PDA

View Full Version : Welke versie cubase installeren op nieuwe pc



glennshred
27 juni 2014, 17:42
Hallo daar,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en wil men cubase daar op installeren.
Het probleem is: ik heb zoveel up en upgrade bestandjes dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen.
B.v de laatste versie die ik nu heb is de 7.0.6 maar daarnaast staan er ook nog de 7.05 en 7.0.3 en meer plus cubase 7 ook nog ééns op. Ik weet nu wel dat elk update bestandje een verbeterde versie is van de vorige maar men echte vraag is: moet elke update daartussen geinstaleerd worden of moet ik automatisch de laatste versie installeren? waar alles al inzit?

Groetjes glenn

glennshred
27 juni 2014, 21:42
Ik ben er al voor een klein deel uit: ben erachtergekomen dat ik éérst cubase 7 moet installeren omdat daar de activatiecode bij zit. Achter dat weet ik het niet meer. Na de 7 zijn er nog een paar update bestandjes (zoals hierboven) ik weet niet moet ik die allemaal achter mekaar installeren? of direct van cubase 7 naar het laatste updatebestand de 7.0.6 ?

groeten
glenn

hs0504
28 juni 2014, 08:25
Hoewel het zou kunnen dat de laatste update ook alle voorgaande updates 'in zich heeft' zou ik voor de zekerheid gewoon achterelkaar alles installeren. Dus eerste Cubase 7, vervolgens update 7.03, 7.05, 7.06 etc. Die updates bevatten alleen wijzigingen, installeren kost weinig tijd.

glennshred
28 juni 2014, 12:06
Hoewel het zou kunnen dat de laatste update ook alle voorgaande updates 'in zich heeft' zou ik voor de zekerheid gewoon achterelkaar alles installeren. Dus eerste Cubase 7, vervolgens update 7.03, 7.05, 7.06 etc. Die updates bevatten alleen wijzigingen, installeren kost weinig tijd.

Idd dat gedacht had ik ook al en lijkt me het meest logisch om te doen, bedankt :-)
Update: Zat ik juist in men mappen rond te kijken kom ik een andere map tegen waaruit blijkt dat er nog meer recentere cubase bestanden inzitten awtchhh hahaha.

De bestanden zijn: 1. cubase 7.5.0 - 1.41 gb plus tot 7.5.20 (totaal 5 bestanden)
Ik ga het zo doen: Ik ga de originele 7 (2,11gb) waar hs0504 het al over had installeren en daarna ineens overgaan naar de 7.5.0 (1,41 gb) tot de laatste 4 update bestandjes de 7.5.20.
Kleine verontschuldiging: ik werk met de artist versie van cubase.