PDA

View Full Version : Boss FV-50H modden?



FruscianteFan
22 juni 2014, 17:45
Ik gebruik nu een tijdje dit volumepedaal en vind hem fijn werken. Maar hij gaat duidelijk ten koste van de helderheid van m'n gitaar en afgelopen repetitie merkte ik dat hij enorm kraakt.

Nu zat ik te denken, kan ik niet gewoon de elektronica eruit slopen en heel simpel twee jacks installeren en die verbinden met de (evt nieuwe) pot?

iets zegt me dat dit te simpel gedacht is...

obiwanjacobi
22 juni 2014, 19:13
Niet persee, je gitaar volume is ook alleen maar een pot... Het enige verschil is de 2 x 6 meter gitaarsnoer er tussen...

Als het kraakt is idd een nieuwe pot wel aan te raden.

Je zou kunnen proberen om het binnenwerk zo te verwijderen dat deze ook weer origineel te maken is. Dan kan je met een gerust hart experimenteren...

apekop
22 juni 2014, 23:55
Ik gebruik nu een tijdje dit volumepedaal en vind hem fijn werken. Maar hij gaat duidelijk ten koste van de helderheid van m'n gitaar

Op zich zou deze FV-50H geen invloed moeten hebben op je sound. Heb je je gitaar direct op de Fv-50H ingeplugd? of heb je nog andere pedalen ervoor staan? in dat geval moet je de L versie hebben (L moet na een buffer, de F helemaal vooraan in de keten).

FruscianteFan
23 juni 2014, 00:24
Op zich zou deze FV-50H geen invloed moeten hebben op je sound. Heb je je gitaar direct op de Fv-50H ingeplugd? of heb je nog andere pedalen ervoor staan? in dat geval moet je de L versie hebben (L moet na een buffer, de F helemaal vooraan in de keten).
Zou niet moeten nee, maar doet-ie wel. Het is subtiel maar merkbaar. Had hem de laatste 2 reps ook in een TB-loop, in dit geval na een buffer, heb het ook ervoor geprobeerd. In een loop (omslachtig maar te doen) kan ik er nog wel mee leven. Maar zoals hij nu kraakt is hij onbruikbaar, zeker met oog op de studio binnenkort. En ja, liefst heb ik hem gewoon standaard in de keten, anders moet ik weer opletten of de loop aan staat.

Bernardduur
24 juni 2014, 12:09
De potmeter in veel van die pedalen zijn slide potmeters die soms moeilijk te vervangen zijn! Je kan proberen de potmeter even schoon te maken met wat 100% alcohol.