PDA

View Full Version : Hoi allemaal



malmere
22 juni 2014, 17:56
ik stel me ook netjes voor.

Marianne uit Almere. Eindelijk gaat mijn wens in vervulling en ga ik beginnen met gitaarspelen.
Het staat al heel lang op mijn lijstje van wensen maar soms komen dingen er gewoon niet van.
Nu wel dus.

Gitaar gekocht Epiphone es 335 en nu aan de gang. ik ben vooral van de blues en lekker mellow.
ik ga proberen om met behulp van de pc ( dus online les ) mijzelf enige vaardigheden bij te brengen.
Dan maar eens zien hoe ver ik kom.

Vroeger al wel keyboard gespeeld dus helemaal a-muzikaal ben ik niet.

Tips en hint zijn altijd welkom bij deze newbie.

Ik heb alleen één vraag waarvan ik het antwoord wel gezien heb op dit forum maar met geen mogelijkheid terug kan vinden. Het laten stemmen/afstellen van je gitaar.

Ik heb namelijk het idee dat de E snaar niet goed klinkt. Hij zingt als ik die aansla of misschien beter gezegd hijzoemt alsof die nog ergens tegenaan trilt. mmmm snappie ;)
ik zoek dus iemand in Almere die daar verstand van heeft en er misschien eens naar kan luisteren?

Verder kijk ik enthousiast mee op dit forum en ga ervan uit dat ik volgend jaar om deze tijd al wel iets van blues :supercool: kan spelen .

groetjes

Harry
23 juni 2014, 11:53
welkom Marianne! Je probleem klinkt als fretbuzz, kan verschillende oorzaken hebben. Ik weet niet of je de gitaar nieuw hebt gekocht, maar dan moet je makkelijk in de winkel terechtkomen voor een nieuw stelbeurtje. Misschien is het te verhelpen door de brug een fractie hoger te zetten, dat zou je met beleid zelf kunnen proberen. Succes!

malmere
23 juni 2014, 14:20
Hoi Harry,

Ja nieuw maar online. wel bij een gerenommeerde winkel maar bepaald niet om de hoek...
Kan ik zoiets zelf doen of toch maar even bij iemand langs gaan?

Hij klinkt ook niet helemaal goed afgestemd. ik zoek dus iemand in Almere die er naar kan kijken.

Enniewee, dank voor je bovenstaande advies. ik ga er mee aan de gang.

Groetjes

Harry
24 juni 2014, 16:42
je zou nog even in het topic 'gitaren' een onderwerp aan kunnen maken of iemand in Almere even met je meekijkt. Zou er niet teveel zelf aan klooien, kan ook zijn dat de hals te recht staat, en het aanpassen van de kromming kan redelijk tricky zijn.... Succes in ieder geval!