PDA

View Full Version : Graspop 2014



Jasper.
22 juni 2014, 15:46
Meer hier die er te vinden zijn? Kijk er heel erg naar uit, eerste keer. Hele vette line-up alleen wat jammer dat Megadeth gecanceld heeft. En vind de headliners verder ook een klein beetje tegenvallen.
Maar wel Carcass! En Behemoth, Annihilator, Slayer, Anthrax, Death dta, WASP, Pungent Stench, Necrophobic, Metal Church, Enslaved, Satyricon, Nile. Dat is zo'n beetje waar ik voor ga. Plus nog wat best of the rest tussendoor. En Black Sabbath natuurlijk, maar niet omdat ze zo goed zijn, gewoon, omdat ik die een keer gezien moet hebben voordat ze uitsterven :D


https://www.graspop.be/sites/default/files/images/GMM14-Schedule-0607_WEB.jpg

Thiez
22 juni 2014, 16:30
Jup, present. Voor het eerst in 4 jaar dat ik het weer wel de moeite vind een heel weekend te gaan.

Jasper.
22 juni 2014, 17:42
Top! Voor mij is het eigenlijk alleen de moeite als ik het hele weekend ga. Vanuit Friesland. Donderdag vertrekken we en maandag weer terug. Nog tips voor makkelijk voedsel? Ik heb niet zo'n zin om het hele weekend op blikken knakworst te leven.

Thiez
23 juni 2014, 07:55
Ik leef daar altijd op de 'smoskes' (broodjes gezond). Krijg je een half stokbrood gezond, relatief goedkoop als je het vergelijkt met de rest van het voedsel wat te koop is daar. Betaald al 4 munten voor een broodje shoarma..
Ik neem eigenlijk nooit wat mee. Alles wat in je tent ligt is na 1 dag warm, zowel eten als drinken.

piker
23 juni 2014, 08:44
Friet stoofvlees vind ik altijd goede prijs/kwaliteits verhouding op een festival. Ik kom zondag. Iemand een idee wie de surprise gaat zijn, op mainstage2, na ozzy? Ik gok iron maiden. Die spelen een dag ervoor in noorwegen en 2 dagen na graspop in luxemburg. Zou mooi zijn!

Thiez
23 juni 2014, 08:55
Grote kans, iron maiden heeft geloof ik een abonnement op graspop. Hoewel ik twijfel of maiden wilt komen als niet-headliner.

Airbourne vind ik ook wel een kanshebber, aangezien deze aan europa tour bezig zijn.

guhlenn
23 juni 2014, 09:43
Grote kans, iron maiden heeft geloof ik een abonnement op graspop. Hoewel ik twijfel of maiden wilt komen als niet-headliner.

Airbourne vind ik ook wel een kanshebber, aangezien deze aan europa tour bezig zijn.

Ik vind het een beetje een ouwe mannen programma. Graspop classic. Beetje jammer. Maar de zondag ziet best geinig uit.

FrankC
24 juni 2014, 01:53
Ik vind het een beetje een ouwe mannen programma. Graspop classic. Beetje jammer. Maar de zondag ziet best geinig uit.


Deze oude man is present!!

Henri H
24 juni 2014, 09:07
..... En Black Sabbath natuurlijk, maar niet omdat ze zo goed zijn, gewoon, omdat ik die een keer gezien moet hebben voordat ze uitsterven :D
Nu zijn ze niet zo goed meer, maar het zijn natuurlijk wel iconen hè!?

Ik ben onlangs naar Ribs & Blues in Raalte geweest, en heb m'n festival-portie wel weer gehad hoor.
De line-up van Graspop is overigens wel redelijk interessant, maar elke keer opnieuw vind ik het jammer dat die festivals zo uit de kluiten groeien. Klein is veel leuker vind ik.

Toch wens ik jullie veel plezier! :ok: ;)

Jasper.
24 juni 2014, 17:44
Nu zijn ze niet zo goed meer, maar het zijn natuurlijk wel iconen hè!?
Haha ja, daarom. Ze zullen hun repertoire ook nog wel goed spelen, alleen ozzy bakt er niet zo veel meer van.


Toch wens ik jullie veel plezier! :ok: ;)
Dankje :D


En wat word er bedoelt met een oude mannen programma? Er hoeven van mij niet meer van die nieuwerwetse core bandjes bij.

D3nnis
24 juni 2014, 17:56
Nu zijn ze niet zo goed meer, maar het zijn natuurlijk wel iconen hè!?


Zolang ze maar stoppen voor ze zo beroerd zijn als de rolling stones...

joh@ndederde
24 juni 2014, 20:12
Present. Mooie bands in het vooruitzicht: Opeth, Amplifier, Mastodon, Cynic, Alice in Chains, Soundgarden en Black Sabbath

Cageman
24 juni 2014, 23:50
Ik ga ook :D. 20 bands in de line-up waar ik graag heen wil en het schema laat ze alle 20 toe :).

Henri H
25 juni 2014, 08:31
Zolang ze maar stoppen voor ze zo beroerd zijn als de rolling stones...Hun laatste plaat mag er nog best wezen. :rockon:

Edit: Black Sabbath bedoel ik dan...

Thiez
25 juni 2014, 10:23
Paar jaar geleden Heaven & hell nog gezien (black sabbath met DIO), dat was toch wel erg goed. Ozzie zal het idd wel wat naar beneden halen, maar vermoed dat het nog erg goed luisterbaar zal zijn.

Verder is het oude mannenprogramma denk ik juist hetgene wat me dit jaar weer een heel weekend doet gaan. Die nieuwe metalcore en emo meuk mag van mij lekker thuis blijven. Lekker 80's hardrock en metal ;)
Afgelopen jaren ben ik niet gegaan i.v.m. de herhaling in programma. Vorig jaar bijvoorbeeld stonden er bijna alleen maar bands die ik in de afgelopen 5 jaar ook al een keer op graspop gezien heb.

guhlenn
25 juni 2014, 12:11
Verder is het oude mannenprogramma denk ik juist hetgene wat me dit jaar weer een heel weekend doet gaan. Die nieuwe metalcore en emo meuk mag van mij lekker thuis blijven. Lekker 80's hardrock en metal ;)

Ja dat dus. To each his own natuurlijk. Overigens, het is wel typisch dat de hardrock/metal types (ik noem u altijd, liefdevol, metal boeren: geen behoefte aan vernieuwing en ze zuipen me er allemaal stuk voor stuk uit, ondanks mijn getrainde lever) allemaal afgeven op de metal core en emo toestanden. Ten eerste: dat si alweer geweest toch (was Djent niet de opbolger van de emo? en dat is toch ook alweer passe? ik hou het nauwelijks bij) en ten tweede: alsof dat de enige nieuwe metal is die uitkomt. Het past dan wel weer bij de scene en dat heeft ook wel z;n charme, er is weinig veranderd sinds dynamo drie dagen was :).

Thiez
25 juni 2014, 21:04
ach tegenwoordig zijn er 1320498234023543920 soorten metal, ik kan ze ook niet allemaal noemen. Maar als ik het dan toch in een hokje moet plaatsen zet ik het maar onder die noemer. Noem het zoals je wilt. Wat ik wel weet is dat het niet mijn ding is en dat ik hoop dat graspop het een beetje blijft verdelen. Voorgaande jaren nam het namelijk iets te veel de overhand, en was het voor mij niet interessant om een heel weekend er rond te wandelen.

Jasper.
30 juni 2014, 20:39
En weer terug :) Heel tof weekend gehad. En dankzij dit weekend ook helemaal into Nile en Pungent Stench gekomen. Wat een vette shows.

Wat ik gezien heb:

Vrijdag
Suicidal Angels
Napalm Death
Annihilator (beetje compromis gesloten tussen ND en Annihilator)
Watain
Slayer
Behemoth

Zaterdag
Necrophobic
Nile
Enslaved
WASP
Carcass

Zondag:
Pungent Stench
Anthrax
Laatste deel van Death DTA
Metal Church
Klein stukje Black Sabbath

Eigenlijk vond ik alleen WASP tegenvallen. Van Black Sabbath had ik niet hoge verwachtingen.
Hoogtepunt was voor mij Carcass. Heb nog handtekeningen bemachtigd en heb mijn eerste selfies ooit met ze gemaakt.

HaroldA
30 juni 2014, 22:01
Ik was er ook. Ben te gaar voor een fatsoenlijke reactie.

Cageman
30 juni 2014, 22:42
Grappig hoe ieder voor zich zo zijn favorieten heeft die heel anders kunnen zijn dan die van anderen. Mijn favorieten: Meshuggah (wat was dat ongelofelijk bruut), Solstafir en Sabaton. Mastodon is verder voor mij buitencategorie, maar dat is fanboyism.

Voor mij was Dillinger Escape Plan tegenvallend. Geen strakke accenten, maar veel wazige stroop.

FrankC
2 juli 2014, 20:15
Pro Pain vond ik steengoed. Strakke set.

Stuk minder vondik Soundgarden.Wat was er aan de hand met Soundgarden? Geen enkele onderlinge communicatie, bassist leek er totaal geen zin in te hebben. De eerste keer dat ik ze zag. Misschien staan ze altijd wel zo op het podium. Ik vond het jammer.

Carcass goede set. Sarcasme van de zanger was niet nodig.

HaroldA
3 juli 2014, 18:35
Soundgarden was ronduit ruk.

Henri H
3 juli 2014, 20:17
Wat jammer. Vond Soundgarden altijd één van de betere grunge-bands, vooral vanwege hun authentieke sound en goeie zanger.

Cageman
4 juli 2014, 20:50
Ik heb Soundgarden nooit eerder live gehoord, maar ik vond het best vermakelijk en zeker niet ruk.

FrankC
4 juli 2014, 21:22
Nee, was ook zeker niet slecht. Maar ik kijk graag naar bands die iets van plezier uitstralen. Dit leek een plichtmatig optreden.

HaroldA
5 juli 2014, 00:30
Ik vond Rusty Cage, Spoon Man en Black Hole Sun vermakelijk. De band absoluut niet.

Brum
5 juli 2014, 10:13
Wat jammer. Vond Soundgarden altijd één van de betere grunge-bands, vooral vanwege hun authentieke sound en goeie zanger.

Hier hetzelfde... Vroeger was het altijd één brok energie en voor mij ook één van m'n jeugdhelden. Hun eigen geluid, hoe hun met oneven maatsoorten speelden, ik vind de ouwe Soundgarden echt te gek. Maar het lijkt dat ze nu elk optreden als een stel aardappelzakken op het podium staan en Cornell is compleet z'n stem kwijt. Echt jammer...

@ de Graspop gangers: Hoe was alice In Chains?

FrankC
5 juli 2014, 11:12
Hier hetzelfde... Vroeger was het altijd één brok energie en voor mij ook één van m'n jeugdhelden. Hun eigen geluid, hoe hun met oneven maatsoorten speelden, ik vind de ouwe Soundgarden echt te gek. Maar het lijkt dat ze nu elk optreden als een stel aardappelzakken op het podium staan en Cornell is compleet z'n stem kwijt. Echt jammer...

@ de Graspop gangers: Hoe was alice In Chains?

Ik vond Alice in Chains goed. Overtuigend en een vrij goed geluid.

HaroldA
5 juli 2014, 13:27
AiC was geweldig!!! :ok:

Thiez
5 juli 2014, 21:34
Alice in chains was zeker goed! Had er hoge verwachtingen van en die zijn ook zeker waargemaakt.

Cageman
5 juli 2014, 22:59
Ja Alice In Chains was idd goed. Grappig ook icm het scherm met wk in t midden. Lekker weird.

Henri H
7 juli 2014, 08:24
Hier hetzelfde... Vroeger was het altijd één brok energie en voor mij ook één van m'n jeugdhelden. Hun eigen geluid, hoe hun met oneven maatsoorten speelden, ik vind de ouwe Soundgarden echt te gek. Maar het lijkt dat ze nu elk optreden als een stel aardappelzakken op het podium staan en Cornell is compleet z'n stem kwijt. Echt jammer...
....Ik zag ze ergens bij zo'n Amerikaanse talkshow op Youtube, was vrij recent dacht ik, en inderdaad, Cornell was z'n stem best wel een beetje kwijt, jammer.

Thiez
7 juli 2014, 21:55
Ja Alice In Chains was idd goed. Grappig ook icm het scherm met wk in t midden. Lekker weird.

Van mij hadden ze dat voetbalscherm ergens weg mogen duwen in een verre uithoek van het veld. Vond het een beetje belachelijk dat het op dat scherm moest.

HaroldA
8 juli 2014, 09:30
Van mij hadden ze dat voetbalscherm ergens weg mogen duwen in een verre uithoek van het veld. Vond het een beetje belachelijk dat het op dat scherm moest.

Ditto! :ok:

FrankC
11 juli 2014, 23:46
[QUOTE=HaroldA;3094120]Ditto! :ok:[/QUOTE
Ik hoop dat Graspop niet uit zijn voegen gaat groeien en naar de kloten gaat net zoals Dynamo.

HaroldA
12 juli 2014, 12:51
Ik hoop dat Graspop niet uit zijn voegen gaat groeien en naar de kloten gaat net zoals Dynamo.

Graspop groeit al 19 jaar. En was Mojo Concerts niet degene die Dynamo de nek omgedraaid heeft? Geen idee of Mojo ook zo'n maffia-wurggreep heeft op Belgie.