PDA

View Full Version : Mxr micro amp in effectsloop. Aan te raden???



petpas
24 juni 2014, 08:58
Ik heb gemerkt dat als ik de micro amp in de effectsloop plaats er dan een flinke boost ontstaat als je m aanzet. Veel meer dan dat ik m aan het eind van de normale chain zet.

Is t aan te raden om een boost pedaal in je effects loop te plaatsen????

Damn staat in verkeerde forum. Kan m niet verwijderen of verplaatsen sorry.

Rick trodat
24 juni 2014, 09:24
Kan, maar hou wel in het begin de volumeknop laag ivm een enorme volume toename.

Als je puur een ( enorme) decibel boost wil dan wordt dit wel vaker gedaan. Voor de preamp krijg je ook een volumetoename alleen dan pakken je voor-versterker buizen dit op en dan krijg je logischerwijs ook meer oversturing.

petpas
24 juni 2014, 15:23
Vraagje aan de moderators:

Kan deze topic verplaats worden naar het effectpedalen topic? Heb m per ongeluk in het verkeerde forum gezet.

the sure thing
24 juni 2014, 18:40
Bee hoor: het goede forum: je vraag gaat over een FX loop :-)

petpas
25 juni 2014, 08:45
Bee hoor: het goede forum: je vraag gaat over een FX loop :-)

Ok Thnx. Ik heb de micro amp in de fx loop gezet voor een flinke boost als ik een solo in wil zetten. Als ik m in de normale chain heb zitten en het pedaal staat op max dan valt de boost vaak zo tegen dat ik mijzelf niet hoor soleren. Ben alleen nu bang dat door de boost ik mijn amp misschien aan het beschadigen ben.

Speeddemon
5 juli 2014, 11:38
Ok Thnx. Ik heb de micro amp in de fx loop gezet voor een flinke boost als ik een solo in wil zetten. Als ik m in de normale chain heb zitten en het pedaal staat op max dan valt de boost vaak zo tegen dat ik mijzelf niet hoor soleren. Ben alleen nu bang dat door de boost ik mijn amp misschien aan het beschadigen ben.

Nope, als je tenminste een buizen-amp gebruikt.
Als je set-up Gitaar-->Micro Amp-->Versterker instrument input is, dan zal de Micro Amp meestal niet (veel) volume toevoegen, of je amp moet heel erg clean ingesteld zijn. Wat ie doet vóór de versterker, is een hoger (luider) ingangssignaal aanleveren, waardoor je amp meer op z'n kloten krijgt en harder gaat oversturen. Je zal dus wat meer gain (overdrive/distortion), sustain en ruis krijgen, maar niet tot nauwelijks meer volume.

In de FX-loop voegt ie wél volume toe, omdat ie ná de preamp zit. Maar idd, het pedaal kan veel (dik 20dB) boosten, dus wees voorzichtig! Volume minimaal zetten, en dan langzaam boosten.

petpas
8 juli 2014, 10:14
Thnx speeddemon. Heb wat met de volumeknop van t pedaal zitten rommelen en testen en hij staatnu op 55%. Dan heb je net genoeg voor een lekkere boost voor solo's. Zonder dat ie te hard gaat klinkne.

MSNL
3 augustus 2014, 20:05
ik gebruik de micro amp als solo boost in mijn FX loop. Werkt perfect