PDA

View Full Version : Eventide Space



onrust nv
24 juni 2014, 12:09
Ik heb'm pas aangeschaft de Mk 2 versie, en wow wat een ontzettend mooi digitaal reverb effect. Er zit alleen voor gitaristen een enorm nadeel aan. Hij heeft tijd nodig om in actie te komen. Soms duurt 't 3 tot +-7 seconden noor het effect begint. Dus tijdens je spel FF on the fly aan uit zetten is er niet bij. Meer een studiobak dus. Ik dacht ik meld't maar FF.....

:hide: :sssh:

jasses
24 juni 2014, 12:37
Wat is het verschil met de eerste versie? (ik kan online niets terugvinden over een tweede versie...). Nog niet gemerkt dat het zo lang duurt eer het effect begint, maar heb 'm ook nog niet in een context gebruikt waar dat van belang was.

peter_heijnen
24 juni 2014, 13:18
3 tot 7 sec is wel heeeeeeeeeeeeeeel veel, is ie dan mss niet 100% zou ik dan bijna denken?

Was de h9 geen optie voor je? Kun je alle space sounds mee in huis halen plus nog veel meer. De h9 is onderhand even duur als de space.

muziekschuur
24 juni 2014, 13:37
Wow.... Dat klinkt alsof er ergens een koude soldering zit....

HaroldA
24 juni 2014, 14:14
Is dat de tijd tussen stroom er op en aan, of met de footswitch?

Pepijn van der Burgt
25 juni 2014, 13:19
Dat moet de tijd zijn van stroom erop en aan. Ik heb dit niet ervaren met mijn Space namelijk. Daar moet ik bij zeggen dat hij bij mij zo goed als altijd aan staat, maar de momenten dat hij aangezet wordt, doet hij het vrijwel meteen.

jasses
26 juni 2014, 11:14
Gisteren wat aan het spelen geweest met space, en er eens specifiek op gelet. Aan- en uitswitchen van reverb gaat instant en probleemloos. Maar ik moet toegeven, wanneer je van preset verandert, duurt het even voor de nieuwe geladen is. Ik heb geen 3 tot 7 seconden ervaren zoals jij, maar toch soms 1 tot 2 seconden (geschat, ik heb niet getimed). Zowieso is preset veranderen terwijl je in actie bent al een beetje tapdansen, gezien je eerst de nieuwe moet selecteren en dan nog eens op de linkse footswitch moet duwen om 'm te laden. Alleszins, geen probleem voor mij, ik gebruik eigenlijk zelden 2 verschillende presets tijdens een nummer, en al helemaal niet wanneer dat zeer gehaast moet geschakeld worden (eigenlijk gebruik ik in praktijk de footswitch zelden tot nooit voor het veranderen van presets).
Maar dus: effect aan/uit geen probleem. Nieuwe preset laden: soms even wachten.

onrust nv
26 juni 2014, 15:46
Dat was met de bypass switch, (3 tot 7 is miss wat overdreven) maar ik wissel vaak van preset en sommige presets duren FF voor ze werken en zo'n rekentijd dingetje volgens mij. Ik had'm pas ook al aan de computer gehangen voor nieuwe firmware.
Ik gebruik'm alleen in de studio en ik trap er ook niet op.

peter_heijnen
27 juni 2014, 10:48
(3 tot 7 is miss wat overdreven)


Ik dacht ik meld't maar FF.....

Beter laat dan nooit....

onrust nv
29 juni 2014, 01:22
Nou de tijd die hij soms nodig heeft is niet echt prettig wanneer je als gitarist op je knoppen staat te duwen en je dan terwijl je aan't spelen bent moet wachten tot hij gaat werken. Voor mij maakt het allemaal niets uit bij mij staat hij aan of niet in de effect chain, want ik neem voornamelijk op met statische effecten. Sta bijna nooit op de bypasses te tappen. Kan live volgens mij wel je spel verzieken als hij te laat start, of niet?

peter_heijnen
29 juni 2014, 14:35
Ja, maar dan koop je die space natuurlijk niet als je hem op die manier live wilt gebruiken.

Maar aan de andere kant, het is een pedaal en dan oa toch juist gemaakt voor live? Als de pauzes onwerkbaar zijn, kan ik me voorstellen dat de jouwe niet helemaal ok is.