PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar klinkt niet goed.



malmere
24 juni 2014, 20:53
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een nieuwe gitaar gekocht. Dit heb ik online gedaan omdat die zaak bepaald niet om de hoek zit maar volgens mij wel gerenommeerd is.

Gitaar netjes thuis gestuurd gekregen.( Niet in originele doos en dat verbaasde me wel maar ja )

Nu klinkt de dikke e snaar niet goed. Bij aanslaan vanaf zo'n beetje de 5de fret naar boven zoemt de snaar als of die ergens tegen aan gaat.

Ik heb er als absolute beginner geen kijk op wat er mis zou kunnen zijn en zou graag iemand er naar willen laten kijken.
Terug gaan naar de winkel is vanwege werk en afstand geen optie nu.

Is er iemand in Almere die er kijk op heeft en er naar zou willen kijken/luisteren??

Ik hoor het graag want niet goed klinkende gitaar gaat snel de lol vanaf.

groetjes,

Marianne :makeup:

Rizz
24 juni 2014, 21:01
Tja....

Da's wel rot, ja.. Terugsturen die handel! 7 werkdagen zichttermijn, dus je moet dan of vervanging krijgen of je geld terug.. BNij wet geregeld.

Anders een afstelbeurt laten geven. Dan vervalt wel je terugstuurgarantie...

Ik zou er eerst een belletje aan wagen, en een opvolgende email. Als je belt, vraag wie je gesproken hebt en of ze dit even per mail willen bevestigen...

barno
24 juni 2014, 21:09
tja, normaal koop je een gitaar in winkel en wordt die gitaar daar afgesteld naar wensen van de klant. Afstelling is altijd nodig bij een nieuwe gitaar. Bij online gedoe is dat er meestal niet, wat deels ook de minderprijs verklaart natuurlijk. maw. Het is niet abnormaal dat een gitaar die wordt opgestuurd niet goed is afgesteld.
Het zal je leren, zal de kleinhandelaar denken, terwijl hij moedig verder ploetert tegen de concurrentie van de dozenschuivers.
Soit, geen drama, gewoon afstelbeurt (laten) doen.

Plant
24 juni 2014, 21:23
Het is een nieuwe gitaar die zo uit de fabriek komt en gitaren zijn in de praktijk dan nooit ergens op afgesteld. Iedere eindgebruiker heeft immers een eigen voorkeur voor merk snaren, dikte van snaren en snaarhoogte. Met een beetje geluk is er dan nog een 'gemiddelde' genomen, maar de praktijk is meestal belabberd.

Als je de gitaar in een winkel had uitgeprobeerd, had je het meteen gehoord en er iets van gezegd voor de aanschaf. Bij een on-line aanschaf heb je niks in handen en moet je maar afwachten wat je thuis krijgt. Maar nieuwe gitaren in een winkel hangen er vaak net zo belabberd bij. Dat is je troost.

In principe hoort een eerste afstelbeurt gratis bij de aanschaf. In een winkel is dat zo geregeld, bij een on-line shop niet. Dat laatste is dozen schuiven en waarschijnlijk was de prijs daar ook naar. Dat prijsverschil ga je nu kwijt zijn aan een goede afstelbeurt bij een luthier (of iemand van dit forum in de buurt die je kan en wil helpen :) ).

malmere
24 juni 2014, 21:48
Na ja even voor de duidelijkheid. het is geen dozenschuiver waar ik heb gekocht. deze heeft 2 winkels. één in nijmegen en één in den haag.
ik heb hem daar gekocht omdat ze nu jubileum aanbiedingen hadden en mijn keus gitaar met korting nu verkocht werd.

uitproberen in de winkel was geen optie want ik speel nog geen gitaar. maar goed dan hadden zij hem kunnen testen.

jammer alleen vind ik het dat ik nu al drie berichtjes naar de eigenaar ( bij wie ik overlegd heb voor de aanschaf voor ik hem gekocht heb ) heb gestuurd met mijn 'probleempje" maar geen reactie terug krijg.

ik ga ze morgen wel bellen.

wat zou een afstelbeurt kosten als ik dat hier in een winkel in almere zou laten doen?

Marianne

Rizz
24 juni 2014, 21:57
Ergens tussen 4 en 6 tientjes... afhankelijk wat er moet gebeuren..

Vervelend is het wel.. Ik koop echt het merendeel van m'n zooi via het internet, maar gitaren niet, altijd in een winkel. Prijzige les, maar wel een goeie. Ws. zal het meevallen voor je, maar dat geld ben je wel extra kwijt.

Pepe
24 juni 2014, 22:36
Als ie niet in de originele verpakking zat zal het, grote kans, een demonstratie winkel exemplaar zijn wat op zich niet zoveel wil zeggen behalve dat het geen fabrieksafstelling meer zal zijn. Een reden te meer dat alles optimaal zou moeten zijn.. nieuwe snaren, afstelling, dubbele inspectie.. the lot. Max is geen dozenschuiver, daar zou je juist extra aandacht van mogen verwachten. Ik zou met hem overeenkomen dat de rekening van afstellen naar hem gestuurd wordt. Maar ik ben ook een brutale Amsterdammer he.

WesleyD
24 juni 2014, 22:40
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je gitaar...

Ik heb trouwens een keer bij de bekende winkel in Goes gevraagd of zij hun producten afstellen. Dat bleek volgens hen niet nodig omdat gitaren af fabriek meestal goed waren afgesteld (vrij discutabel punt) en dat gitaristen meestal hun pas gekochte instrument lieten afstellen bij hun favoriete / persoonlijke luthier (is wel wat voor te zeggen).

dunhill1
25 juni 2014, 07:54
Woops,
Winkel in den haag en Nijmegen?
Laat me raden: begint met een M en eindigt op ax??

Das geen goed nieuws, servicetechnisch gezien....
Meneer Robert staat niet bekend als de meest klantvriendelijke ondernemer van het jaar.

Succes gewenst in je queeste.

Buzzel
25 juni 2014, 08:16
Woops,
Winkel in den haag en Nijmegen?
Laat me raden: begint met een M en eindigt op ax??

Das geen goed nieuws, servicetechnisch gezien....
Meneer Robert staat niet bekend als de meest klantvriendelijke ondernemer van het jaar.

Succes gewenst in je queeste.

Ik heb een keer een gitaarband besteld bij Max guitar store, was niet op voorraad. Mocht ik een nieuwe uitzoeken van 10 euro meer. Ook niet op voorraad. Toen mocht ik weer eentje uitzoeken voor een 10tje meer. Ben ik gewoon voor 20 euro gematst :)

purplejohn
25 juni 2014, 08:46
Schiet niet echt op zo. What's done is done. Zo te horen is het slechts een kleinigheidje en als dat het enige is wat je dwars zit zou ik nog even nadenken of je wel een complete afstelbeurt wil betalen. Ik kom nooit in Almere, zou geen punt zijn om even te kijken anders. Misschien is het zelf op te lossen met hulp op dit forum als je even een fotootje van het model post? Ikzelf zou ook de optie van Pepe aandragen bij ded winkelier, maar als je al geen reactie krijgt op een mailtje vraag ik me af in hoeverre ze meegaan in het uiteindelijk terugstorten van een beurtje....

dunhill1
25 juni 2014, 13:18
Een vers setje snaren doet soms al wonderen.

Jannnus
25 juni 2014, 14:00
ik ben ff de weg kwijt

lcvanderhelm
25 juni 2014, 18:19
Almere dat is rechts naast Amsterdam.

Pepe
25 juni 2014, 19:55
ik ben ff de weg kwijt

Je zit hier in het gitaarforum.

Jannnus
25 juni 2014, 21:46
die kapotte lamp wordt volgens mij nooit verwisselt
ondanks alle aanwijzingen

denk dat ik dwarsfluit ga spelen

elena75
26 juni 2014, 07:30
ik ga er een beetje van uit dat je geen gitaarles hebt anders zou je je gitaarleraar ernaar kunnen laten kijken probeer anders eerst een nieuwe E snaar en omdat je beginnend bent kan het ook zijn dat je techniek nog niet goed genoeg is waardoor dit zo klinkt

malmere
27 juni 2014, 21:11
ik ga morgen naar Den Haag en Robbert gaat mijn gitaar zelf nakijken. dus ik ben positief.
tis ff rijden naar Den Haag maar daar klaag ik dan niet over want tenslotte zegt ie kom langs dan lossen we het op
wordt vervolgd dus ;)

beruk
27 juni 2014, 21:38
Leuke zaak en stad is ook best te doen :soinnocent:

malmere
28 juni 2014, 17:08
So, and here are the final results.

wat een super zaak met super service.
kan echt niet anders zeggen. het was een eindje rijden en met Parkpop, Veteranendag en nog meer van dat alles was Den Haag best vol voor iemand die de betere routes niet kent maar ach..

de hals van de gitaar was iets te bol ( ofzo krom zei de leek hahaha ) waardoor de dikke E snaar een fret raakte bij iedere aanslag.
Dat hebben ze gefixt. plus opnieuw gestemd en een nieuw e snaar erop en mijn Epiphome es 335 klinkt weer als een tevreden engel.

MaxGuitar thanks voor de top service en de geweldige koffie plus alle tips en adviezen die ik nog mee gekregen heb.

Marianne

elena75
28 juni 2014, 17:12
So, and here are the final results.

wat een super zaak met super service.
kan echt niet anders zeggen. het was een eindje rijden en met Parkpop, Veteranendag en nog meer van dat alles was Den Haag best vol voor iemand die de betere routes niet kent maar ach..

de hals van de gitaar was iets te bol ( ofzo krom zei de leek hahaha ) waardoor de dikke E snaar een fret raakte bij iedere aanslag.
Dat hebben ze gefixt. plus opnieuw gestemd en een nieuw e snaar erop en mijn Epiphome es 335 klinkt weer als een tevreden engel.

MaxGuitar thanks voor de top service en de geweldige koffie plus alle tips en adviezen die ik nog mee gekregen heb.

Marianne

betere reclame kun je niet hebben :)

en ook lekker dat hij weer als een zonnetje speelt

Pepe
28 juni 2014, 17:20
Eind goed al goed, fijn voor je.

En nou dezelfde test met een lelijke dikke kerel :D

D3nnis
29 juni 2014, 06:50
En nou dezelfde test met een lelijke dikke kerel :D

Present!
Ik heb ook goede ervaringen met de betreffende zaak vwb service, het verbaast me dan ook dat er blijkbaar zo veel mensen zijn bij wie dat niet zo is. Zijn die dan nog dikker en lelijker dan ik?

Duhsjaak
29 juni 2014, 09:35
Dikker en lelijker?
En ouder ook nog. Ik dus, dus ja.... dan roep je het over jezelf af.

@M
Ga lekker pielen op je gitaar. Ik wens je daar alle plezier bij. Met een beetje geluk heb je een aardige verslaving voor de rest van je leven.

Als er wat van dat kleine afstelwerk nodig is, kijk dan eens hier:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157411-KAART-voor-kleine-reparaties-en-afstellen

Het voordeel is, dat je dat met een mede Gitaarnetter doet en dat je de volgende keer zelf ook begrijpt hoe het werkt en wat daarvoor nodig is.
Bakkie koffie, bakkie thee, bakkie water erbij en voor je het weet wordt het helemaal gezellig ook nog.

Maar fijn dat het netjes is opgelost.
have fun!
Vriendelijke groet, Gus

Rizz
29 juni 2014, 09:49
Als er wat van dat kleine afstelwerk nodig is, kijk dan eens hier:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157411-KAART-voor-kleine-reparaties-en-afstellen

Het voordeel is, dat je dat met een mede Gitaarnetter doet en dat je de volgende keer zelf ook begrijpt hoe het werkt en wat daarvoor nodig is.
Bakkie koffie, bakkie thee, bakkie water erbij en voor je het weet wordt het helemaal gezellig ook nog.



Ha Gus, terug van weggeweest? Helaas doet de kaart het niet meer, ws door de nieuwe versie van maps?

showband
29 juni 2014, 14:30
So, and here are the final results.

wat een super zaak met super service.
kan echt niet anders zeggen. het was een eindje rijden en met Parkpop, Veteranendag en nog meer van dat alles was Den Haag best vol voor iemand die de betere routes niet kent maar ach..

de hals van de gitaar was iets te bol ( ofzo krom zei de leek hahaha ) waardoor de dikke E snaar een fret raakte bij iedere aanslag.
Dat hebben ze gefixt. plus opnieuw gestemd en een nieuw e snaar erop en mijn Epiphome es 335 klinkt weer als een tevreden engel.

MaxGuitar thanks voor de top service en de geweldige koffie plus alle tips en adviezen die ik nog mee gekregen heb.

Marianne

en voortaan afstellen voor je hem onbespeelbaar verzend max....
het is
-OF nieuw in originele verpakking en cheapass
-OF uitgepakt en piekfijn in orde.
in mijn beleving zou hun reputatie naar optie 2 moeten wijzen. Ze verkopen immers meerwaarde tov dozenschuivers. En stoere verhalen "shipping all over the world". Die rijden niet even naar den haag.

Jannnus
29 juni 2014, 15:18
ah de weg naar de inbussleutel gevonden
nu snel er een set nieuwe 0,08 snaren opzetten en de gitaar 1 toon lager stemmen

Duhsjaak
29 juni 2014, 16:25
Ha Gus, terug van weggeweest? Helaas doet de kaart het niet meer, ws door de nieuwe versie van maps?

Ja inderdaad, ben weer terug. 6 weken met je eigen lief in een tentje. Loodzwaar werk, maar ja.... Iemand moet het toch doen hè?
En je hebt helemaal gelijk. De kaart doet het niet meer. Mijn verontschuldiging aan M. En ik vond dit nog wel een van de aardigste initiatieven op GN.

@M
Plaats gewoon een oproep. Ik woon in (bijvoorbeeld) Almere. Noem maar eens wat.
Ik ben M en wil snaren vervangen.
Wie wil mij eens leren hoe ik dat moet doen.

Weet zeker dat er iemand bij je in de buurt woont die dat wel wil. Lelystad zou ik zo net nog niet weten, maar Almere? Geen probleem gok ik.
Vriendelijke groet, Gus