PDA

View Full Version : Schippersbotje (hand) gebroken. Toch gitaarspelen



Patrickdeh
20 juni 2014, 13:38
Ik heb tijdens een val met de fiets het schippersbotje in mijn hand gebroken.
Dit is één van de eerste botjes in je hand.

Nu zit ik dus in het gips waarbij mijn vingers nog wel vrij zijn (gips stopt net voor mijn knokkels. Nu lees ik op internet overal dat het bewegen van je vingers juist goed is voor de doorbloeding en dus ook de genezing van het bot.

Mijn vraag is dus ook of gitaarspelen nu verstandig is. Je beweegt natuurlijk wel je vingers maar je zet er wel iets meer kracht mee als normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ingewikkelde stukken en akkoorden lukken me niet want het ontbreekt me gewoon deels aan snelheid en flexibiliteit. Maar iets eenvoudigs als de eerste paar boeken van Rockschool lukt me wel. En op die manier blijft er toch nog wat eelt en gevoel in de vingertoppen om het zo maar even te zeggen.

Gijs Heijnen
20 juni 2014, 14:37
Ik weet niet of ik het zou aandurven. Dat je je vingers moet bewegen snap ik, maar loert het gevaar bij gitaarspelen niet dat er te veel druk op de breuk komt te staan en dat ie bijvoorbeeld verkeerd aangroeit?

Comfortably Daniel
20 juni 2014, 16:38
Ik zou het even niet doen. Wat Gijs al zegt...kans bestaat dat er te veel druk, of juist ruimte, op de breuk komt, waardoor je weer vreemde vergroeingen kan krijgen.