PDA

View Full Version : Zoom G3 Live gebruiken?



roger
24 juni 2014, 22:59
Ik heb gisteren een Zoom G3 gekocht. Omdat ik binnenkort in een andere band ga spelen (All round coverband, top 100, soul, disco en zo) overweeg ik om mijn losse pedalen er uit te doen en alleen nog de Zoom te gebruiken. Ook om zo meer verschillende sounds te hebben.

De modulatie effecten en galm en echo zijn super, maar hoe zit het met de overdrive effecten? Na een avond pielen op huiskamervolume valt het me niet tegen, ook de overdrive-sounds niet, maar ik ben benieuwd hoe het is in een live setting en met optredens...Hij moet rechtstreeks in een Peavey Deltablues of een Bugera V22.

Wie gebruikt de G3 live en wat zijn de bevindingen?

Thanx Roger!

showband
25 juni 2014, 08:18
ik speel ook in zo een band en heb een zoom gehad. niet zo een nieuwe. De vervorming van zoom is toch wel erg dun maar de rest chorus, compressor, delay enz werk ok. Zeker voor dat geld.

Maar in een "soul, disco en zo" omgeving speel je vrijwel nooit met distortion. ;)
Je kan natuurlijk ook gewoon 1 pedaaltje kopen om het tekort op te lossen. In de send-return et presto.
all round floorboards bestaan eigenlijk niet betaalbaar. Dus een bijna allround met een pedaal om het zwakke punt op te lossen is nog niet fout.

zolang je verder je gas maar weet te temperen.

Als je met een tweekanaals amp gaat werken is overigens een gesplitte setup altijd beter.
gitaar -> zoom compressie/wah/boost enz -> preamp versterker -> send -> modulatie/delay/galm zoom -> return amp in naar eindtrap.

Moet je zoom dat wel toelaten.

duckman
25 juni 2014, 11:12
ik gebruik de G5 (grote broer, zelfde chip) live en bevalt me prima.Voorkeur om via een Fx loop te werken om de amp preamp te bypassen.

arcane
25 juni 2014, 18:41
Ik gebruik ook een g3 met de band. Ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde overdrive (zakk wylde), maar de andere drives klinken ook lekker. Ook de modulatie effecten klinken prima.

roger
26 juni 2014, 07:56
Gisteren voor het eerst met de nieuwe band en nieuwe effect gerepeteerd. Viel niet tegen. Ik heb een patch gemaakt met een fender twin clean, verder Chorus, delay en galm. De overdrive voor solo en een compressor. Mooi dat je effecten als los effect kunt schakelen. Het viel me helemaal niet tegen! Nog een beetje tweaken en dan is het een blijvertje! Alleen de tuner valt me tegen...