wat ik nog steeds af en toe speel. Stapte later over op elektrisch gitaar. Maar kreeg nooit echt de techniek goed onder de knie met plectrum te spelen. Speelde wel in wat bandjes, wat ik geweldig vond, maar aan de techniek kon wel wat gesleuteld worden (bij mij dan). Na jaren nu met vrienden weer eens met vrienden een bandje gestart wat ik erg leuk vind. We spelen eigenlijk van alles zonder al te hoge verwachtingen. Beetje een mengeling van funk en rock met een hoog improvisatie gehalte. Eindelijk had ik eens geld om een hele mooie gitaar aan te schaffen en vanaf die tijd heb alleen maar zin om te spelen. Dat is in een vogelvlucht een beetje mijn verhaal.

Groet, Mark

Duhsjaak
6 juli 2014, 16:40
Kijk, now we're talking.
Leuk daarover te lezen.

Misschien is het een idee om tijdens je repetitie een kleine stukjes te verwerken van wat je aan Spaans klassiek of flamenco hebt geleerd. En wie zegt dat je elektrisch met een plectrum moet spelen?

Afijn, als jij je ploegmaten niet verteld dat je dat idee hiervan Daan hebt, van mij zullen ze het niet horen.
Welkom bij deze kleurrijke club.
Vriendelijke groet, Gus