PDA

View Full Version : 3 effecten voeden.



Hugoow
24 juni 2014, 12:32
Goedemiddag mensen,

Ohjee, alweer een vraag over het voeden van pedalen.

Voor de zanger/gitarist van de band wil ik voor z'n verjaardag een effectenbordje samenstellen.
3 effecten is genoeg voor hem maar wil wel een betrouwbaar ding aan hem geven. Ik maak voor hem sowieso een plank met daarop tapijt gelijmd met een stekkerblok. ik heb daarnaast:

Korg PB-01
MXR Micro Amp
EHX Small Stone Nano
2x patchkabel 15cm (Fender Custom)

In de PB-01 zit een uitgang om een ander effect te voeden maar gaat dat werken. zo ja, welke moet ik voeden?
Ook kan ik natuurlijk een One Spot erop gooien maar die heeft een daisy chain van 8 stuks. En dat is gewoon overbodig veel.

Ik zat te denken aan een Korg NT4/KA189 voor de tuner en die linken aan de MXR. en dan ook een EHX losse voeding kopen voor de small stone.

Ik vind dit een hele lastige kwestie aangezien ik er weinig verstand van heb. Mijn effecten staan gewoon op een voodoolab. Die luxe heb ik dan weer. maar voor 3 effecten moet dat handiger kunnen.

Wat zouden jullie doen? En wat is wijsheid?

phx
16 juli 2014, 19:44
Als t goed is kan je een adapter in de korg tuner drukken. Vervolgens een daisy chain kopen en de vanuit de uitgangadapter van je korg naar andere 2 fx sturen. Rest fan de daisy chain kun je gewoon, jawel, afknippen! Zo heb ik dit gedaan met mn boss tu2 tuner. Works like a flower!

FruscianteFan
19 juli 2014, 10:48
Ik vraag me af wat het voordeel daarvan is t.o.v. de tuner zelf ook gewoon aan de daisy chain hangen?

Zijn de effecten onderdeel van het cadeau? Vind een clean boost en een phaser aparte keuze als enige twee pedalen.

jan7
19 juli 2014, 12:49
Als t goed is kan je een adapter in de korg tuner drukken. Vervolgens een daisy chain kopen en de vanuit de uitgangadapter van je korg naar andere 2 fx sturen.
Blijkbaar is het niet goed. :confused:
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=101001.0

discovered to my horror that it was only getting about 7.7 volts from a 9v regulated supply. An hour of troubleshooting later, I discovered that the 9v power out on the back of my Korg tuner was the culprit - the more pedals daisy chained to it, the more the voltage drop.



Rest fan de daisy chain kun je gewoon, jawel, afknippen!
Waarom zou je dat doen? Ga je dan niet vloeken als je er een maand later een derde pedaal wil bij aanhangen? :confused:
Is het niet eenvoudiger om op de resterende uitgangen van de daisy chain dopjes/tape/stukjes kabel-isolatie te plaatsen?


Ik vraag me af wat het voordeel daarvan is t.o.v. de tuner zelf ook gewoon aan de daisy chain hangen?

Ik ben ook benieuwd wat hier het voordeel van is. Ik zie die 'power out' ook op sommige Boss pedalen zoals op mijn LS-2.
Na veel googlen ben ik niet veel wijzer behalve wat randinformatie hierover:

http://www.thegearpage.net/board/showpost.php?p=5612903&postcount=15

Most has already been said, but here's my take: I usually recommend against using the power out jack, as I have gotten too many reports of it being more noisy than using a regular daisy chain cable and treating the TU-2 as any other pedal.

Also, Boss only guarantees the function of the power in/out jacks for up to 200mA. This is most likely because the connection between the two jacks is made via a small circuit board, and the thin copper traces may overheat and lift from the board if too much current is drawn through them. So if the chain of pedals being powered (including the TU-2 itself) draws more than 200mA, you should not use the power out jack to provide power to the other pedals. You can use a more powerful adapter than the 200mA Boss PSA (like the 1spot, which is 1700mA), but you still can't go above 200mA if you want to run the power through the TU-2.

http://stinkfoot.se/archives/526

For instance, Boss only sells daisy chains to fit the power out jack on their TU-2/NS-2/LS-2 pedals. That type of chain will of course work with the Pedal Power 2 (for powering multiple pedals from a single output – stay below 80mA, though). But you can’t use it with a regular adapter – for that you need a daisy chain that starts with a female plug.

Het enige 'voordeel' dat ik kan bedenken is dat je hiermee kan daisychainen zonder adapter, dus vanaf een 9v batterij in het pedaal met de 'power out' jack. Dat zou eventueel verklaren waarom die Boss daisy-chains geen female plug hebben.

tommus42
19 juli 2014, 13:02
Nog niet van gekomen, maar ik ga een Harley-Benton voeding kopen. Kost nog geen drie tientjes, maar heeft wel vijf wikkelingen op de trafo plus de hele mikmak van stabilisatie ic's en afvlakking.
Weet iemand waarom de originele zo duur is overigens?

FruscianteFan
19 juli 2014, 13:50
Nog niet van gekomen, maar ik ga een Harley-Benton voeding kopen. Kost nog geen drie tientjes, maar heeft wel vijf wikkelingen op de trafo plus de hele mikmak van stabilisatie ic's en afvlakking.
Weet iemand waarom de originele zo duur is overigens?
weet je dat zeker?

tommus42
19 juli 2014, 14:21
Vrijwel, gebaseerd op deze afbeelding:
http://i62.tinypic.com/6y1toh.jpg
Tussen de brugcellen en de elco's zitten slecht zichtbaar de ic'tjes, en linksboven zit er ook nog één.
Ik bedoel achter de brugcellen en de elco's.